Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Men Yamaha då? Suzuki? Kawasaki? Ducati? Har Honda övertalat dem om att Biaggi ska nobbas? Eller är det kanske Biaggi som gjort sig omöjlig?
Kawasaki och Suzuki anger ju ekonomiska orsaker. Yamaha har ju redan sina två förare klara och Tech 3 har inga sponsorer men kan inte ta emot Camel pga Yamahas deal med Altadis. remember?
Visst är han obekväm och det är såklart en del av anledningen till att han inte får kontrakt men knappast hela orsaken då det sitter stora egon i styrande positioner.
Du kan ju knappast anse att HRC inte har höga tankar om sig själva som inte alltid stämmer överens med verkligheten.

valmers skrev:
Det är klart Hayden också kritiserar hojen, men det är skillnad på konstruktiv kritik och bittert gnäll för att man aldrig levt upp till det som ens stora käft skrävlat om i tio år.
Man är aldrig bättre än sitt senaste resultat. Biaggi blixtrade till på Brno, visst. Det räcker knappast att blixtra till någon gång ibland om man är 34 år och vill ha nytt kontrakt.
Att komma femma i VM borde räcka gått och väl med tanke på vilka andra politiskt korrekta halvfigurer som får kontrakt. Så det är enbart resultatet i Valencia som ger folk kontrakt....

Axxexs skrev:
Hur kan det gå till? Den killen har ju visat att han inte är en teamplayer! Han borde inte få köra i något team mer efter vad han gjorde mot Kallio. Usch, fy och blä. Han borde bli paria i MotoGP depån, minst. :rolleyes:
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
valmers skrev:
Jo, men förra året var ju just förra året.
Men förra och förrförra året då? Ja, till och med fram till Laguna Seca i år hette ju det "Vänta bara, snart så kommer Nicky att börja leverera, alla nybörjare behöver lite lärotid".

Och nu när Nicky äntligen efter två och ett halvt år börjat leverera så heter det "Det är nu det gäller, det är nu som räkans".

Jag kan inte vänta på att Nicky ska trilla över kanten och börja sin lånsamma nedstigning i resultatlistan och till slut blir utan styrning, inte så mycket för att jag gillar att se det utan bara för att få höra Valmers säga "Åh, jag kommer ihåg Laguna Seca 2005, de här nya 800cc-hojarna passar inte hans körstil, jag fattar inte att han inte får en ny styrning han har ju vunnit ett GP".

Ha ha, jag gillar dig Valmers, jag gör det verkligen, vad vorde det här forumet utan dina bitska kommentarer? Det bor en liten Biaggi i dig, det är lika bra att du accepterar det och blir kompis med den tanken. :tungan
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Macke skrev:
Racing är så mycket mer än att bara kunna köra snabbt... Det gäller att kunna ge bra feedback till tekniker och utveklingsavdelning också.
Barros, Tamada, Bayliss och Biaggi drabbades alla samtidigt av en ny slags kollektiv minnesförlust som inte gör det möjligt för dem att ge "bra feedback" - så är det förstås.

:rolleyes:
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
valmers skrev:
Är det speciellt underligt att HRC tröttnar, när det tre meter längre bort i boxen står en kille som kvalar in i första led och kämpar om segern i racet och andraplatsen i VM på samma hoj? Hur många chanser ska puckot få? Vad begär han?
Har du tänkt på en sak.... precis det du undrar ovan, var frågan alla ställde HRC angående HAYDEN, under hans första 2 1/2 år på Repsol Hondan...

Gustav O skrev:
Det jag tycker stinker är det uppenbara i att HRC agerar utifrån sin sårade stolthet och inte för att få de snabbaste förarna på sina hojar, de har gjort det förut och de gör det igen. Det tycker jag är ett hån mot de som faktiskt betalar kalaset i slutändan, publiken och hojköparna. Stoppar Honda KR från att signa de förare de vill så stinker det ännu mer, oavsett hur kul du tycker det är. HRCs uttalanden när de förlorat Rossi pga sina stora egon är bland de roligaste jag läst. "Då bygger vi bara en snabbare hoj etc etc." De är minst lika "big headed" som Biaggi och de har fått betala för det till sin värsta konkurrent och förlorat världens bästa förare och världens bäste teamchef pga sina uppblåsta egon. Tycker du det är bra jobbat?
Mycket väl skrivet. :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Det räcker knappast att blixtra till någon gång ibland om man är 34 år och vill ha nytt kontrakt.
Blixtra till ibland?

1998
2:a
2 vinster
8 pallplatser
2 pole position

1999
4:a
1 vinst
7 pallplatser
1 pole position

2000
3:a
2 vinster
4 pallplatser
5 pole position

2001
2:a
3 vinster
9 pallplatser
7 pole position

2002
2:a
2 vinster
8 pallplatser
4 pole position

2003
3:a
2 vinster
9 pallplatser
3 pole position

2004
3:a
1 vinst
9 pallplatser
1 pole position

2005
5:a
- vinster
4 pallplatser
- pole position

Det är glasklast att Biaggi i ännu större grad än Gibernau har haft en bedrövlig säsong jämfört med sina tidigare prestationer i 500 och MotoGP. Att Hayden till slut lyckas vinna ett race och börjar leverera vad som påminner om det man förväntar av HRC:s försteförare har ett tydligt samband med Biaggis kräftgång 2005.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ludde78 skrev:
Har du tänkt på en sak.... precis det du undrar ovan, var frågan alla ställde HRC angående HAYDEN, under hans första 2 1/2 år på Repsol Hondan...
Melandri har haft lika lång inlärningsfas; vad är det med det? Viss skillnad på killar som är drygt 20 år och är nya i MotoGP, jämfört med en 34-årig veteran. Nu är Hayden och Melandri de två som visat att de är redo att ta upp kampen med Rossi. Fast du tycker förstås att "Kejsaren" :rofl ska bli försteförare i Repsol Honda Team?

Nyteknik skrev:
Blixtra till ibland?

*Historieboksinfo från förra århundradet*

2005
5:a
- vinster
4 pallplatser
- pole position

Det är glasklast att Biaggi i ännu större grad än Gibernau har haft en bedrövlig säsong jämfört med sina tidigare prestationer i 500 och MotoGP. Att Hayden till slut lyckas vinna ett race och börjar leverera vad som påminner om det man förväntar av HRC:s försteförare har ett tydligt samband med Biaggis kräftgång 2005.
Oj, erkänner DU att Hayden är försteförare i Repsol Honda Team? Före "Kejsaren"[tm]? :rofl Som bemästrat Den Fruktansvärda NSR500[tm]?

Ska man signa Biaggi för vad han gjorde för 10 år sedan? Det är nog tur att teamcheferna i MotoGP har en något mer nykter syn på saken än du.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Det är nog tur att teamcheferna i MotoGP har en något mer nykter syn på saken än du.
Du glömmer att Sito POns ville signa Biaggi men inte fick för de sårade hönsen på HRC, fast det är klart Sito Pons var väl på lyset och/eller saknar insikt i vilka förare som är något att ha.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
valmers skrev:
Melandri har haft lika lång inlärningsfas; vad är det med det? Viss skillnad på killar som är drygt 20 år och är nya i MotoGP, jämfört med en 34-årig veteran. Nu är Hayden och Melandri de två som visat att de är redo att ta upp kampen med Rossi. Fast du tycker förstås att "Kejsaren" :rofl ska bli försteförare i Repsol Honda Team?


Oj, erkänner DU att Hayden är försteförare i Repsol Honda Team? Före "Kejsaren"[tm]? :rofl Som bemästrat Den Fruktansvärda NSR500[tm]?

Ska man signa Biaggi för vad han gjorde för 10 år sedan? Det är nog tur att teamcheferna i MotoGP har en något mer nykter syn på saken än du.
Ger du Pedrosa lika lång inlärningsfas?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Du glömmer att Sito POns ville signa Biaggi men inte fick för de sårade hönsen på HRC, fast det är klart Sito Pons var väl på lyset och/eller saknar insikt i vilka förare som är något att ha.
Att inte låta Biaggi få en Honda är lika naturligt som att förvägra Kenny Roberts en Suzuki. Det finns gränser för hur mycket idiotisk beteende en tillverkare kan stå ut med.
Skulle vara KR då, möjligen. Surkukarnas paradis.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Alltså, jag gillar inteheller Biaggi, men det ju lite sjukt att en gubbe som han har svårt att få kontrakt.
Han är ju bevisligen en toppförare, inget snack om saken. Det är ju bara kolla i resultatlistorna. Sen är han väl kanske inte världsmästarämne (i stora klassen, jag vet att han var kung i 250, så ni behöver inte tjata om det mera). Men å andra sidan, vilka förare är det? Klart att en förare av hans kaliber ska ha ett kontrakt, finns ju som sagt förare som är klart mycket sämre än Biaggi som sitter på styrningar...

Mycket politik är det inom all elitidrott....tyvärr.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
samuel w skrev:
Ger du Pedrosa lika lång inlärningsfas?
Ja, det tror jag behövs. Fast enligt blåtaktstalibanerna kommer han sopa banan med Hayden redan första året, eftersom han har kört 250 (halleluja).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Att inte låta Biaggi få en Honda är lika naturligt som att förvägra Kenny Roberts en Suzuki. Det finns gränser för hur mycket idiotisk beteende en tillverkare kan stå ut med.
Skulle vara KR då, möjligen. Surkukarnas paradis.
Du sa ju nyss att det var teamcheferna som inte ville ha honom och att han är kass vilket han de facto inte är och Sito POns ville isgna honom men fick nej för att Honda är styva i korken.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Du sa ju nyss att det var teamcheferna som inte ville ha honom och att han är kass vilket han de facto inte är och Sito POns ville isgna honom men fick nej för att Honda är styva i korken.
Teamchefer/tillverkare är kanske en bättre formulering, eftersom de allra flesta team är beroende av en tillverkare.
 

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
Du glömmer att Sito POns ville signa Biaggi men inte fick för de sårade hönsen på HRC, fast det är klart Sito Pons var väl på lyset och/eller saknar insikt i vilka förare som är något att ha.

Tyckte va mycket bra att pengarna inte styr för en gångs skull, en eloge till HRC. :tummenupp

Biaggis tid i MotoGP lider mot sitt slut, dom andra yngre är på väg att ta över ingen kan förneka ett faktum att allt har ett slut.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Tyckte va mycket bra att pengarna inte styr för en gångs skull, en eloge till HRC. :tummenupp

Biaggis tid i MotoGP lider mot sitt slut, dom andra yngre är på väg att ta över ingen kan förneka ett faktum att allt har ett slut.
Nej det är ju bättre att sårad stolthet styr istället. :rolleyes:
HRCs agerande sätter ju ett helt team i riskzonen och något inte ens HRC kan vilja ha är färre team i MotoGP.
Visst har allting ett slut men Biaggi är inte slut i MotoGP och de nya förarna bör väl besegra de gamla innan de tar över.
 

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
Nej det är ju bättre att sårad stolthet styr istället. :rolleyes:
HRCs agerande sätter ju ett helt team i riskzonen och något inte ens HRC kan vilja ha är färre team i MotoGP.
Visst har allting ett slut men Biaggi är inte slut i MotoGP och de nya förarna bör väl besegra de gamla innan de tar över.

Tror HRC mer tänker på framtiden och på att vinna än sårad stolthet.
Biaggi fick det bästa materialet vart ifrån åkt av deras 2:e förare från kalle-anka cup.
Kastade RC211V i depån talade om för teknikerna vilket skit han hade gick ut offentligt och sa samma sak i intervjuer.

Jag tror stoltheten hos tvåtaktstalibanernas ikon Biaggi är mer rubbad.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Tror HRC mer tänker på framtiden och på att vinna än sårad stolthet.
Biaggi fick det bästa materialet vart ifrån åkt av deras 2:e förare från kalle-anka cup.
Kastade RC211V i depån talade om för teknikerna vilket skit han hade gick ut offentligt och sa samma sak i intervjuer.

Jag tror stoltheten hos tvåtaktstalibanernas ikon Biaggi är mer rubbad.
HRC agerar i fallet Biaggi mest med utgångspunkt i att han har sårat deras ingenjörskonst och i andra hand tänker de på framtiden, skulel de tänka på framtiden skulle inte Checa, Barros vara påtänkta för styrningar av Hondor eller hur?
Klart Biaggi också är sårad, det skulel du också vara om du var topp fem på det du gör och sedan se andra betydligt mindre begåvade personer gå före i kön.

För mig handlar det inte om tvåtaktstalibanismutan om att det så uppenbart inte handlar om att sätta de snabbaste förarna på sina hojar vilket är själva grundstenen med VM.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
2ono skrev:
Tror HRC mer tänker på framtiden och på att vinna än sårad stolthet.
Att tvinga Pons till att avstå Camels miljoner är ju en strålande framtidsstrategi för Pons, Honda och MotoGP totalt :näsblod

Biaggi kan jag lätt leva utan, men att Honda missbrukar sin för stora makt i MotoGP gillar jag inte. Vem vill vara sponsor i denna ankdammen i fortsättningen ?
Blir motdraget att PJ Reynolds fimpar (jaja...) samarbetet med Ten Kate Honda i WSBK ?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
2ono skrev:
Tror HRC mer tänker på framtiden och på att vinna än sårad stolthet.
Biaggi fick det bästa materialet vart ifrån åkt av deras 2:e förare från kalle-anka cup.
Kastade RC211V i depån talade om för teknikerna vilket skit han hade gick ut offentligt och sa samma sak i intervjuer.

Jag tror stoltheten hos tvåtaktstalibanernas ikon Biaggi är mer rubbad.
Detta har nog varit tvål i ögonen på talibanerna, minst sagt. Vart tog 1900-talet vägen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top