Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Du Valmers - du blev långtråkig för länge sedan med dina :rofl om försvinnande hårfäste, Kejsaren, moppe-VM och förstås det sjukliga mässandet om Hayden. Gör alla en tjänst: lyft pick-upen där den hakade upp sig och gå vidare.
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
valmers skrev:
Melandri har haft lika lång inlärningsfas; vad är det med det?
Fel. Melandri hade rejäl otur med skador när han körde Yamaha, det är pga det som gjort att han inte började leverare förräns i år, inget annat.
valmers skrev:
Nu är Hayden och Melandri de två som visat att de är redo att ta upp kampen med Rossi. Fast du tycker förstås att "Kejsaren" :rofl ska bli försteförare i Repsol Honda Team?
Nej, jag tycker inte Biaggi ska bli förste-/utvecklings-föraren i Repsol; inte för att han är för långsam, utan snarare för att hans körstil skiljer sig ganska mycket från övrigas (väldigt "mjuk"), vilket kan få till följd att hojen inte "klickar" riktigt med övriga Hondaförare. Melandri borde vara den som får uppdraget att utveckla hojen.
Hayden har verkligen ryckt upp sig senare delen av denna säsong, överraskande tycker åtminstone jag.
Men jag rankar fortfarande honom bakom Rossi, Melandri, Biaggi, Sete och Capirossi, och jag tror att Stoner och Pedrosa på lite sikt kommer att slå honom regelbundet, men det är jag det. :pannkyss
 

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
HRC agerar i fallet Biaggi mest med utgångspunkt i att han har sårat deras ingenjörskonst och i andra hand tänker de på framtiden, skulel de tänka på framtiden skulle inte Checa, Barros vara påtänkta för styrningar av Hondor eller hur?
Klart Biaggi också är sårad, det skulel du också vara om du var topp fem på det du gör och sedan se andra betydligt mindre begåvade personer gå före i kön.

För mig handlar det inte om tvåtaktstalibanismutan om att det så uppenbart inte handlar om att sätta de snabbaste förarna på sina hojar vilket är själva grundstenen med VM.

HRC vill till varje pris både ha konstruktörs och Förar titeln till 2006 och märker me de yngre att utvecklingen går framåt..

Biaggi gjorde sig omöjlig och drev inte utvecklingen framåt som HRC ville. Det finns bättre alternativ för framtiden och om nån skulle bort av gamlingarna så var det han.

Tycker Biaggi har en enastående karriär bakom sig han borde lägga av och vara glad och tacksam allt har ett slut och Ingen är oersättlig helt enkelt.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
Du Valmers - du blev långtråkig för länge sedan med dina :rofl om försvinnande hårfäste, Kejsaren, moppe-VM och förstås det sjukliga mässandet om Hayden. Gör alla en tjänst: lyft pick-upen där den hakade upp sig och gå vidare.


Inget bara riktat mot Nypanik.... men det är dax för mer än en person att gå vidare med sina resonemang.....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Biaggi gjorde sig omöjlig och drev inte utvecklingen framåt som HRC ville. Det finns bättre alternativ för framtiden och om nån skulle bort av gamlingarna så var det han.
Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros. Men visst, Barros är politiskt korrekt och svarar snällt på frågorna.

Webspy skrev:
Inget bara riktat mot Nypanik.... men det är dax för mer än en person att gå vidare med sina resonemang.....
Du får stålsätta dig för det är bara november ännu. :D
 

MC Doktorn

Guest
RedBaron Citat:
Att tvinga Pons till att avstå Camels miljoner är ju en strålande framtidsstrategi för Pons, Honda och MotoGP totalt
Biaggi kan jag lätt leva utan, men att Honda missbrukar sin för stora makt i MotoGP gillar jag inte.

Verkar vara mer en strategi, när Rossi tagit titlarna på M1 före HRC teamen vilket visade att förarens betydelse var större än vad dom kunde inse.
Deras dominans 2003 var ju total.

Därav enkel logik att föraren och teamen är centrala vilket HRC verkat haft problem.

I en arktikel står det att de största kostnaderna står HRC själv för
The Japanese say that their costs in developing and maintaining these MotoGP prototypes and in running the testing and racing effort, plus signing riders, is so great that the $15,000,000 to $20,000,000 sponsorship deals are “like tips.”

Gustav O Citat:
Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros. Men visst, Barros är politiskt korrekt och svarar snällt på frågorna.

Som sagt tror inte HRC ägnar sin verksamhet för välgörande ändamål, verkar helt klart att det finns personliga motsättningar mellan Biaggi och HRC annars vore Barros den som borde bort.
Personligen fattar jag inte varför inte vermeulen fick en ärlig chans därför vore det extra kul om han kunde placera sig framför några RC211 nästa år.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gustav O skrev:
Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros.
Därför att i kungaklassen SponsoGP är förarnas talang underodnad. I o m att man gjorde proffsigare TV-produktioner ökade tittarsiffrorna och i ett anfall av hybris ändrade Dorna regelvreket så att det skulle bli så dyrt för hojtillverkarna att det inte skulle räcka att heta Rossi för att få en styrning. Barros nationalitet betyder att han har en fördel i kriget om personliga sponsorer, dessutom vill Dorna så gärna kunna sälja sina TV-produktioner på så många marknader som möjligt och med Barros på gridden så öppnas maknaden i Sydamerika. Om nästa Rossi var en Islänning, skulle han kunna bli försteförare i Honda eller Yamaha? Jag tror inte det. Låter jag bitter? Lita på det! Fy vad pengar kan lukta illa, SponsoGP känns inte längre som den sista utposten för hjältar. Det stinker.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
2ono skrev:
Verkar vara mer en strategi, när Rossi tagit titlarna på M1 före HRC teamen vilket visade att förarens betydelse var större än vad dom kunde inse.
Deras dominans 2003 var ju total.

Därav enkel logik att föraren och teamen är centrala vilket HRC verkat haft problem.

I en arktikel står det att de största kostnaderna står HRC själv för
The Japanese say that their costs in developing and maintaining these MotoGP prototypes and in running the testing and racing effort, plus signing riders, is so great that the $15,000,000 to $20,000,000 sponsorship deals are “like tips.”
Kaffepengar för HRC kanske, frågan är om det är kaffepengar för Sito Pons också ?
 

MC Doktorn

Guest
valmers skrev:
. Vart tog 1900-talet vägen?

Förr min del i kartonger där vinylskivor av style senaste hits blandas med svartvita reportage om hur Geoff Duke vann 500 VM på en Norton.

Diagonal däck med ribbmönster , integral hjälmen kom väl 1972 och .... :rolleyes:
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nyteknik skrev:
Diagonal däck och integral hjälm?

:va
Snart börjar de väl snacka om att sätta sådana däringa Lockheed-bromsar från flygplan på hojarna också...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
SponsoGP känns inte längre som den sista utposten för hjältar. Det stinker.

Som fan dessutom, SponsoGP är på riktigt god väg att bli F1 på två hjul, en ointressant dokusåpa som handlar om pengar och nickedockor som snällt står och horar åt sponsorerna.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chris Ash skrev:
Som fan dessutom, SponsoGP är på riktigt god väg att bli F1 på två hjul, en ointressant dokusåpa som handlar om pengar och nickedockor som snällt står och horar åt sponsorerna.

Tror det kommer bli bra sen när tobaksreklamförbudet kommer börja gälla. Pengar finns på annat håll med. Företag som inte vill synas ihop med sporter där mycket tobaksreklam förekommer kommer ju kunna börja sponsra mc sen. Microsoft, Coca Cola, McDonald's osv. Många av dom företagen som äger ciggarettmärken äger ju andra märken med såsom stora kända choklad och kaffemärken tex.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Axxexs skrev:
Företag som inte vill synas ihop med sporter där mycket tobaksreklam förekommer kommer ju kunna börja sponsra mc sen. Microsoft, Coca Cola, McDonald's osv. Många av dom företagen som äger ciggarettmärken äger ju andra märken med såsom stora kända choklad och kaffemärken tex.

Då vill jag bli försteförare i Marabou racing och köra en cykel lackad som ett stort choklad
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Boris JR skrev:
Då vill jag bli försteförare i Marabou racing och köra en cykel lackad som ett stort choklad
Jag borde bli fullsponsrad av Cloetta Kexchoklad då eftersom jag bor i Linköping. Fan vad snygga kåpor. :D
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Jag borde bli fullsponsrad av Cloetta Kexchoklad då eftersom jag bor i Linköping. Fan vad snygga kåpor. :D
Som Linuxfan borde du väl köpa dig en Ural eller något annat ovanligt och rejsa med :jäs
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top