Nyteknik
Bannad
Du Valmers - du blev långtråkig för länge sedan med dina om försvinnande hårfäste, Kejsaren, moppe-VM och förstås det sjukliga mässandet om Hayden. Gör alla en tjänst: lyft pick-upen där den hakade upp sig och gå vidare.
Fel. Melandri hade rejäl otur med skador när han körde Yamaha, det är pga det som gjort att han inte började leverare förräns i år, inget annat.valmers skrev:Melandri har haft lika lång inlärningsfas; vad är det med det?
Nej, jag tycker inte Biaggi ska bli förste-/utvecklings-föraren i Repsol; inte för att han är för långsam, utan snarare för att hans körstil skiljer sig ganska mycket från övrigas (väldigt "mjuk"), vilket kan få till följd att hojen inte "klickar" riktigt med övriga Hondaförare. Melandri borde vara den som får uppdraget att utveckla hojen.valmers skrev:Nu är Hayden och Melandri de två som visat att de är redo att ta upp kampen med Rossi. Fast du tycker förstås att "Kejsaren" ska bli försteförare i Repsol Honda Team?
Gustav O skrev:HRC agerar i fallet Biaggi mest med utgångspunkt i att han har sårat deras ingenjörskonst och i andra hand tänker de på framtiden, skulel de tänka på framtiden skulle inte Checa, Barros vara påtänkta för styrningar av Hondor eller hur?
Klart Biaggi också är sårad, det skulel du också vara om du var topp fem på det du gör och sedan se andra betydligt mindre begåvade personer gå före i kön.
För mig handlar det inte om tvåtaktstalibanismutan om att det så uppenbart inte handlar om att sätta de snabbaste förarna på sina hojar vilket är själva grundstenen med VM.
Nyteknik skrev:Du Valmers - du blev långtråkig för länge sedan med dina om försvinnande hårfäste, Kejsaren, moppe-VM och förstås det sjukliga mässandet om Hayden. Gör alla en tjänst: lyft pick-upen där den hakade upp sig och gå vidare.
Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros. Men visst, Barros är politiskt korrekt och svarar snällt på frågorna.2ono skrev:Biaggi gjorde sig omöjlig och drev inte utvecklingen framåt som HRC ville. Det finns bättre alternativ för framtiden och om nån skulle bort av gamlingarna så var det han.
Du får stålsätta dig för det är bara november ännu.Webspy skrev:Inget bara riktat mot Nypanik.... men det är dax för mer än en person att gå vidare med sina resonemang.....
RedBaron Citat:
Att tvinga Pons till att avstå Camels miljoner är ju en strålande framtidsstrategi för Pons, Honda och MotoGP totalt
Biaggi kan jag lätt leva utan, men att Honda missbrukar sin för stora makt i MotoGP gillar jag inte.
Gustav O Citat:
Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros. Men visst, Barros är politiskt korrekt och svarar snällt på frågorna.
Därför att i kungaklassen SponsoGP är förarnas talang underodnad. I o m att man gjorde proffsigare TV-produktioner ökade tittarsiffrorna och i ett anfall av hybris ändrade Dorna regelvreket så att det skulle bli så dyrt för hojtillverkarna att det inte skulle räcka att heta Rossi för att få en styrning. Barros nationalitet betyder att han har en fördel i kriget om personliga sponsorer, dessutom vill Dorna så gärna kunna sälja sina TV-produktioner på så många marknader som möjligt och med Barros på gridden så öppnas maknaden i Sydamerika. Om nästa Rossi var en Islänning, skulle han kunna bli försteförare i Honda eller Yamaha? Jag tror inte det. Låter jag bitter? Lita på det! Fy vad pengar kan lukta illa, SponsoGP känns inte längre som den sista utposten för hjältar. Det stinker.Gustav O skrev:Kan inte förstå hur man kan anse att det är Biaggi av gamlingarna som ska bort före tex Barros.
Kaffepengar för HRC kanske, frågan är om det är kaffepengar för Sito Pons också ?2ono skrev:Verkar vara mer en strategi, när Rossi tagit titlarna på M1 före HRC teamen vilket visade att förarens betydelse var större än vad dom kunde inse.
Deras dominans 2003 var ju total.
Därav enkel logik att föraren och teamen är centrala vilket HRC verkat haft problem.
I en arktikel står det att de största kostnaderna står HRC själv för
The Japanese say that their costs in developing and maintaining these MotoGP prototypes and in running the testing and racing effort, plus signing riders, is so great that the $15,000,000 to $20,000,000 sponsorship deals are “like tips.”
valmers skrev:. Vart tog 1900-talet vägen?
Diagonal däck och integral hjälm?2ono skrev:Diagonal däck med ribbmönster , integral hjälmen...
Snart börjar de väl snacka om att sätta sådana däringa Lockheed-bromsar från flygplan på hojarna också...Nyteknik skrev:Diagonal däck och integral hjälm?
Teddy skrev:SponsoGP känns inte längre som den sista utposten för hjältar. Det stinker.
Chris Ash skrev:Som fan dessutom, SponsoGP är på riktigt god väg att bli F1 på två hjul, en ointressant dokusåpa som handlar om pengar och nickedockor som snällt står och horar åt sponsorerna.
Tack!Nyteknik skrev:Du är en vass analytiker.
Tre företag som är onyttigare än alla tobaksbolag tillsammans...Axxexs skrev:Microsoft, Coca Cola, McDonald's osv.
Axxexs skrev:Företag som inte vill synas ihop med sporter där mycket tobaksreklam förekommer kommer ju kunna börja sponsra mc sen. Microsoft, Coca Cola, McDonald's osv. Många av dom företagen som äger ciggarettmärken äger ju andra märken med såsom stora kända choklad och kaffemärken tex.
Jag borde bli fullsponsrad av Cloetta Kexchoklad då eftersom jag bor i Linköping. Fan vad snygga kåpor.Boris JR skrev:Då vill jag bli försteförare i Marabou racing och köra en cykel lackad som ett stort choklad
Som Linuxfan borde du väl köpa dig en Ural eller något annat ovanligt och rejsa medNeutral skrev:Jag borde bli fullsponsrad av Cloetta Kexchoklad då eftersom jag bor i Linköping. Fan vad snygga kåpor.
Ett stort choklad? Ja, det vore väl något.Boris JR skrev:Då vill jag bli försteförare i Marabou racing och köra en cykel lackad som ett stort choklad
Team Bajsbrun RacingNyteknik skrev:Ett stort choklad?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |