Jag menar att det inte är något större fel på hojen, om två riktigt unga förare behärskar den bra. Den oerhört rutinerade Biaggi, som ju har kört De Elaka 500samuel w skrev:Du menar att en hoj passar alla typer av förare lika bra?![]()
Jag menar att det inte är något större fel på hojen, om två riktigt unga förare behärskar den bra. Den oerhört rutinerade Biaggi, som ju har kört De Elaka 500samuel w skrev:Du menar att en hoj passar alla typer av förare lika bra?![]()
valmers skrev:Tack, äntligen någon som fattar vad det handar om.
Självklart är det inget gigantiskt fel på hojen, den passar inte biaggi lika bra som melandri, konstigare än så är det ju inte. Angående 500 osv menar du nog inte på allvar, i så fall vet du mindre om racing än jag trodde...valmers skrev:Jag menar att det inte är något större fel på hojen, om två riktigt unga förare behärskar den bra. Den oerhört rutinerade Biaggi, som ju har kört De Elaka 500rna [tm] (halleluja), borde väl då om någon behärska en "lättkörd" RCV?
I idealvärlden ja, men så är det ju inte när det är dessa enorma pengasummorna inblandade. Honda vill synas och gå hem på alla marknader...Kiosken skrev:Jag trodde roadracing handlade om att köra snabbt![]()
Finns inget mer irriterande inom racing när förare tillsätts av "politiska" skäl.
Det underminerar bara sporten, det ska vara de snabbaste som kör pungt.
Det är inte bara sponsorer, tillverkare och stall som är med i leken. Dorna som äger de kommersiella rättigheterna till GP-cirkusen blandar sig också i ibland för att få in förare från länder de tycker bör vara representerade. Stiggy har väl haft lite hjälp av detta när han var enda nordbo har jag för mig, och de lär backa Ellison nu för att säkerställa att det finns någon från UK i kungaklassen. Detta för att se till att intresset och tittarsiffrorna upprätthålls där.Kiosken skrev:Jag trodde roadracing handlade om att köra snabbt![]()
Finns inget mer irriterande inom racing när förare tillsätts av "politiska" skäl.
Det underminerar bara sporten, det ska vara de snabbaste som kör pungt.
Jojo, nu är goda råd dyra för "Kejsaren".Axxexs skrev:Biaggi och KR diskuterar om samarbete nästa år enligt Eurosport.
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/sport_lng0_spo39_sto790200.shtml
Sakliga argument som kan ha med verkligheten att göra är som vatten på gåsen Valmers.Chris Ash skrev:Antingen kollar du inte på racen eller så är du alldeles för upptagen med att hetsa upp dig över Biaggis vikande hårfäste, men förutom Biaggi har Troy Bayliss, Alex Barros, Makoto Tamada samt Sete Gibernau kraftigt underpresterat. Bayliss nämner lite diplomatiskt att Hondan "Är väldigt svår att ställa in",Gibernau beter sig som en gnällig unge och Biaggi säger att det är något fundamentalt fel på hojen. De två dönickarna Tamada och Barros säger ingenting. Ändå ska Biaggi få all skit och åka ut ur MotoGP. Trots att han presterar bäst av alla dessa i totalen.
Du är en vass analytiker.sandstream skrev:Och hur man kan hata Honda för att de sparkar en förare som inte presterar det han ska och dessutom skyller det på arbetsgivaren är nog den största gåtan.
Tror det får bli en Blade nästa gång![]()
sandstream skrev:Och hur man kan hata Honda för att de sparkar en förare som inte presterar det han ska
Det var ju det de gjorde, han har ju i intervjuer sagt att klimatet hos Honda var enormt tillknäppt och att det var en stor anledning till att han stack.gthyni skrev:de skulle pissa på Rossi också om de kunde
Macke skrev:Hoppas verkligen Biaggi hamnar i KR teamet så får han se hur det egentligen är att köra på en skithoj, så kanske han ångrar sina enormt klantiga uttalanden om Hondan...![]()
Jo, men förra året var ju just förra året. Utvecklingen går ju vansinnigt snabbt.Gustav O skrev:Minnet är kort hos många.
Så här sa Biaggi om sin Honda efter Tysklands GP förra året.
"This weekend has been fantastic, my Honda was brilliant and this race is so much important for us all, it is the result of the good job made with the team, Honda and Michelin,”
Klart är att en hoj som passar några inte behöver passa andra och jag har svårt att tro att Biaggi tappat förmågan att köra så radiaklt över en säsong, jag tror att han saknar Antonio Cobas som han samarbetade framgångsrikt med i Pons team, utan att utvecklingen av hojen inte varit till Biaggis fördel. Kombinerat med lite hjärnspöken så blir resultaten dåliga. Samarbetet med teampersonal är ju dessutom tvåvägs men det är ju enkelt och smidigt att ge en person skulden.
Jag är långt ifrån säker på att en KR med Hondas motor kommer att bli en skithoj. Det kan bli en seriös mittfältare med chans på pallen emellanåt om allt funkar.Macke skrev:Hoppas verkligen Biaggi hamnar i KR teamet så får han se hur det egentligen är att köra på en skithoj, så kanske han ångrar sina enormt klantiga uttalanden om Hondan...![]()
Det är först nu när jag läser detta som jag inser att förarnas "I wanna thank the team, Michelin and the sponsors..." verkligen kommer från hjärtat. Naiva jag trodde att det tillhörde spelets regler att upprepa det som en papegoja varje gång de får en mikrofon framför sig.valmers skrev:Jo, men förra året var ju just förra året. Utvecklingen går ju vansinnigt snabbt.
Biaggi då, är han bättre? Han skyller allt på HRC. Konstruktivt? Förklara för mig varför Hayden också pratar om problem med set-up, däck, chatter, känsla, traction och så vidare, men nästan alltid lyckas kvala in i första led och efter racet hyllar teaminsatsen? "Vi var illa ute, men tillsammans med Michelin lyckades vi (teamet) lösa problemen, och på racet var hojen riktigt bra." Vem fan vill jobba med en nacissistisk, egotrippad, over-the-top morsgris som likt Kenny Roberts slänger hojen i boxen, och idiotförklarar en hel utvecklingsavdelning samt sitt eget team? Är det speciellt underligt att HRC tröttnar, när det tre meter längre bort i boxen står en kille som kvalar in i första led och kämpar om segern i racet och andraplatsen i VM på samma hoj? Hur många chanser ska puckot få? Vad begär han?
Klart som fan att HRC kommer sätta stopp för Biaggi på KR. Jag ska njuta varenda sekund när beskedet kommer.
valmers skrev:Jo, men förra året var ju just förra året. Utvecklingen går ju vansinnigt snabbt.
Biaggi då, är han bättre? --edit---
Klart som fan att HRC kommer sätta stopp för Biaggi på KR. Jag ska njuta varenda sekund när beskedet kommer.
valmers skrev:Jo, men förra året var ju just förra året. Utvecklingen går ju vansinnigt snabbt.
Biaggi då, är han bättre? Han skyller allt på HRC. Konstruktivt? Förklara för mig varför Hayden också pratar om problem med set-up, däck, chatter, känsla, traction och så vidare, men nästan alltid lyckas kvala in i första led och efter racet hyllar teaminsatsen? "Vi var illa ute, men tillsammans med Michelin lyckades vi (teamet) lösa problemen, och på racet var hojen riktigt bra." Vem fan vill jobba med en nacissistisk, egotrippad, over-the-top morsgris som likt Kenny Roberts slänger hojen i boxen, och idiotförklarar en hel utvecklingsavdelning samt sitt eget team? Är det speciellt underligt att HRC tröttnar, när det tre meter längre bort i boxen står en kille som kvalar in i första led och kämpar om segern i racet och andraplatsen i VM på samma hoj? Hur många chanser ska puckot få? Vad begär han?
Klart som fan att HRC kommer sätta stopp för Biaggi på KR. Jag ska njuta varenda sekund när beskedet kommer.
Men Yamaha då? Suzuki? Kawasaki? Ducati? Har Honda övertalat dem om att Biaggi ska nobbas? Eller är det kanske Biaggi som gjort sig omöjlig?Gustav O skrev:Det jag tycker stinker är det uppenbara i att HRC agerar utifrån sin sårade stolthet och inte för att få de snabbaste förarna på sina hojar, de har gjort det förut och de gör det igen. Det tycker jag är ett hån mot de som faktiskt betalar kalaset i slutändan, publiken och hojköparna. Stoppar Honda KR från att signa de förare de vill så stinker det ännu mer, oavsett hur kul du tycker det är. HRCs uttalanden när de förlorat Rossi pga sina stora egon är bland de roligaste jag läst. "Då bygger vi bara en snabbare hoj etc etc." De är minst lika "big headed" som Biaggi och de har fått betala för det till sin värsta konkurrent och förlorat världens bästa förare och världens bäste teamchef pga sina uppblåsta egon. Tycker du det är bra jobbat?
Det är klart Hayden också kritiserar hojen, men det är skillnad på konstruktiv kritik och bittert gnäll för att man aldrig levt upp till det som ens stora käft skrävlat om i tio år.Gustav O skrev:Angående Hayden vs Biaggi så passar den nyutvecklade hojen Hayden bättre än förra årets och det är ju bra och angående hans uttalanden efter race så är han politiskt korrekt men tro inte för en sekund att han alltid är nöjd och glad och aldrig ger kritik.
De är ju olika personligheter och Biaggi är säkert inte helt enkel att jobba med men han är inte långsam vilket du själv såg live för inte så länge sedan eller hur?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |