Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
RedBaron skrev:
:7peta Försök själv vinna lopp med en sunkig trepip från Malaysia...
McCoy körde Ducati när han kom till WSBK.

Chris Ash skrev:
Nu är det iofs klasskillnad på de förarna du nämner och Biaggi. Laconi vinner ju en hel del och skulle varit mästare om han inte kraschat så förbannat 2004.
Inte för att jag tror att det någonsin kommer bli verklighet, men om det blev det skulle Biaggi känna sig så malplacerad i WSBK att han inte skulle kunna göra sig själv rättvisa.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
RedBaron skrev:
Och vann lopp. Sedan blev det Foggy Kronras...
Att vinna enstaka race men inte mästerskapet duger inte om man kommer från MotoGP till WSBK. Inte på långa vägar. Det finns förstås förklaringar och förmildrande omständigheter, men att McCoy inte gjorde större intryck i WSBK var en stor besvikelse. För att inte tala om Abe.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Finns väl en god anledning till att McCoy och Abe inte längre kör MotoGP. Fattar inte varför de skulle vara titelaspiranter i WSBK. Det är ju inte direkt som om Rossi skulle börja köra WSBK efter nästa säsong. Om man blir utknuffad från den högsta serien och vill förlänga karriären några år till för att man inte vet något annat så har man knappast motivationen att vara på topp hela tiden.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nyteknik skrev:
Att vinna enstaka race men inte mästerskapet duger inte om man kommer från MotoGP till WSBK. Inte på långa vägar. Det finns förstås förklaringar och förmildrande omständigheter, men att McCoy inte gjorde större intryck i WSBK var en stor besvikelse. För att inte tala om Abe.
Jag hade oxå hoppats på mer första året. Tyvärr blev han "bara" sexa i mästerskapet och sedan blev det mission impossible med sunkiga trepipen...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Nu är det iofs klasskillnad på de förarna du nämner och Biaggi. Laconi vinner ju en hel del och skulle varit mästare om han inte kraschat så förbannat 2004.
Om inte om varit skulle Skägget ha vunnit VM vartenda år. Hoppas han hamnar i WSBK; ska bli ett sant nöje att se honom misslyckas där också.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
valmers skrev:
Om inte om varit skulle Skägget ha vunnit VM vartenda år. Hoppas han hamnar i WSBK; ska bli ett sant nöje att se honom misslyckas där också.
Blata Camel KTM WCM kommer att regera 2006 :fyllisar
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"I'm looking at various possibilities and I'm sure I'll make it. It's probably not going to be Honda but I'll definitely be on the track."

Han har humor iallafall, Skägget.

:lol
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Att vinna enstaka race men inte mästerskapet duger inte om man kommer från MotoGP till WSBK. Inte på långa vägar. Det finns förstås förklaringar och förmildrande omständigheter, men att McCoy inte gjorde större intryck i WSBK var en stor besvikelse. För att inte tala om Abe.

Alltså, Superbike är ju en klart sämre serie i nuläget även om den blivit mycket bättre de senaste två åren, men det är ju inte direkt någon lingonserie för det. Du ska slå Corser (som under storhetstiden körde jämnt med Foggy,Chili och Kocinski), du ska slå Laconi (GP-vinnare)du ska slå Haga, du ska slå Bayliss osv. Har du en hoj som är lite sämre än de bästa (en 999RS tex) och dessutom måste lära dig att ställa in den samtidigt som du knappt kört på någon av banorna så är det ingen piece of cake att vinna mästerskapet.

McCoy gjorde en rätt bra första säsong tycker jag, han var en 500-förare och verkar inte trivas på något annat. Abe är däremot en stor besvikelse men det är samma sak där, han har uträttat absolut nada på fyrtaktshojar.
 

sandstream

Guest
2ono skrev:
Biaggi+Honda=Fel
Jo, det vet jag men eftersom det redan är klart med Honda så kommer Max med största sannolikhet inte att köra där.

Lanzi vann 2 lopp på Ducatin den här säsongen, Toseland 1 och Laconi 3 så med maestro Biaggi i sadeln borde saken vara biff.
Vore grymt kul att se honom i WSBK där han då bör vinna varje race med 10-15 sek eftersom han kommer från MotoGP.
(Vermeulen skulle ju vinna med det för att ha något i MotoGP att göra enligt en viss herre)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Jo, det vet jag men eftersom det redan är klart med Honda så kommer Max med största sannolikhet inte att köra där.

Lanzi vann 2 lopp på Ducatin den här säsongen, Toseland 1 och Laconi 3 så med maestro Biaggi i sadeln borde saken vara biff.
Vore grymt kul att se honom i WSBK där han då bör vinna varje race med 10-15 sek eftersom han kommer från MotoGP.
(Vermeulen skulle ju vinna med det för att ha något i MotoGP att göra enligt en viss herre)
Självklart, han kommer ju vinna alla race med minst 15 sekunder, eftersom han kört Den Elaka NSR 500 [tm]. Du vet, den där hojen som man inte visste om man skulle dö eller inte på varje gång man svängde. Överdrivet? Inte då, det VAR bättre förr. Biaggi kommer vinna WSBK med en hand på styret.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Självklart, han kommer ju vinna alla race med minst 15 sekunder, eftersom han kört Den Elaka NSR 500 [tm]. Du vet, den där hojen som man inte visste om man skulle dö eller inte på varje gång man svängde. Överdrivet? Inte då, det VAR bättre förr. Biaggi kommer vinna WSBK med en hand på styret.
Det blir bara löjligt när du slår knut på dig själv för att hitta nya sätt att skriva nedlåtande om tvåtaktare, hur det var innan fyrtakts-eran, Biaggi, Roberts, McCoy och annat som av dunkla skäl inte förtjänat din respekt.

Kan du inte nöja dig med att du gjort ditt obegripliga hat mot en 34-årig italiensk motorcykelförare vida känt och istället överraska oss med nya och intressanta ämnen som rör motorcyklar, racing och människorna som ägnar sig åt detta? Vill du hellre fortsätta med dina barnsliga cynismer är ju Lunarstorm en betydligt mer passande forum.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Vermeulen skulle ju vinna med det för att ha något i MotoGP att göra enligt en viss herre.
Det var väl Jeremy Burgess, teamchef för Doohan, Rossi och Hayden som kommenterade Vermeulens flytt från WSBK till MotoGP. Hans kommentarer är grundade i ett kunnande som knappast överträffas av någon annan; så de är nog värda att begrundas. Men du verkar ha missförstått vad han menade: nämligen att Vermeulen inte är snabb nog att flytta till MotoGP och bli en toppstridskandidat - vilket enligt Burgess är den ambition en förare och ett team ska ha.

Chris Ash skrev:
Alltså, Superbike är ju en klart sämre serie i nuläget även om den blivit mycket bättre de senaste två åren, men det är ju inte direkt någon lingonserie för det. Du ska slå Corser (som under storhetstiden körde jämnt med Foggy,Chili och Kocinski), du ska slå Laconi (GP-vinnare)du ska slå Haga, du ska slå Bayliss osv. Har du en hoj som är lite sämre än de bästa (en 999RS tex) och dessutom måste lära dig att ställa in den samtidigt som du knappt kört på någon av banorna så är det ingen piece of cake att vinna mästerskapet.

McCoy gjorde en rätt bra första säsong tycker jag, han var en 500-förare och verkar inte trivas på något annat. Abe är däremot en stor besvikelse men det är samma sak där, han har uträttat absolut nada på fyrtaktshojar.
En välmotiverad och frisk förare som har vunnit race i 500 "ska" ju vara snabbast i WSBK. Men det är möjligt att de annorlunda maskinerna, banorna och det faktum att motivationen troligen inte ökar när man blir degraderad gör det svårt. Det är i alla fall trist/ovärdigt att se färgstarka GP-förare gör bleka insatser i Superbike.
 

MC Doktorn

Guest
sandstream Citat:
Jo, det vet jag men eftersom det redan är klart med Honda så kommer Max med största sannolikhet inte att köra där.

Lanzi vann 2 lopp på Ducatin den här säsongen, Toseland 1 och Laconi 3 så med maestro Biaggi i sadeln borde saken vara biff.
Vore grymt kul att se honom i WSBK där han då bör vinna varje race med 10-15 sek eftersom han kommer från MotoGP.
(Vermeulen skulle ju vinna med det för att ha något i MotoGP att göra enligt en viss herre)

WSBK där alla gatåkare som Vermeulen kommer ifrån borde han kunna ha tid med ett extra depåstopp.

Men helt klart har 250 åkarna lättare att anpassa sig på MotoGp hojar och WSBK har mindre gemenssamt med Moto GP, tror inte den klassen skulle passa honom alls.

Jag tror inget om Biaggi förrän jag sett det, men han har fått alla chanser och har inget mer att bevisa.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Det var väl Jeremy Burgess, teamchef för Doohan, Rossi och Hayden som kommenterade Vermeulens flytt från WSBK till MotoGP. Hans kommentarer är grundade i ett kunnande som knappast överträffas av någon annan; så de är nog värda att begrundas. Men du verkar ha missförstått vad han menade: nämligen att Vermeulen inte är snabb nog att flytta till MotoGP och bli en toppstridskandidat - vilket enligt Burgess är den ambition en förare och ett team ska ha.
Nej då, jag förståd precis vad han menade och vände bara på resonemanget.
Biaggi anses väl av en majoritet vara en bättre förare än CV och ska CV vinna varje race i WSBK med 10-15 sekunder för att platsa i MotoGP borde Biaggi vinna lätt med 10-15 sekunder.
(Om det nu inte är något fel på hojen så klart, som det brukar vara...)
2ono skrev:
WSBK där alla gatåkare som Vermeulen kommer ifrån borde han kunna ha tid med ett extra depåstopp.
Jag tror de kommer att få sätta straffvikter på Biaggis hoj efter ett par lopp för att behålla spänningen hela året :D
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det var väl Jeremy Burgess, teamchef för Doohan, Rossi och Hayden som kommenterade Vermeulens flytt från WSBK till MotoGP. Hans kommentarer är grundade i ett kunnande som knappast överträffas av någon annan; så de är nog värda att begrundas. Men du verkar ha missförstått vad han menade: nämligen att Vermeulen inte är snabb nog att flytta till MotoGP och bli en toppstridskandidat - vilket enligt Burgess är den ambition en förare och ett team ska ha.

En välmotiverad och frisk förare som har vunnit race i 500 "ska" ju vara snabbast i WSBK. Men det är möjligt att de annorlunda maskinerna, banorna och det faktum att motivationen troligen inte ökar när man blir degraderad gör det svårt. Det är i alla fall trist/ovärdigt att se färgstarka GP-förare gör bleka insatser i Superbike.

Men hur många riktigt snabba GP-förare har gått till SBK under toppen av sin karriär? Jag kan bara komma på en och det är John Kocinski. Visst kan man även inkludera Laconi, McCoy och möjligen Okada bland dessa om man använder vidare definitionsramar på "riktigt snabb GP-förare på toppen av sin karriär". Av dessa tycker jag ju att Kocinski och Laconi gjort allt annat än bleka insatser. Kocinski vann VM 1997 och Laconi vann flest race 2004.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Det blir bara löjligt när du slår knut på dig själv för att hitta nya sätt att skriva nedlåtande om tvåtaktare, hur det var innan fyrtakts-eran, Biaggi, Roberts, McCoy och annat som av dunkla skäl inte förtjänat din respekt.

Kan du inte nöja dig med att du gjort ditt obegripliga hat mot en 34-årig italiensk motorcykelförare vida känt och istället överraska oss med nya och intressanta ämnen som rör motorcyklar, racing och människorna som ägnar sig åt detta? Vill du hellre fortsätta med dina barnsliga cynismer är ju Lunarstorm en betydligt mer passande forum.
Tja, det finns ju vissa som kategoriskt sablar ned alla som inte kommer från 250, så vad är skillnaden? Det otroligt löjeväckande snacket om 500:eek:rna som maskiner man inte visste om man skulle överleva eller dö på, måste väl ligga under din intellektuella nivå? Lite sans och vett i hyllningarna till forntiden borde väl ändå vara på sin plats?

När Biaggi är borta slutar jag håna denne narcissistiske morsgris, så du behöver bara stå ut någon månad till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top