Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Tja, det finns ju vissa som kategoriskt sablar ned alla som inte kommer från 250, så vad är skillnaden? Det otroligt löjeväckande snacket om 500:eek:rna som maskiner man inte visste om man skulle överleva eller dö på, måste väl ligga under din intellektuella nivå? Lite sans och vett i hyllningarna till forntiden borde väl ändå vara på sin plats?

När Biaggi är borta slutar jag håna denne narcissistiske morsgris, så du behöver bara stå ut någon månad till.
Du är ju bortom all räddning... :huvet

Edit: angående "det otroligt löjeväckande snacket" om 500:eek:rna undrar jag om du har läst citatet från den nyligen släppta boken om och av Rossi.

"The 500 was so powerfull that, if you pushed on the gas too quickly, you simply flew away, there was was no margin for error. And, actually, those are the most painfull falls, the ones caused by acceleration. This is beacuse the backtyre slides at first and then achieves traction all of a sudden, which makes the bike fly through the air as if propelled by a slingshot. In technical terms we call it the "high side". And its not fun. Still, the NSR 500 was easily the most exciting bike I ever rode. It was a very selective bike, very challenging to ride. If you made the slightest mistake, you´d end up on your rear end. And thats why I can say that few racers were suited to the NSR 500. It was really the toughest bike to master. Either you rode her or she punished you. There was no middle ground."

Men vad fan vet Rossi.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Du är ju bortom all räddning... :huvet

Edit: angående "det otroligt löjeväckande snacket" om 500:eek:rna undrar jag om du har läst citatet från den nyligen släppta boken om och av Rossi.

"The 500 was so powerfull that, if you pushed on the gas too quickly, you simply flew away, there was was no margin for error. And, actually, those are the most painfull falls, the ones caused by acceleration. This is beacuse the backtyre slides at first and then achieves traction all of a sudden, which makes the bike fly through the air as if propelled by a slingshot. In technical terms we call it the "high side". And its not fun. Still, the NSR 500 was easily the most exciting bike I ever rode. It was a very selective bike, very challenging to ride. If you made the slightest mistake, you´d end up on your rear end. And thats why I can say that few racers were suited to the NSR 500. It was really the toughest bike to master. Either you rode her or she punished you. There was no middle ground."

Men vad fan vet Rossi.
Det Rossi säger är att NSR 500 hade mycket effekt i ett smalt register, vilket gjorde att man lätt kunde hamna på arslet. Inget om att man inte visste om man skulle dö eller inte inför varje kurva, eller liknande infantilt dravel.

MotoGP-hojarna har 40-60 hk mer, men motorn är betydligt bättre.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
sandstream skrev:
Håller med om att det är en grymt bra dokumentär :tummenupp

Någon som vet om det finns planer på en Faster 2?


I dom sena utgåvorna av Faster så finns även Faster & Faster 03-04 med.

Visst vore det kul med ytterligare en, men det tror jag knappast.....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
valmers skrev:
Det Rossi säger är att NSR 500 hade mycket effekt i ett smalt register, vilket gjorde att man lätt kunde hamna på arslet. Inget om att man inte visste om man skulle dö eller inte inför varje kurva, eller liknande infantilt dravel.

MotoGP-hojarna har 40-60 hk mer, men motorn är betydligt bättre.


Det var väl så för alla motorer förr att dom hade smalt register speciellt som trimmade. Fråga bara alla som körde superbike tex i mitten på åttio- till mitten av nittiotalet. Nuförtiden har man så mycket mera kunskap och möjligheter elektroniskt mm att hjälpa till att bredda registrena på motorerna oavsett motorkonstruktioner.
 

sandstream

Guest
Webspy skrev:
I dom sena utgåvorna av Faster så finns även Faster & Faster 03-04 med. Visst vore det kul med ytterligare en, men det tror jag knappast.....
Är Faster 03-04 värd att lägga pengar på?
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Kawasaki skall ha sagt offisielt nei tack till Max och Camel. Hvis det är sant är Team KR Max sin sista möjlighet.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Det Rossi säger är att NSR 500 hade mycket effekt i ett smalt register, vilket gjorde att man lätt kunde hamna på arslet. Inget om att man inte visste om man skulle dö eller inte inför varje kurva, eller liknande infantilt dravel.

MotoGP-hojarna har 40-60 hk mer, men motorn är betydligt bättre.

Det är Eddie Lawson som säger det, och han är inte känd för att snacka skit. Dessutom säger han bara att man inte visste om man skulle ta sig ur böjarna. Inte att man inte visste om man skulle dö eller inte. Doohan säger ungefär samma saker om 1989 i sin biografi. Hur speciellt 1988:an hade något fundamentalt fel i chassit som helst plötsligt utan förvarning kunde kasta av en när man gjorde snabba kursändringar samtidigt som man låg på gas. Det hände Mick flera gånger liksom Wayne Gardner. Han berättar vidare att han var riktigt rädd för att överhuvudtaget ge sig ut på banan med hojen och att han hade planer på att bara skita i det efter att han highsidat och skadat handen allvarligt på Phillip Island. Han highsidade så många gånger första året att han fick smeknamnet "Dead by June Doohan" och han avslutade året med att bli avkastad på rakan under tester på Suzuka för att däcken var kalla....

Hans tankar innan testerna våren 90 säger allt....

"I wasn´t looking forward to hopping on the bike"

Men du och Ludde78 vet nog bättre, detta är bara snack för att marknadsföra sig själv.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Avanti skrev:
Kawasaki skall ha sagt offisielt nei tack till Max och Camel. Hvis det är sant är Team KR Max sin sista möjlighet.
Detta blir bara bättre och bättre; tänk om det blir surkukarnas sammansvärjning i KR-teamet?! :lol
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Avanti skrev:
Kawasaki skall ha sagt offisielt nei tack till Max och Camel. Hvis det är sant är Team KR Max sin sista möjlighet.

Men det är väl en gammal nyhet att Kawasaki sade nej? Mycket vatten kan ha runnit under broarna sen dess. Dessutom har vi väl en plats kvar i Tech 3?
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Som Valmers sier, Yamaha vill inte ha Biaggi. Biaggi har varit i nya diskusjoner med Kawa. Hans enda möjlighet har varit Kawa och KR, men eftersom KR kjör med Honda var det en större möjlighet för att han signar för Kawa, men nu har altså kawa sagt nej.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Chris Ash skrev:
Men det är väl en gammal nyhet att Kawasaki sade nej? Mycket vatten kan ha runnit under broarna sen dess. Dessutom har vi väl en plats kvar i Tech 3?
Officiellt så är väl båda platserna i Tech3 lediga (eller ?), men helvetet lär frysa till is innan Biaggi får någon av dem.

Ett "gubbstall" med KR Jr. & Sr. och Biaggi kunde vara rätt ball. Annars har väl Biiaggi cash nog för att köpa upp WCM...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
På tal om att bränna sina skepp sade ju Colin Edwards betydligt värre saker om Honda för några år sedan än Biaggi någonsin har gjort.

Det är verkligen osannolikt att Max Biaggi står utan styrning i MotoGP...
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
RedBaron skrev:
Officiellt så är väl båda platserna i Tech3 lediga (eller ?), men helvetet lär frysa till is innan Biaggi får någon av dem.

Problemet för Tech 3 (och Pons) är att as we speak har ingen av dom sponsor for 2006, ===> inget Tech 3 & Pons team 2006
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Avanti skrev:
Problemet för Tech 3 (och Pons) är att as we speak har ingen av dom sponsor for 2006, ===> inget Tech 3 & Pons team 2006
Samtidigt som ingen vill ha/får ta Camels pengar :död
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Angående Biaggi

"The only other potentially competitive to-be-announced seats are at the satellite D'Antin Ducati squad - but James Ellison, Jose Luis Cardoso and Roby Rolfo are the main contenders for Luis D'Antin's two Desmosedicis."

Varför ett team skulle välja att ta dom ovanstående förarna istället för Max är för mig en gåta?! Jag menar, han tillför Camelpengar, erfarenhet, uppmärksamhet...men han kanske är en Royal pain in the ass att jobba med...?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Avanti skrev:
Som Valmers sier, Yamaha vill inte ha Biaggi. Biaggi har varit i nya diskusjoner med Kawa. Hans enda möjlighet har varit Kawa och KR, men eftersom KR kjör med Honda var det en större möjlighet för att han signar för Kawa, men nu har altså kawa sagt nej.

Länk till artikeln?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top