Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Revelator skrev:
Angående Biaggi

"The only other potentially competitive to-be-announced seats are at the satellite D'Antin Ducati squad - but James Ellison, Jose Luis Cardoso and Roby Rolfo are the main contenders for Luis D'Antin's two Desmosedicis."

Varför ett team skulle välja att ta dom ovanstående förarna istället för Max är för mig en gåta?! Jag menar, han tillför Camelpengar, erfarenhet, uppmärksamhet...men han kanske är en Royal pain in the ass att jobba med...?
Nej, varför tror du det? :3freak

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Revelator skrev:
Angående Biaggi

"The only other potentially competitive to-be-announced seats are at the satellite D'Antin Ducati squad - but James Ellison, Jose Luis Cardoso and Roby Rolfo are the main contenders for Luis D'Antin's two Desmosedicis."

Varför ett team skulle välja att ta dom ovanstående förarna istället för Max är för mig en gåta?! Jag menar, han tillför Camelpengar, erfarenhet, uppmärksamhet...men han kanske är en Royal pain in the ass att jobba med...?
Ja, det är fan i mig helt obegripligt. Den teamchef som hellre anställer Elison, Cardoso eller Rolfo än Biaggi har en skruv lös. Skulle Biaggi vara en hopplös person att ha att göra med hade han inte kört för toppteamen i VM under femton år.

sandstream

Guest
Revelator skrev:
Marlboro kanske har någon klausul om att inga konkurrerande företag får sponsra andra Ducati tema i MotoGP?
(Vet inte vad D'antin har för sponsor idag så det kanske är helt fel)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Marlboro kanske har någon klausul om att inga konkurrerande företag får sponsra andra Ducati tema i MotoGP?

D'Antin har Pramac som nuvarande sponsor.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Ja, det är fan i mig helt obegripligt. Den teamchef som hellre anställer Elison, Cardoso eller Rolfo än Biaggi har en skruv lös. Skulle Biaggi vara en hopplös person att ha att göra med hade han inte kört för toppteamen i VM under femton år.
Du som sett Faster kommer säkert ihåg all galla som spyddes över Skägget, och hans beteende på och bredvid banan. Den mannen har inte många sympatisörer i MotoGP-depån, och nu betalar han priset.

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
valmers skrev:
Nej, varför tror du det? :3freak

Är väl kanske lätt att odla fram divalater när man har varit i toppen så länge som Max, men finns det ngn som helst självbevarelsedrift och önskan om en fortsatt styrning i MotoGp kanske det är bäst att bli lite mer ödmjuk...
Iofs är han ju fortfarande bland de vassaste förarna som finns i världen så hans kunskap borde ju vara mer eftertraktad än den är. :confused:

Nyteknik skrev:

Ungefär så jag också tänker, men du uttryckte det klarare. :tummenupp

sandstream skrev:

Inte otänkbart alls min gode man. Politik och regler är av djävulskap i alla lägen, både inom sport och vardagslivet. :D

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
sandstream skrev:
Sjävklart inte men jag kanske kan få en kvalificerad bedömning av den jag frågade om det är värt att köpa ett nytt ex för att få det nya materialet.

www.discshop.se tar bara 129 just nu för dubbel-DVD:n.

Jag tycker att det är värt det... men det e ju jag.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Du som sett Faster kommer säkert ihåg all galla som spyddes över Skägget, och hans beteende på och bredvid banan. Den mannen har inte många sympatisörer i MotoGP-depån, och nu betalar han priset.
Jag tittade på Faster häromdagen och de som uttrycker dig negativt om Biaggi är Rossi och Doohan. Vilken överraskning. Schwantz säger för sin del att han inte tyckte Biaggis armbåge på Rossi var fel.

Som jag skrev: om Biaggi var omöjlig att ha att göra med hade han ersatts av andra förare för länge sedan. Hans attityd var ju dessutom mer utmanande för 4-5 år sedan. Dina idéer om Biaggi är odlade i din egen fantasi.

Last edited:

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Chris Ash skrev:
Länk till artikeln?

Inside information (inte från mig)

angående D'antin: Eftersom Ducati är sponsrade av Marlboro kommer dom aldrig att tillåta att ett satelit team är sponsrad av en competitor av Marlboro, oavsett om dom har en klausul i kontrakten or not.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Jag tittade på Faster häromdagen och de som uttrycker dig negativt om Biaggi är Rossi och Doohan. Vilken överraskning. Schwantz säger för sin del att han inte tyckte Biaggis armbåge på Rossi var fel.

Som jag skrev: om Biaggi var omöjlig att ha att göra med hade han ersatts av andra förare för länge sedan. Hans attityd var ju dessutom mer utmanande för 4-5 år sedan. Dina idéer om Biaggi är odlade i din egen fantasi.
Gardner sa "Biaggi? I haven't seen him win anything yet", då Biaggis snack om vilken fantastisk förare han är var på tal.

Biaggi har blivit tilldelad styrningar på nåder, och gjort sig omöjlig i team efter team. Nu var måttet rågat, och det var sannerligen på tiden.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Fan vilken lång tråd!!!

Kan inte någon som är insatt i det hela göra en lista på det som är SANT och på vad som är sannolikt??

Tack på förhand :tungan

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Dagens tider från Sepang

Code:
1. Marco Melandri ITA Fortuna Honda  2min 2.95 secs
2. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 3.2 secs
3. Carlos Checa SPA Honda Pons 2min 3.58 secs
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 3.75 secs
5. Colin Edwards USA Yamaha Factory Racing 2min 3.78 secs
6. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing 2min 3.8 secs
7. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 4.05 secs
8. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 4.13 secs
9. Casey Stoner AUS Honda Pons 2min 4.29 secs
10. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 4.9 secs
11. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.1 secs
12. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 5.56 secs
13. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 5.6 secs

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
När då till exempel?
Han gjorde sig omöjlig, som det senare visade sig för all framtid, hos Yamaha genom att hela tiden snacka om hur bra Hondan var, och att om bara han fick en Honda skulle han minsann bli världsmästare. När han sedan fick en Honda var inte det bra, då var Yamahan bättre, och han fick inte nya delar först och gnällde om att han borde få en Repsol-styrning. När han sedan väl fick det misslyckades han totalt, och gjorde sig omöjlig hos Honda för all framtid.

Självklart har Yamaha och Honda vetat om vilken gnällkuk Skägget är, och därmed givit honom chansen på nåder. Game over, exit Biaggi.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
RedBaron skrev:
Dagens tider från Sepang

Code:
1. Marco Melandri ITA Fortuna Honda  2min 2.95 secs
2. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 3.2 secs
3. Carlos Checa SPA Honda Pons 2min 3.58 secs
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 3.75 secs
5. Colin Edwards USA Yamaha Factory Racing 2min 3.78 secs
6. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing 2min 3.8 secs
7. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 4.05 secs
8. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 4.13 secs
9. Casey Stoner AUS Honda Pons 2min 4.29 secs
10. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 4.9 secs
11. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.1 secs
12. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 5.56 secs
13. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 5.6 secs
Pedrosa :näsblod :tummenupp

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
valmers skrev:
Han gjorde sig omöjlig, som det senare visade sig för all framtid, hos Yamaha genom att hela tiden snacka om hur bra Hondan var, och att om bara han fick en Honda skulle han minsann bli världsmästare. När han sedan fick en Honda var inte det bra, då var Yamahan bättre, och han fick inte nya delar först och gnällde om att han borde få en Repsol-styrning. När han sedan väl fick det misslyckades han totalt, och gjorde sig omöjlig hos Honda för all framtid.

Självklart har Yamaha och Honda vetat om vilken gnällkuk Skägget är, och därmed givit honom chansen på nåder. Game over, exit Biaggi.

Kan inte påstå att jag gillar Biaggi - Men efter faster & faster så måste jag medge att det verkar finnas en lite mjukare sida hos honom.

Dock är det du skriver just dina egna tankar och funderingar. Tror vi får se Max i GP minst ett år till.

Om inte annat så kan han komma tillbaka som teamchef.....

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...