Axxexs skrev:Om någon undrar vem som kör Yamahan med #2 på så ska det vara Yamahas testförare Norihiko Fujiwara.
Satt och kollade lite nogrant på hojarna och la märke till Rossis bakdrev. Håller den för 250hk?? Ser lite för lättat ut..
yo , lira hit högupplöstaAxxexs skrev:Om någon undrar vem som kör Yamahan med #2 på så ska det vara Yamahas testförare Norihiko Fujiwara.
Satt och kollade lite nogrant på hojarna och la märke till Rossis bakdrev. Håller den för 250hk?? Ser lite för lättat ut..
R2 skrev:yo , lira hit högupplösta
måste kolla mer på detta
borde vara tanken som går ner i bakre bakrams balken..
depåstöds hållarenNeutral skrev:Äsch, det håller nog, säkert gjort i unobtanium.
Är det givaren till TC:n man ser ovan hjulaxeln? Och den konstiga biten som ser ut som en minihajfena nedanför hjulaxeln, vad är det?
tackarAxxexs skrev:http://img474.imageshack.us/my.php?image=1867214xd.jpg
Klickar du på bilden hoppar den upp i orginalstrl.
Neutral skrev:Äsch, det håller nog, säkert gjort i unobtanium.
Är det givaren till TC:n man ser ovan hjulaxeln? Och den konstiga biten som ser ut som en minihajfena nedanför hjulaxeln, vad är det?
Neutral skrev:Är det givaren till TC:n man ser ovan hjulaxeln?
Neutral skrev:Äsch, det håller nog, säkert gjort i unobtanium.
Är det givaren till TC:n man ser ovan hjulaxeln? Och den konstiga biten som ser ut som en minihajfena nedanför hjulaxeln, vad är det?
Boris JR skrev:Tror inte det är TC utan den vanliga datorloggningen vill minnas att 2D sensorer ser ut så.
En grej jag dock fortfarande undrar över är vad det är för prylar som sitter på bromsslangen fram, fenomenet kom i slutet av säsongen 2004 och det sitter idag på alla cyklar i startfältet. Snabbkopplingar känns ju rätt avlägset ur säkerhetssynpunkt.
Mmm, det var det jag menade. Någon som vet vad som händer när de wheelar ut ur kurvorna? Borde inte framhjulet med tanke på t ex friktionen mellan skivor och belägg samt i lagren tappa hastigheten tillräckligt snabbt i kombination med att man just då accelererar bakhjulet snabbt? Då borde ju TC:n gå in även om det inte spinner vilket inte skulle vara så bra. Eller har de någon sensor för att framgaffeln är max utdragen (eller gyro som mäter vinkeln på hojen) och att de då tillåter större hastighetsskillnad mellan fram och bak alternativt kopplar ur TC:n?Axxexs skrev:Är hastighetsgivaren. Den används till att logga hastigheten till dataloggern. TC sitter nog sen kopplad till dataloggern och jämför hastigheterna mellan fram-/bakhjul bl.a.
Neutral skrev:Mmm, det var det jag menade. Någon som vet vad som händer när de wheelar ut ur kurvorna? Borde inte framhjulet med tanke på t ex friktionen mellan skivor och belägg samt i lagren tappa hastigheten tillräckligt snabbt i kombination med att man just då accelererar bakhjulet snabbt? Då borde ju TC:n gå in även om det inte spinner vilket inte skulle vara så bra. Eller har de någon sensor för att framgaffeln är max utdragen (eller gyro som mäter vinkeln på hojen) och att de då tillåter större hastighetsskillnad mellan fram och bak alternativt kopplar ur TC:n?
Men med tanke på att de poppar hjulet lite grann mer eller mindre varje kurva känns det ju konstigt om de skulle behöva komma ihåg att trycka på en knapp. Om de kommer ut ur en kurva i 100, borde det inte gå rätt fort att ha 120 på bakhjulet och 95 på framhjulet? Det borde väl TC:n reagera på?Axxexs skrev:Vad jag vet så har iaf Suzuki så att föraren manuellt kan slå ifrån TC via en brytare på styret. Dom andra har säkert samma. Gissar att det är så dom gör när dom kör på bakhjulet.
Neutral skrev:Men med tanke på att de poppar hjulet lite grann mer eller mindre varje kurva känns det ju konstigt om de skulle behöva komma ihåg att trycka på en knapp. Om de kommer ut ur en kurva i 100, borde det inte gå rätt fort att ha 120 på bakhjulet och 95 på framhjulet? Det borde väl TC:n reagera på?
Det här måste du kolla upp du som har kontakter.
Nyteknik skrev:Att vinna enstaka race men inte mästerskapet duger inte om man kommer från MotoGP till WSBK. Inte på långa vägar. Det finns förstås förklaringar och förmildrande omständigheter, men att McCoy inte gjorde större intryck i WSBK var en stor besvikelse. För att inte tala om Abe.
Luftrycksgivaren i framdäcket kan användas till att avgöra om det finns vikt eller inte på framhjulet.Neutral skrev:Mmm, det var det jag menade. Någon som vet vad som händer när de wheelar ut ur kurvorna? Borde inte framhjulet med tanke på t ex friktionen mellan skivor och belägg samt i lagren tappa hastigheten tillräckligt snabbt i kombination med att man just då accelererar bakhjulet snabbt? Då borde ju TC:n gå in även om det inte spinner vilket inte skulle vara så bra. Eller har de någon sensor för att framgaffeln är max utdragen (eller gyro som mäter vinkeln på hojen) och att de då tillåter större hastighetsskillnad mellan fram och bak alternativt kopplar ur TC:n?
Har de den givaren av säkerhetsskäl då eller? För de kan väl ändå inte justera trycket under färd och loppet är ju förlorat om de måste i depå.RedBaron skrev:Luftrycksgivaren i framdäcket kan användas till att avgöra om det finns vikt eller inte på framhjulet.
Öhh ja, om de har en dvs. Jag bara tog för givet att de hade en för loggning. Telemetri till depån är väl förbjudet ?Neutral skrev:Har de den givaren av säkerhetsskäl då eller? För de kan väl ändå inte justera trycket under färd och loppet är ju förlorat om de måste i depå.
RedBaron skrev:Inte så värst mycket. Colin fokuserar på att träna in en ny körstil t.ex.
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=122672
På vilken plats i SM kom du sa du ?Axxexs skrev:Jag har nog missat minst en lektion i hur man kör 250cc när jag ser denna bilden från idag på Colin när han tränar på 250-stilen...
Sete var 38/1000 snabbare än Capirex men förhållandena var tydligen inget vidare.Revelator skrev:Spännande att se hur Sete kör Duccen jämfört med Capirossi.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |