Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Om två jämförelsevis gröna förare blir tvåa och trea i VM med samma hoj, är det nog svårt att tillgodose en föredettings önskemål.
Efter säsongen ja, då det är för sent att utveckla hojen mer. Under säsongen var det ju Max som låg 2:a i VM.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
Efter säsongen ja, då det är för sent att utveckla hojen mer. Under säsongen var det ju Max som låg 2:a i VM.
Ni är otroliga; under säsongen? Det är när säsongen är slut som man summerar poängen. Man kan inte bryta ihop totalt efter halva säsongen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Ni är otroliga; under säsongen? Det är när säsongen är slut som man summerar poängen. Man kan inte bryta ihop totalt efter halva säsongen.
Efter mer än halva säsongen var Biaggi solklar tvåa med rejäl marginal till övriga Hondaförare. Finns det något annat än dina illvilliga fantasier som förklarar varför han plötsligt upplever Hondan som väldigt annorlunda och inte är i närheten av sina vanliga resultat? Nervositet, förkylning, dumhet, dryghet, skägget, hårfästet?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Efter mer än halva säsongen var Biaggi solklar tvåa med rejäl marginal till övriga Hondaförare. Finns det något annat än dina illvilliga fantasier som förklarar varför han plötsligt upplever Hondan som väldigt annorlunda och inte är i närheten av sina vanliga resultat? Nervositet, förkylning, dumhet, dryghet, skägget, hårfästet?
Förklara varför Melandri och Hayden blev tvåa och trea i VM på exakt samma hoj?

Denna diskussion är dessutom helt irrelevant; Skägget är numera icke önskvärd, som bekant.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag måste säga att jag är imponerad av Ellisons körning på Yamahan med Dunlopdäcken. Väldigt mycket snabbare än sin egen bästa tid på Sepang och marginellt långsammare än årets Rookie Elias som körde med bästa möjliga Michelindäck på sin Yamaha.
Ellison lär få ett bra erbjudande om körning tror jag, dessutom har han både Dorna och Dunlop i ryggen.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nyteknik skrev:
valmers skrev:
Förklara varför Melandri och Hayden blev tvåa och trea i VM på exakt samma hoj?
Jag tror att Honda fattade ett beslut att leverera delar som var anpassade för Melandri och Hayden snarare än Biaggi som man inte hade samma långsiktiga planer för. Samtidigt som Biaggi plötsligt började underprestera rejält gjorde Melandri och Hayden tydliga förbättringar av sina resultat.

Men det var ju egentligen jag som ställde en fråga till dig. :7peta

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nyteknik skrev:
Men det var ju egentligen jag som ställde en fråga till dig. :7peta

Jag kan svara åt valmers.

Motivation.

Han hade ingen glöd senare delen av året! Vill man inte - då kan man inte.

Pungt!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Webspy skrev:
Jag kan svara åt valmers.

Motivation.

Han hade ingen glöd senare delen av året! Vill man inte - då kan man inte.

Pungt!
Så efter en perfekt genomförd första hälft av säsongen där han ligger först i sammandraget efter Rossi och är positiv/harmonisk i alla intervjuer tappar han motivationen? Det låter lika troligt som att Honda i hemlighet effektbegränsade Hayden och Melandris Hondor under den första halvan av säsongen.

valmers skrev:
Exakt. Det så kallade Roberts-syndromet.
Roberts? Vad har hans hopplösa läge hos Suzuki gemensamt med Biaggis perfekt genomförda första hälft av årets säsong?

:va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har svårt att tro att det är så enkelt som motivation och frågar mig då varför han skulle tappa motivationen helt plötsligt? Efter Japan och med fem race kvar låg han trea och då tappar han motivationen? :va

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Gustav O skrev:
Har svårt att tro att det är så enkelt som motivation och frågar mig då varför han skulle tappa motivationen helt plötsligt? Efter Japan och med fem race kvar låg han trea och då tappar han motivationen? :va

Det är inte bara ens placering i tabellen som bestämmer ens motivation - om han nu känner att han har hela teamet samt sina chefer emot sig i någon slags anti-Biaggikonspiration; då är det inte så konstigt att man inte längre har drivkraften att prestera det som krävs i MotoGP - Vilket är en hel del....

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Max Biaggi till Kawasaki!!

Nu är det klart, Max går till Kawa enligt italiensk media
:banana

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Avanti skrev:
Max Biaggi till Kawasaki!!

Nu är det klart, Max går till Kawa enligt italiensk media
:banana

Han lär ju äga i det teamet - om man frågar honom själv.... speciellt eftersom deras hoj beskrivs som hetsig och svårkörd :) Vilket en 500-förare av rang måste bemästra :)

Lite lunch-ironi

Edit: Vilken intressant vändning denna tråd lär ta nu !

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Fan va kul!

Webspy skrev:
Han lär ju äga i det teamet - om man frågar honom själv.... speciellt eftersom deras hoj beskrivs som hetsig och svårkörd :) Vilket en 500-förare av rang måste bemästra :)

Lite lunch-ironi

Edit: Vilken intressant vändning denna tråd lär ta nu !

Ja nu får vi se om han kan köra kawasaki!

och japp, nu får vi se hur det blir med denna tråd : )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Yamaha
Valentino Rossi
Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
Roberto Rolfo & James Ellison

Repsol HRC