Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Webspy skrev:
Det är ju det enda dessa satans trådar handlar om - att man omöjligt kan vara snabb om man kommer från SBK.... och tvärt om.

Utan den diskutionen vore hela racingforumet onödigt !
Det skulle verkligen inte vara onödigt men det finns ityvärr inte så mycket att skriva om så här i vintermörkret.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Webspy skrev:
Det är ju det enda dessa satans trådar handlar om - att man omöjligt kan vara snabb om man kommer från SBK.... och tvärt om.

Utan den diskutionen vore hela racingforumet onödigt !

Du glömde det eviga tjatet om vad som är riktig racing, 2-takt eller 4-takt... :D

För det kan väl inte vara så att båda två är racing va? :va
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Macke skrev:
Kawasaki har ju tidigare aviserat att dom inte kan tänka sig någon annan färg på hojarna än grönt, och att en affär med Camel (läs Biaggi) därför var utesluten. Undrar hur dom löser det... :va :D

Gula Kawasakis? Nääeeee.. usch... Det går ju inte.. :rolleyes:

Camel får helt enkelt skaffa fram ett nytt grönt paket cig! Jag köper gärna lite gröna cig om det hjälper Max på en Kawa...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
CorbenDallas skrev:
Camel får helt enkelt skaffa fram ett nytt grönt paket cig! Jag köper gärna lite gröna cig om det hjälper Max på en Kawa...
Drick deras te !
China_Green_Tea_Camel_Brand_Special_Gunpowder.jpg
 

sandstream

Guest
Kul att Pedrosa visar framfötterna och att Hopper bara är 33/100 efter med nya 06:an :)

Vermeulens dåliga tid beror självklart på att han kör den gamla hojen, så måste det vara :D
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Kul att Pedrosa visar framfötterna och att Hopper bara är 33/100 efter med nya 06:an :).
Är det någon som det inte finns skäl att ha förhoppningar om så är det John Hopkins. Efter fyra säsonger på fabriksmaterial är hans främsta merit en startplats i främsta ledet vid ett eller två tillfällen. Att han alls finns kvar i MotoGP är ytterligare ett tecken på att det inte är av så stor vikt hur bra förare du är om du har rätt nationalitet och "profil".

:tummenner
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Är det någon som det inte finns skäl att ha förhoppningar om så är det John Hopkins. Efter fyra säsonger på fabriksmaterial är hans främsta merit en startplats i främsta ledet vid ett eller två tillfällen. Att han alls finns kvar i MotoGP är ytterligare ett tecken på att det inte är av så stor vikt hur bra förare du är om du har rätt nationalitet och "profil". :tummenner
Hade han suttit på en bättre hoj hade jag hållt med men nu har han delat en pisshoj med surmöken och troligen inte haft något att säga till om.

Lyckas han inte bättre i år när han är försteförare och hojen verkar lovande tidsmässigt så är jag beredd att hålla med.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nya Yamaha (kolfibersving), Honda och Ducati. Hoppas något team kommer köra med West som sponsor igen - svart är grymt snyggt.
 

Bifogat

  • nwyam.jpg
    nwyam.jpg
    139.5 KB · Visningar: 160
  • newhondabox.jpg
    newhondabox.jpg
    137.7 KB · Visningar: 148
  • duc2.jpg
    duc2.jpg
    116.3 KB · Visningar: 141

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
JEREZ TEST - DAY 3


Today's third and final day of testing for the Ducati MotoGP Team at Jerez de la Frontera was marked by clear skies and sunny conditions, but a cold wind meant that Loris Capirossi and Sete Gibernau could only take to the track at around noon.

Following Monday's convincing debut and yesterday's confirmation in the improved track conditions, for the final day of testing both riders preferred to concentrate almost exclusively on the Desmosedici GP6, lapping in similar times. Only Capirossi went out for a few laps with the GP5 towards the end of the day, which was useful to confirm a series of development indications.

Loris and Sete also tried out several qualifying tyres to give indications to the Bridgestone technicians.

At the end of the day Loris Capirossi had completed 64 laps, setting a best time of 1'40.947 on qualifying tyres and 1'41.394 on race tyres.

"Today the wind was really cold," declared Loris. "We did a lot of work with tyres of the same compound but with different structures and I think that our Bridgestone friends picked up some interesting data. At the end of the day I did several laps with the GP5, which was useful to understand the differences after three days of testing with the new bike. I am pleased with the work we have done over the last three days but now I just can't wait to go on holiday!"

Sete Gibernau continued to make progress, remaining out on the track right until the final minute of the session to familiarise himself as much as possible with the Bridgestone-shod Desmosedici as well as with the working methods of his new team. The Spanish rider completed a total of 60 laps, recording a quickest time of 1'41.024 on qualifying tyres and 1'41.609 on race tyres.

"In these three days me and my team got to know each other a lot better," said Sete. "We did a good job and although we know there is a lot of work still to be done, this for sure is a great stimulus for me. Today for the first time I tried the Bridgestone qualifying tyres and they felt pretty good. It was important for me also to give my feelings to the Japanese technicians with these tyres. Now we're going to have a bit of a holiday break, but I can't wait to get back to testing at Sepang in January."

Now that the Ducati MotoGP Team's 2006 Desmosedici has completed a successful three-day shakedown test, the two riders can take a well-earned rest because tomorrow will see the start of the compulsory MotoGP testing ban which will remain in force until January 20, 2006.

The Ducati MotoGP Team will resume its testing programme once again at Sepang on January 23, this time together with all the other top MotoGP teams in view of the opening round of the 2006 championship which gets underway on March 26 at Jerez de la Frontera.

2006 Ducati MotoGP Team testing calendar:
January 23/24/25 - Sepang (Malaysia)
January 30, February 1/2 - Phillip Island (Australia)
February 14/15/16 - Sepang (Malaysia)

Temperatures: air 14° - 16°, track 14° - 22°
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
Nya Yamaha (kolfibersving), Honda och Ducati. Hoppas något team kommer köra med West som sponsor igen - svart är grymt snyggt.
carbonsving?
inte
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top