Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
valmers skrev:
Vart är bekräftelsen på Skäggets kontrakt med Kawasaki förresten?
In his dreams :hihi

Eurosport visade lite snabba klipp från gårdagens tester, bland annat när Hayden och Pedrosa snackar.
När jag ser bilden på Hayden så tänker jag på ett avsnitt av Vänner där någon av tjejernas pojkvänner vädrar paketet i ett par inte alltför tajta shorts :lol

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Axxexs skrev:
Försökte hitta nått foto på Pedrosa där han ser lite glad ut men det var svårt.. Han verkar vara motsatsen till Rossi i sitt humör.
Underbart. Jag har längtat efter en vinnare som talar med högerhanden. Han får mig att tänka på Alex Criville. I en tid när alla förare försöker se ut som Ronald McDonald känns det seriöst och genuint med en förare vars största tillgång sitter innanför skallbenet. Det ska bli ett rent nöje att få se Pedrosas uttryckslösa ansikte i när han sakligt kommenterar medgång och motgång.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
sandstream skrev:
När jag ser bilden på Hayden så tänker jag på ett avsnitt av Vänner där någon av tjejernas pojkvänner vädrar paketet i ett par inte alltför tajta shorts :lol

Kanske därför Pedrosa håller lite distans :hihi

MC Doktorn

Guest
valmers skrev:
Vart är bekräftelsen på Skäggets kontrakt med Kawasaki förresten?

Finns ingen bekräftelse från officiellt håll, den Italienska skvallerpressen påstod att Hopkins skulle ut i förmån för Max.
Så dessa nyheter skulle jag ta med en säck salt.

sandstream

Guest
Teddy skrev:
Underbart. Jag har längtat efter en vinnare som talar med högerhanden. Han får mig att tänka på Alex Criville. I en tid när alla förare försöker se ut som Ronald McDonald känns det seriöst och genuint med en förare vars största tillgång sitter innanför skallbenet. Det ska bli ett rent nöje att få se Pedrosas uttryckslösa ansikte i när han sakligt kommenterar medgång och motgång.
Att ni bara orkar bry er om hur grabbarna ser ut.
Såg Rossi ge en intervju på Eurosport igår iförd ett par riktigt feminina röda solbrillor så jag antar att man kan sortera in honom i samma fack som övriga Ronald McDonald-förare...

2ono skrev:
Finns ingen bekräftelse från officiellt håll, den Italienska skvallerpressen påstod att Hopkins skulle ut i förmån för Max.
Så dessa nyheter skulle jag ta med en säck salt.
Säger som Gustav: "Det ska tas med ett lastbilsflak av salt" :hihi

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Att ni bara orkar bry er om hur grabbarna ser ut.
Såg Rossi ge en intervju på Eurosport igår iförd ett par riktigt feminina röda solbrillor så jag antar att man kan sortera in honom i samma fack som övriga Ronald McDonald-förare...
Givetvis; man måste se ut som ett miffo för att förtjäna respekt, du vet. Gärna som Bussei. Kan man prata engelska är det också ett minus.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
from Eurosport.com idag:

Biaggi close to Kawasaki deal - report

Three-time Moto GP runner-up Max Biaggi is close to signing on as a third rider for Kawasaki, according to Gazzetta dello Sport. The Italian newspaper reported Wednesday that Camel, the 34-year old Italian's sponsor, has made an offer to back the currently unemployed three-time Moto GP runner up.

Under the deal, Biaggi would ride a third Kawasaki alongside Shinja Nakano and Randy De Puniet.

Repsol Honda let Biaggi go after a disappointing 2005. The newspaper reports that the deal could be sealed "in a matter of hours."

Gazzetta also reports that Camel has also made a 9-million euro offer to paint in yellow the Sito Pons satellite Hondas of Carlos Checa and Nicky Hayden.

Eurosport - fp 30/11/2005

sandstream skrev:
iförd ett par riktigt feminina röda solbrillor

eller så är det feeta glasögon, och du har blivit gubbe :hihi

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Gazzetta also reports that Camel has also made a 9-million euro offer to paint in yellow the Sito Pons satellite Hondas of Carlos Checa and Nicky Hayden.

Nicky Hayden???

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Eurosports lr Gazzettas misstag?
artikeln ligger inte på gazzetta.it än

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teddy skrev:
U Han får mig att tänka på Alex Criville.

Yep faktiskt nu när du säger det. Ska han upprepa Alex bravad att bli världsmästare i stora klassen också?

Fast jag kommer ihåg att jag tyckte Criville var lite tråkig när han inte spann vidare på att Mick Doohan var ur balans, Mick beskyllde ju Criville för att inte kunna hålla tempot uppe själv utan bara hängde med och sen satte in en stöt på sista varvet (Bla den klassiska torpederingen på Eastern Creek), vilket enligt Mick var en feg taktik. Criville svarade aldrig, han lät resultaten tala, han hade ju vunnit.

Detta utnyttjades dock av Max Biaggi 1998, Doohan hade gått omkull på Brno(tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet. Biaggi vann racet och Doohan beklagade sig över folk som försöker vinna på första varvet. Biaggi drog sig till minnes Crivilleutspelet och frågade Mick exakt vilket varv han ville att man skull sätta in stöten så att det passade honom.
Doohan påpekade sedan att Biaggi under sin segerwheelie var ytterst nära att vurpa. Biaggi svarade då att han tyckte det var helt i sin ordning att vurpa efter målgång när man tagit sina 25 poäng men lite dumt att göra det på första varvet...........:hihi

Those were the days.....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
zorro100 skrev:

Nicky Hayden???
Säger väl en del om artikelns trovärdighet.

Chris Ash skrev:
Yep faktiskt nu när du säger det. Ska han upprepa Alex bravad att bli världsmästare i stora klassen också?

Fast jag kommer ihåg att jag tyckte Criville var lite tråkig när han inte spann vidare på att Mick Doohan var ur balans, Mick beskyllde ju Criville för att inte kunna hålla tempot uppe själv utan bara hängde med och sen satte in en stöt på sista varvet (Bla den klassiska torpederingen på Eastern Creek), vilket enligt Mick var en feg taktik. Criville svarade aldrig, han lät resultaten tala, han hade ju vunnit.

Detta utnyttjades dock av Max Biaggi 1998, Doohan hade gått omkull på Brno(tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet. Biaggi vann racet och Doohan beklagade sig över folk som försöker vinna på första varvet. Biaggi drog sig till minnes Crivilleutspelet och frågade Mick exakt vilket varv han ville att man skull sätta in stöten så att det passade honom.
Doohan påpekade sedan att Biaggi under sin segerwheelie var ytterst nära att vurpa. Biaggi svarade då att han tyckte det var helt i sin ordning att vurpa efter målgång när man tagit sina 25 poäng men lite dumt att göra det på första varvet...........:hihi

Those were the days.....
Och sedan piskade Doohan fjanten Biaggi stenhårt.

MC Doktorn

Guest
gthyni skrev:
from Eurosport.com idag:

Biaggi close to Kawasaki deal - report

Three-time Moto GP runner-up Max Biaggi is close to signing on as a third rider for Kawasaki, according to Gazzetta dello Sport. The Italian newspaper reported Wednesday that Camel, the 34-year old Italian's sponsor, has made an offer to back the currently unemployed three-time Moto GP runner up.

Under the deal, Biaggi would ride a third Kawasaki alongside Shinja Nakano and Randy De Puniet.

Repsol Honda let Biaggi go after a disappointing 2005. The newspaper reports that the deal could be sealed "in a matter of hours."

Denna artikel från 051124 ?
http://www.gazzetta.it/Motori/Motomondiale/Primo_Piano/2005/11_Novembre/24/max.shtml

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Gustav O skrev:
Eventuellt tre Camel hojar nästa år alltså.

Kawasaki har ju tidigare aviserat att dom inte kan tänka sig någon annan färg på hojarna än grönt, och att en affär med Camel (läs Biaggi) därför var utesluten. Undrar hur dom löser det... :va :D

Gula Kawasakis? Nääeeee.. usch... Det går ju inte.. :rolleyes:

Last edited:

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Chris Ash skrev:

Those were the days.....

Det är humor det! :rofl Mera sånt tack!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Jag såg ett intressant program i vänsterpropagandakanalen (som Valmers säkert vill kalla den) SVT1 för några månader sedan. Den handlade om reklam och hur man försöker få oss att välja den ena läsken, skon, brödet eller bilen framför den andra. Det finns konsulter i Holywood som inte gör annat än läser manuskript till avsnitt i TV-serier för att hitta möjligheter för produktplacering (av öl, kaffe, kläder etc.). En fransk psykolog bodde i ett palatsliknande hus och engagerades av de största amerikanska företagen för att knäcka "koder" till vilka argument/känslor som mest effektivt säljer olika produkter. En forskare på New York University var orolig för att den amerikanska kulturen var på väg att upphöra att vara en kultur eftersom den användes så skoningslöst som ett sätt att sälja produkter.

Reklam har en given plats i GP-racing. Men när amerikaner av den generation som Nicky Hayden tillhör och som med fullständig naturlighet iklär sig rollen som den levande men helt avpersonifierade reklampelaren blir jag smått illamående. När det sammanfaller med att en synnerligen mänsklig (sur, arg, bitter likväl som glad, positiv och leende) förare som Max Biaggi trängs ut i kylan känns det kymigt, tycker jag. Företag som marknadsför sina podukter med banaliteter och klichéer som en sjuåring kan genomskåda får i alla fall inte mina pengar.

Macke skrev:
Kawasaki har ju tidigare aviserat att dom inte kan tänka sig någon annan färg på hojarna än grönt, och att en affär med Camel (läs Biaggi) därför var utesluten. Undrar hur dom löser det...
Rossi "vägrade" köra med tobaksreklam. Se hur det gick med den principen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...