Yep faktiskt nu när du säger det. Ska han upprepa Alex bravad att bli världsmästare i stora klassen också?
Fast jag kommer ihåg att jag tyckte Criville var lite tråkig när han inte spann vidare på att Mick Doohan var ur balans, Mick beskyllde ju Criville för att inte kunna hålla tempot uppe själv utan bara hängde med och sen satte in en stöt på sista varvet (Bla den klassiska torpederingen på Eastern Creek), vilket enligt Mick var en feg taktik. Criville svarade aldrig, han lät resultaten tala, han hade ju vunnit.
Detta utnyttjades dock av Max Biaggi 1998, Doohan hade gått omkull på Brno(tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet. Biaggi vann racet och Doohan beklagade sig över folk som försöker vinna på första varvet. Biaggi drog sig till minnes Crivilleutspelet och frågade Mick exakt vilket varv han ville att man skull sätta in stöten så att det passade honom.
Doohan påpekade sedan att Biaggi under sin segerwheelie var ytterst nära att vurpa. Biaggi svarade då att han tyckte det var helt i sin ordning att vurpa efter målgång när man tagit sina 25 poäng men lite dumt att göra det på första varvet...........
Those were the days.....