Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Gustav O skrev:
"We prepared four different design concepts, and then after some investigation we selected two of these for further development. One of them is an in-line four-cylinder design based on our current model, but the other is quite an unusual layout which is very interseting for us, and has several possibilities. We will decide in the coming months wich verison we will continue with, and expect to have a motorcycle ready to begin testing at the end of next summer."
En boxertrippel kanske? :)

Coola Ola

Guest
Axxexs skrev:
Ny bra artikel från Dennis Noyes; (även om det mesta är en sammanfattning på våra spekulationer här :tungan )
Intressant dock att Cecchinello hoppades att Camel inte skulle hamna hos Pons.

http://www.speedtv.com/articles/motogp/moto/21218/

Det enda som saknas innan det blir officiellt med Biaggi/Kawasaki är visst att det ska göras klart i kontraktet hur pengarna från Camel ska fördelas innom teamet.

Spännande! Jag är inget stort Biaggi-fan men ska ändå bli mycket intressant att se vad Max kan göra med en ZX-RR. Framförallt om han konsekvent kommer köra snabbare än Nakano. Jag tror nog att han kommer göra det men gör han det inte kommer det bli kul att se vad en del på forumet kommer säga till hans försvar....

sandstream

Guest
Coola Ola skrev:
Spännande! Jag är inget stort Biaggi-fan men ska ändå bli mycket intressant att se vad Max kan göra med en ZX-RR. Framförallt om han konsekvent kommer köra snabbare än Nakano. Jag tror nog att han kommer göra det men gör han det inte kommer det bli kul att se vad en del på forumet kommer säga till hans försvar....
Enligt ett av Biaggis största fans här på SH så kommer han ju att köra ifrån Nakano och "grodätaren" med bakelitdäck.

Ska jag vara helt ärlig är det faktiskt roligare om Biaggi är med nästa år, det blir så mycket mer att diskutera :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Enligt ett av Biaggis största fans här på SH så kommer han ju att köra ifrån Nakano och "grodätaren" med bakelitdäck.

Ska jag vara helt ärlig är det faktiskt roligare om Biaggi är med nästa år, det blir så mycket mer att diskutera :)

Om Nakano åker ifrån Biaggi så skulle jag genast vilja se Nakano på en annan cykel eller en kawa på michelin. Skulle säga mer om Nakano än Biaggi i sånt fall.
Jag ser det dessutom inte som en omöjlighet att det skulle hända, förr nakano är jäkligt vass också.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Om Nakano åker ifrån Biaggi så skulle jag genast vilja se Nakano på en annan cykel eller en kawa på michelin. Skulle säga mer om Nakano än Biaggi i sånt fall.
Jag ser det dessutom inte som en omöjlighet att det skulle hända, förr nakano är jäkligt vass också.
Kommer hålla tummarna för att Nakano kör förklädet av den hårlöse pizzabagaren! :D

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Ser ju ljust ut det här :)
Biaggi i startfältet med en inte så stark cykel
Ska bli grymt skoj att läsa bortförklaringar om han lyckas vinna å kanske tom utveckla cykeln :yoparty
Inte för att han har visat nåt utöver bra körning men men

Känns som om 2006 kan bli en bra säsong :D

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Hehe
Verkar som om Suzuki nu får ännu sämre chanser i märkes-vm :D

Kul att de bygger bra hojar för gatbruk men annars :arsele

:Bugar för Biaggi

MC Doktorn

Guest
rewind skrev:
Hehe
Verkar som om Suzuki nu får ännu sämre chanser i märkes-vm :D

Kul att de bygger bra hojar för gatbruk men annars :arsele

:Bugar för Biaggi

SuZuki :va hur skulle deras chanser minska

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Du kan inte hitta på en egen approach? Dina kommentarer saknar den värmländska kargheten och bettet, bark but no bite.
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det eftersom någon annan kanske skrivit något liknande tidigare :rolleyes:

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Därför att Kawasaki nu, om delaen går igenom, har ytterligare en förare som kommer spöa Suzukis förare.
Så du tror att Nakano och Du Puniet (och eventuellt Biaggi) kommer före Hopper och Vermeulen i totalen?
Gustav O skrev:
Använd din fantasi! :tummenupp
Det vet du väl att jag inte har någon, jag kopierar bara det Valmers skriver... :)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hmmm... Kan bli intressant om Biaggi sitter på en Kawwa nästa år.
Ska bli kul att se hur pass bra han kan placera sig på den hojen. Kawwa brukar ju ligga i botten och brottas och man undrar ju hur mycket det beror på materialet, och hur mycket som beror på förarna. Nu kommer det ju trots allt sitta en "toppförare" på "The mean green machine".

Längtar till 2006! :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Om Kawasaki nu får en del pengar från Camel så kan det kanske hjälpa dom att utveckla nya 800cc på ett sätt som kanske Suzuki gick miste om..

Angående förbudet mot tobaksreklam: förbudet träder i kraft, om jag läst rätt, mellan juni-oktober 2007 beroende på land i EU som inte redan idag har förbudet? Finns det då en möjlighet för teamen att ha en halv säsong sponsrad 2007 av tobaksreklam kanske?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...