Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Så du tror att Nakano och Du Puniet (och eventuellt Biaggi) kommer före Hopper och Vermeulen i totalen?
Nakano = garanterat
De Puniet = en av dem är inte omöjligt
Biaggi = garanterat

sandstream skrev:
Det vet du väl att jag inte har någon, jag kopierar bara det Valmers skriver... :)
Valmers kopierar å andra sidan det mesta från www.motogpnews.com så ni är väl lika fantasilösa båda två. :hihi
 
Macke skrev:
Hmmm... Kan bli intressant om Biaggi sitter på en Kawwa nästa år.
Ska bli kul att se hur pass bra han kan placera sig på den hojen. Kawwa brukar ju ligga i botten och brottas och man undrar ju hur mycket det beror på materialet, och hur mycket som beror på förarna. Nu kommer det ju trots allt sitta en "toppförare" på "The mean green machine".

Längtar till 2006! :tummenupp

Kan inte annat än att hålla med! Va faen kan dom inte få tummarna loss och meddela att Biaggi är klar någon gång...satt och kollade på Faster -03 -04 igår och såg då även intervijun med Biaggi...kul att höra att han körde sin första bankörning som 18-åring i motsats till alla andra hjältar i MotoGP som kört minimoto, cross osv sedan dom var blöjbarn.
 
Torkel skrev:
En boxertrippel kanske? :)
En trepip är ju det enda reella alternativet tror jag med tanke på viktgränserna. Dock är frågan om man kan krama ut så mycket effekt som man vill ha med tanke på att de går ner till 800cc och då blir varvet viktigare, i samma intervju pratar han om att man kommer hamna över 20 000 rpm hyfsat snart, vilket talar emot en trecylindrig maskin.
 
Revelator skrev:
Kan inte annat än att hålla med! Va faen kan dom inte få tummarna loss och meddela att Biaggi är klar någon gång...satt och kollade på Faster -03 -04 igår och såg då även intervijun med Biaggi...kul att höra att han körde sin första bankörning som 18-åring i motsats till alla andra hjältar i MotoGP som kört minimoto, cross osv sedan dom var blöjbarn.
Det krävs sannolikt många överväganden innan man som teamchef utsätter sitt team och personal för Skägget. Även om det bara är för ett år, om ens det, kommer det ju ta åratal för personalen att återfå arbetslusten och glädjen efter det året. Fråga Skäggets före detta HRC-personal.
 
Macke skrev:
Hmmm... Kan bli intressant om Biaggi sitter på en Kawwa nästa år.
Ska bli kul att se hur pass bra han kan placera sig på den hojen. Kawwa brukar ju ligga i botten och brottas och man undrar ju hur mycket det beror på materialet, och hur mycket som beror på förarna. Nu kommer det ju trots allt sitta en "toppförare" på "The mean green machine".

Längtar till 2006! :tummenupp

Tror faktiskt tvärtom, att Biaggi har "allt" att förlora på att köra för kawwa. Mycket sämre material än Honda, och enligt någon länk säger ju kawwa (eller Eckle?) att det saknas pengar för utveckling under säsongen bland annat. Bäddat för att han kommer att hamna utanför den absoluta toppen, mer publikroande chismer med stallet om anledningen till att han inte vinner und so weiter.
Jag längtar också till 2006!
 
valmers skrev:
Det krävs sannolikt många överväganden innan man som teamchef utsätter sitt team och personal för Skägget. Även om det bara är för ett år, om ens det, kommer det ju ta åratal för personalen att återfå arbetslusten och glädjen efter det året. Fråga Skäggets före detta HRC-personal.

Haha, med tanke på din entusiasm när du talar om Max så kanske du är en av dom? :hihi
 
Peno skrev:
Tror faktiskt tvärtom, att Biaggi har "allt" att förlora på att köra för kawwa. Mycket sämre material än Honda, och enligt någon länk säger ju kawwa (eller Eckle?) att det saknas pengar för utveckling under säsongen bland annat. Bäddat för att han kommer att hamna utanför den absoluta toppen, mer publikroande chismer med stallet om anledningen till att han inte vinner und so weiter.
Jag längtar också till 2006!
Som det verkar så kommer ju Camel att dega en jävla massa pengar som täcker kostnaderna så det är nog inget problem.
Sedan kan det bli tvärtom också. Biaggi kan trivas lika bra som han gjorde hos Pons 04 då han var mycket positiv om både team och hoj vilket lätt glöms bort av Biaggihatarna.

Solklart är att oavsett om man gillar eller ogillar Biaggi så skulle han vara saknad mer ände flesta...
 
Gustav O skrev:
Du har förståss förstahandsinfo om teamets traumatiska tillvaro? :rolleyes:
Nej, men andra har.


But, the guy's just ... it's a amazing that he's got all that Camel money behind him, and he's a good rider, five-time world champ or whatever in 250, but nobody wants him.
I think that's a lesson for any kid coming up, even for me. You can't be a ... you've got to be able to work with your team, and you can't throw everybody under the bus. It's just sad that the dude's got all this money and talent and all these credentials, but nobody will take him because nobody wants to work with him. I will say he was hard on a lot of people. A lot of guys definitely didn't like working with him around the team. Honestly, I hope he gets a ride in MotoGP. He's one of those guys that ... I definitely hate when I see him in front of me, I love to beat him just like I love to beat everybody else, but it would make the series a little bit duller without a few Max stories, a few weekends ... choking somebody or just whatever. The guy brings a bit of entertainment, good or bad.
 
valmers skrev:
Nej, men andra har.


But, the guy's just ... it's a amazing that he's got all that Camel money behind him, and he's a good rider, five-time world champ or whatever in 250, but nobody wants him.
I think that's a lesson for any kid coming up, even for me. You can't be a ... you've got to be able to work with your team, and you can't throw everybody under the bus. It's just sad that the dude's got all this money and talent and all these credentials, but nobody will take him because nobody wants to work with him. I will say he was hard on a lot of people. A lot of guys definitely didn't like working with him around the team. Honestly, I hope he gets a ride in MotoGP. He's one of those guys that ... I definitely hate when I see him in front of me, I love to beat him just like I love to beat everybody else, but it would make the series a little bit duller without a few Max stories, a few weekends ... choking somebody or just whatever. The guy brings a bit of entertainment, good or bad.

Vems är citatet?
 
valmers skrev:
Nej, men andra har.

Honestly, I hope he gets a ride in MotoGP. He's one of those guys that ... I definitely hate when I see him in front of me, I love to beat him just like I love to beat everybody else, but it would make the series a little bit duller without a few Max stories, a few weekends ... choking somebody or just whatever. The guy brings a bit of entertainment, good or bad.

Det här tycker jag säger allt om varför man vill ha Max med i MotoGP oavsett om man gillar han som person eller ej...om man som du kanske inte direkt har han som favorit så måste det ju vara helt underbart att se Max på undermåligt material bli omkörd på rakorna av dom snabbare maskinerna...;)
 
Revelator skrev:
Det här tycker jag säger allt om varför man vill ha Max med i MotoGP oavsett om man gillar han som person eller ej...om man som du kanske inte direkt har han som favorit så måste det ju vara helt underbart att se Max på undermåligt material bli omkörd på rakorna av dom snabbare maskinerna...;)
Ja, om Kawasaki verkligen begår misstaget att ta in Skägget i sin pitbox, ska det bli ett sant nöje att följa hans kräftgång mot pensioneringen.
 
valmers skrev:
Nej, men andra har.
Måste varit jättejobbigt för Sito Pons att byta all personal i teamet mellan 03 och 04 eftersom Biaggi var så hemskt jobbig att han drev alla till vansinne. :rolleyes:

Det kan ju vara så att olika team/förare funkar olika bra ihop...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top