Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Så nu har ambitions nivån sjunkit
:va
Det var en förklaring på vad rewind skrev. Du förstår nog vad han menade.
Kawasakis ambitionsnivå kan inte jag uttala mig om..men i den ingår säkert att spöa Suzuki men kanske inte som ett uttalat mål.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Gustav O skrev:
Som det verkar så kommer ju Camel att dega en jävla massa pengar som täcker kostnaderna så det är nog inget problem.
Sedan kan det bli tvärtom också. Biaggi kan trivas lika bra som han gjorde hos Pons 04 då han var mycket positiv om både team och hoj vilket lätt glöms bort av Biaggihatarna.

Solklart är att oavsett om man gillar eller ogillar Biaggi så skulle han vara saknad mer ände flesta...
Jag är ingen Biaggihatare, bara Biaggiogillare :hihi
MotoGP skulle onekligen bli en profil mindre utan honom, vilket skulle minska värdet av det hela.
Dock är jag tveksam till hur mycket ciggslantarna hjälper kawwa. Visst, väldigt mycket pengar, men samtidigt indikeras väldigt stora hål att fylla. Intrycket jag fick från den nämnda intervjun var att de nätt och jämt kunde skruva ihop något konkurrenskraftigt från början. Utveckling under säsong var knappt tänkbart, och det verkar ju som att andra team förbättrar kontinuerligt under året. Biaggis pengar kommer väl dessutom knappast att förbehållas utveckling av hans hoj, utan hela teamet kan man anta. Summa summarum återstår att se om det blir nån deal och hur konkurrenskraftig "Skägget" blir. Jag blir vid min läst och tror han kommer att återfinnas längre ner i resultatlistorna än tidigare.

Det som möjligen talar för en förbättring är att han kanske äntligen inser att han inte är guds enda gåva till racingen. De flesta anser väl trots allt att steget från repsol till kawwa är ett maskinellt nerköp, så även Biaggi. Att han då är villig att satsa indikerar en lite mer ödmjuk inställning till sin egen person och sporten än vad som tidigare framskymtat. Med hockeytermen motivation slår klass, kankse vi i ett sådant fall får uppleva en mer hårt arbetande Biaggi än tidigare (ren spekulation från min sida om tidigare och framtida ambition/inställning) som i sig kan bära ljuvare frukt.

Puh, långt inlägg. Det räcker att du svarar ja :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peno skrev:
Jag är ingen Biaggihatare, bara Biaggiogillare :hihi
MotoGP skulle onekligen bli en profil mindre utan honom, vilket skulle minska värdet av det hela.
---edit---
Puh, långt inlägg. Det räcker att du svarar ja :D
Inte bara långt utan intressant.
Kawasaki har iofs testat nya motorer under äret så helt efter är de inte i utvecklingen.
Personligen tror jag Kawasaki har mest fördelar att vinna på att signa Biaggi också. Hoppas du får rätt i din teori angående motivationen hos Biaggi.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Öh... Det låter som om vi talar om WCM. Det fattas sanneligen inte mycket för att någon kawaförare ska kunna slåss om racevinster. Att hojen är mycket bra går väl inte att betvivla? Gå igenom race för race och kolla hur många Hondor, Yammor, Duccar, och Suzukis som kommer i mål bakom Nakano så är det ganska tydligt att den är konkurrenskraftig. Den stora frågan är hur bra Nakano egentligen är? Skulle han kommit mellan 6-10 plats på en Honda/Yamaha också eller skulle han kunna hota Rossi? Knepig fråga att besvara helt klart.

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Tacka GUD för Biaggi :yoparty

Fan va känslor han väcker :)
Tror att allas vår idol kommer rädda vintern för oss alla, vore nästan roligare om det inte blir deal än på nåra månader :hihi

Sen att han kör snyggt gör det ju hela ännu bättre å att man längtar än mer

:tomten får gärna komma med sitt kontrakt sent i jan så vi får längta å :huvet mer

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Gustav O skrev:
GAMMALT!
Hallå?!?! LÄSER du inte tråden innan du postar!

:argpådato :D

Ha ha ha... Den är ju såååå jävla lång, och jag sitter på kurs nu... Ha ha hah a... :lol :lol

Lär mig med ena hjärnhalvan, och "sporthojar" med andra... Då kan det bli lite knasigt ibland.... :lol

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Sista dagen att beställa en RC211V till nästa säsong är visst idag! Så det borde komma ett officiellt utalande snart om Pons fått ihop en budgett och om det blir Checa som kör för honnom.

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Gustav O skrev:
Inte bara långt utan intressant.
Kawasaki har iofs testat nya motorer under äret så helt efter är de inte i utvecklingen.
Personligen tror jag Kawasaki har mest fördelar att vinna på att signa Biaggi också. Hoppas du får rätt i din teori angående motivationen hos Biaggi.
Japp, kawasaki borde vara vinnaren i sammanhanget.

Don Quixote skrev:
Öh... Det låter som om vi talar om WCM. Det fattas sanneligen inte mycket för att någon kawaförare ska kunna slåss om racevinster. Att hojen är mycket bra går väl inte att betvivla? Gå igenom race för race och kolla hur många Hondor, Yammor, Duccar, och Suzukis som kommer i mål bakom Nakano så är det ganska tydligt att den är konkurrenskraftig. Den stora frågan är hur bra Nakano egentligen är? Skulle han kommit mellan 6-10 plats på en Honda/Yamaha också eller skulle han kunna hota Rossi? Knepig fråga att besvara helt klart.

Jag räknar bara alla Hondor, Yammor, Duccar som kommer i mål framför Nakano. Ytterligare räkning därefter känns inte lika relevant. :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Nej, men andra har.

But, the guy's just ... it's a amazing that he's got all that Camel money behind him, and he's a good rider, five-time world champ or whatever in 250, but nobody wants him.
I think that's a lesson for any kid coming up, even for me. You can't be a ... you've got to be able to work with your team, and you can't throw everybody under the bus. It's just sad that the dude's got all this money and talent and all these credentials, but nobody will take him because nobody wants to work with him. I will say he was hard on a lot of people. A lot of guys definitely didn't like working with him around the team. Honestly, I hope he gets a ride in MotoGP. He's one of those guys that ... I definitely hate when I see him in front of me, I love to beat him just like I love to beat everybody else, but it would make the series a little bit duller without a few Max stories, a few weekends ... choking somebody or just whatever. The guy brings a bit of entertainment, good or bad.
Vad är så konstigt med att vissa i HRC-teamet inte drog jämnt med Biaggi?

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Macke skrev:
Shit, då verkar det som jag missar det till nästa års R1000.... :huvet

Men hallåååååååååå! Du är ju redan beväpnad med en Kawa för tusan...skärpning!;)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Don Quixote skrev:

Håller med där, Kawasakin är inte alls mycket off the pace. Definitivt inte mer än vad Yamaha M1 var 2002. Biaggi utvecklade den från en medelmåttig hoj som var lååångt efter Honda till en vinnare på mindre än en säsong.

Det som talar mot Kawasaki i den jämförelsen är kanske resurserna ändå. Yamaha hade väl en 5-6 olika chassin som de byggde åt Biaggi under den säsongen...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Det som talar mot Kawasaki i den jämförelsen är kanske resurserna ändå. Yamaha hade väl en 5-6 olika chassin som de byggde åt Biaggi under den säsongen...
Synd att Kawa inte satsar lika mycket som de andra, vad jag förstår är de ett enormt företag som skulle kunna köpa och lägga ner Yamaha. Kul tanke förresten. :hihi

Coola Ola

Guest
Neutral skrev:
Synd att Kawa inte satsar lika mycket som de andra, vad jag förstår är de ett enormt företag som skulle kunna köpa och lägga ner Yamaha. Kul tanke förresten. :hihi

Kawasaki Heavy Industries (som jag har för mig att de heter och som bl.a. bygger helikoptrar) är antagligen en gigantisk koncern men själva motorcykeldelen är (såvitt jag vet) mycket mindre än t.ex. Hondas och Yamahas så det är väl inom ramen för den divisionen som man får ta pengar till racing.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Coola Ola skrev:
Kawasaki Heavy Industries (som jag har för mig att de heter och som bl.a. bygger helikoptrar) är antagligen en gigantisk koncern men själva motorcykeldelen är (såvitt jag vet) mycket mindre än t.ex. Hondas och Yamahas så det är väl inom ramen för den divisionen som man får ta pengar till racing.
De har samarbetat med flygdelen förr, bland annat angående ram air-system och annan aerodynamik. Men mc-delen är nog minst av de fyra japanska, både i Sverige och globalt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Håller med där, Kawasakin är inte alls mycket off the pace. Definitivt inte mer än vad Yamaha M1 var 2002. Biaggi utvecklade den från en medelmåttig hoj som var lååångt efter Honda till en vinnare på mindre än en säsong.

Haha, ja, för Rossi/Burgess gjorde ju ingenting med M1:an. Herregud, vakna. M1:an ansågs, av bland andra Mamola, som direkt farlig när Biaggi hade "utvecklat" den.
Du får tycka om Skägget om du vill, men rena fabriceringar kan du sluta med.

Coola Ola

Guest
Neutral skrev:
De har samarbetat med flygdelen förr, bland annat angående ram air-system och annan aerodynamik. Men mc-delen är nog minst av de fyra japanska, både i Sverige och globalt.

Tekniskt samarbete != samma marknadsföringsbudget (som väl ändå racingen hamnar inom).

Ska dock inte OT-spamma denna tråd mer om detta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...