Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
Rossi bromsar sent och hårt rakt fram, vänder hojen på en femöring mitt i kurvan och lägger på full gas. Jag ser Rossi som en typisk framhjulsåkare som i sin setup strävar efter att naglar fast hojen i framändan. Fram till tangeringspunkten i kurvan är det full broms och från tangeringspunkten ger han full gas, hela tiden korrigeras eventuella avvikelser från den tänkta linjen med styrutslag, han liksom plockar med sig bakändan av hojen var den är befinner sig.
Iom bytet till Yamaha har Rossi gått tillbaka till en körstil med högre kurvhastighet och inte lika mycket "point and squirt" som RC-211V:n kördes snabbast med.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:hihi

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=514

Dear Santa

Equal Christmas presents is all I ask for. But I am confident that I will be able to announce my Christmas presents list in full at the forthcoming Northern Motorcycle and Scooter Show.

I fully expect to still be on Bridgestone's Christmas list and am confident from the bottom of my beard that you will see me in MotoGP in 2006.

Yours equally

Max

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
Fogarty tror att Vermuelen spöar Rossi om 2 år:
http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123328

"Unless you go to MotoGP with a top team, you ain't going to win. Riders like Hodgson, Byrne, Xaus - they go there on poor bikes, poor teams - second rate stuff - they're not going to win anything."

"Then you've got someone like Hayden, who is put there - on a number one team and a number one bike - given two or three years at it and he wins. It's there in black and white why he's won! "

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
KarateKid skrev:
Om han satt på samma hoj. Intressant tanke men jag är inte lika övertygad.
"In my opinion, if you put Vermeulen on the same bike as Rossi in two years time he would beat him. I feel he's that good. I really do rate him, higher than I've rated anyone in a long, long time," 'King Carl' concluded."

MC Doktorn

Guest
KarateKid skrev:
http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123328

"Unless you go to MotoGP with a top team, you ain't going to win. Riders like Hodgson, Byrne, Xaus - they go there on poor bikes, poor teams - second rate stuff - they're not going to win anything."

Fogarty: Grym SBK förare men

med en motsägelsefull kommentar
"I feel that sometime riders go from Superbike, even the ones that go at a young age, and they go to the wrong team or are on the wrong kind of bike - it destroys them and they win nothing.

CV kommit till rätt team ? knappast , tror ärligt att han kommer få problem att ens komma top 6.

Teddy skrev:
Biaggi bromsar mjukt och lägger över hojen tidigt, fortsätter bromsa, gör kurvan så lång som möjligt och smyger tidigt på gasen. För mig är Biaggi det motsatta till Rossi, en bakhjulsåkare som tar kurvor genom att lägga hojen i en tänkt linje med bakhjulet som utgångspunkt där korrigeringar av linjen görs med gas och broms.

Som en 250 åkare då .OBS detta är inget negativt om biaggi utan bara sakligt konstaterande

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Roberto Rolfo sa i en radiointervju igår att om hans mål var att fortsätta i MotoGP nästa år. Men om han inte får ihop en vettig styrning i MotoGP till nästa år så kan han tänka sig köra 250cc.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gustav O skrev:
Om han satt på samma hoj. Intressant tanke men jag är inte lika övertygad.
"In my opinion, if you put Vermeulen on the same bike as Rossi in two years time he would beat him. I feel he's that good. I really do rate him, higher than I've rated anyone in a long, long time," 'King Carl' concluded."

Jag tror dock han rankar sig själv som nummer 1 oavsett... :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fast han körde ju onekligen bra de gånger han fick chansen. :yoparty Någon som vet varför han inte fick ett ordentligt kontrakt, det var väl bara några inhopp på Cagiva jag kommer ihåg?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:
Fast han körde ju onekligen bra de gånger han fick chansen. :yoparty Någon som vet varför han inte fick ett ordentligt kontrakt, det var väl bara några inhopp på Cagiva jag kommer ihåg?

Honda också.

Klart Foggy var vass som fan, men precis som Mat Mladin snackar han en massa som han aldrig kommer kunna backa upp. Jag älskar det dock!

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
2ono skrev:
Som en 250 åkare då .OBS detta är inget negativt om biaggi utan bara sakligt konstaterande

Kanske dags att börja åka moto-gp som hans rival rossi.....

Edit: Glömde: :rolleyes:

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Honda också.

Klart Foggy var vass som fan, men precis som Mat Mladin snackar han en massa som han aldrig kommer kunna backa upp. Jag älskar det dock!
Precis som Skägget alltså.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Chris Ash skrev:
Men han var ju klart imponerande, särskilt med tanke på att han aldrig körde ordinarie som sagt. Måste ha varit större omställning mellan SBK och 500 då än mellan SBK och MotoGP nu. Han var ju riktigt snabb, 4:e plats på Cagivan. Minns att jag då ville att han skulle byta men det blev aldrig så.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...