Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
valmers skrev:
Doohan var en vinnare.
Nu hänger jag inte med längre. Nyss sade du att man skulle tänka "Marknad" och låtsas som ingenting trots att alla kan se att man just fått en tårta i ansiktet. -"Jo tack, den här hojen är jättefin, jättefin seru!". Men nu är det plötsligt ok att säga vad som hellst bara man står överst på pallen. -"Vilken jävla skithoj, men tack vare duktiga jag så belv det vinst ändå!".

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Honda värderade inte Rossi högre än att de vid hans byte till Yamaha iskallt konstaterade: vi bygger bara en bättre motorcykel. Iskalla cyniker de där japanska Honda-cheferna.
Det gick så där va?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
Okej, då ljög hon bara lite, eller så var det jag som ville att det skulle vara F1-lopp :hihi
Det hette Sveriges Grand Prix så det är nog lätt hänt att tro att det var F1. Loppet ingick i VM för sportbilar två av åren.

Däremot så kördes det "riktiga GP" med hojar på banan 59 och 61.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Då kanske du som bättre vetande kan förklara varför han står utan kontrakt 2006, inte bara med Honda utan med samtliga team i MotoGP? Att skylla det senare på politik och sårade känslor hos HRC är riktigt naivt.

Några få anledningar, de andra har inte råd med fler hojar, oavsett om Biaggi tog med sig camel-pengar.
Kawasaki är mer eller mindre tvingade till att ta De Puniet, eftersom han lyckades sälja in motoGP i fransk rikstelevision, släpper de De Puniet, så tappar dorna det avtalet.. Nakano vill de ju inte göra sig av med, och de har inte råd med fler hojar.
Suzuki gjorde tidigt klart med de förarna de har, och har heller knappast råd med en tredje hoj.

Biaggi gick ju på den sura niten att det mer eller mindre var klart att han skulle åka i Pons med camel-spons och jagade ju direkt inte något annat eftersom det var en bra plats.

Tack vara Hondas ganska löjliga käbbel tappade man ett väldigt bra team, lyckligtvis löste det sig iaf kanske för Stoner..

Att yamaha inte skulle ta tillbaka Biaggi är inte särskilt förvånande heller, man har rossi, som inte gillar Biaggi..

Ducati-tåget gick ju tidigt när Sete norpade den platsen..

Att alla hatar Biaggi är mindre troligt än att Honda blev sårat, särskilt efter Hondas behandling av Rossi..

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Teddy skrev:
Nu hänger jag inte med längre......

Ingen idé att ens försöka längre.

Biaggi är inte med i MotoGP -06. Trist tycker en del - andra jublar.

Jag har dock den ultimata lösningen. Biaggi kan låna min honda - den ser ut som en yamaha - o så sätter han på sig ett grönt skinnställ o kör ifrån alla :rofl

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    84.9 KB · Visningar: 100

sandstream

Guest
Men det måste väl vara en kombination av dåliga resultat och förolämpligen av Honda som har gjort att han står utan styrning.
Gubbarna i MSMA har nog kontakt med varandra och de tre andra japanska tillverkarna backar upp Honda för att de också tycker att Biaggi betett sig illa.

RedBaron skrev:
Det hette Sveriges Grand Prix så det är nog lätt hänt att tro att det var F1. Loppet ingick i VM för sportbilar två av åren.
Däremot så kördes det "riktiga GP" med hojar på banan 59 och 61.
Man tackar för lektionen :Bugar

MC Doktorn

Guest
Biaggi är ett avslutat kapitel i MotoGP 2006 gå vidare :fakta .

Tror vi ganska snart får reda på att han kommer åka WSBK 2006.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Webspy skrev:
Jag har dock den ultimata lösningen. Biaggi kan låna min honda - den ser ut som en yamaha - o så sätter han på sig ett grönt skinnställ o kör ifrån alla :rofl
Den ser aaaaningen bred och otymplig ut. Skrapa luftfilter i kurvorna?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
@elwe: Min morsa sålde jordgubbar när det körde F1 i Kristianstad på 50-talet.
Räknas det? :)
Om inte så har jag sett ett race live för 21 år sedan så jag vet vad jag snackar om :rolleyes: :D

Nja, jag undrade ju inte om vad morsor, kompisar, nästkusiner och sådana gjort utan vad NI kära tråddeltagare, som har så många åsikter om vem som kan och inte kan köra motorcykel, har för praktiska "down to earth"-erfarenheter av hur det egentligen går till i en VM-depå .... :)

Webspy skrev:
Ingen idé att ens försöka längre.

Biaggi är inte med i MotoGP -06. Trist tycker en del - andra jublar.

Oj vilken bred hoj ... ska hon ha valpar?? :hihi

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
elwe skrev:
Nja, jag undrade ju inte om vad morsor, kompisar, nästkusiner och sådana gjort utan vad NI kära tråddeltagare, som har så många åsikter om vem som kan och inte kan köra motorcykel, har för praktiska "down to earth"-erfarenheter av hur det egentligen går till i en VM-depå .... :)
EFTER den svartvita tiden då menar du väl. Jag tror det ändrats lite på 30 år...

elwe skrev:
Näeee, det är en sådan där udda sak med cyllarna i bredd :D Två reservcylindrar har de visst också...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Det finns ju olika förklaringar för de olika fabrikaten och få av dem är rent marknadsmässiga.
Att Camel till slut sponsrar Yamaha utan Skägget, som man tidigare hävdade att man prompt skulle ha som förare, indikerar väl hur lätt det är att försöka sälja in Skägget i ett team som han terroriserat tidigare.
Gustav O skrev:
Vilket ju bevisar att det inte handlar om vad förarna säger om hojarna.
Tror du på allvar att det är ett marknadsmässigt beslut - "Hmm, med Biaggi sadeln på en av våra hojar kommer vi sälja färre hojar än om han inte kör."
Beter man sig som Skägget gjorde, spelar det ingen roll. Man får, välförtjänt, sparken.
Nyteknik skrev:
Om informationen att Biaggi var tillgänglig hade nått alla tillverkare och team några månader tidigare tror jag att Biaggi hade kört för Kawasaki eller Suzuki (istället för Vermeulen) 2006. Nu blev tiden för knapp att hitta ett alternativ till Honda. Är det så konstigt? Varför skulle Max Biaggi vara den förste GP-föraren någonsin att bli "utfryst" som du så gärna vill ha det till? Han är en av de absolut bästa och det skulle krävas mer än att vara en vanlig diva för att bli oönskad bland GP-teamen.
Om inte om varit, precis som vanligt med Skägget alltså. Klart som fan något team gjort plats för honom om man verkligen velat ha honom. Det ville ingen.
Teddy skrev:
Nu hänger jag inte med längre. Nyss sade du att man skulle tänka "Marknad" och låtsas som ingenting trots att alla kan se att man just fått en tårta i ansiktet. -"Jo tack, den här hojen är jättefin, jättefin seru!". Men nu är det plötsligt ok att säga vad som hellst bara man står överst på pallen. -"Vilken jävla skithoj, men tack vare duktiga jag så belv det vinst ändå!".
Doohan klagade, men fick saker gjorda som fungerade. Dessutom vann han VM några gånger. Lite skillnad.
oFFkeFF skrev:
Några få anledningar, de andra har inte råd med fler hojar, oavsett om Biaggi tog med sig camel-pengar.
Kawasaki är mer eller mindre tvingade till att ta De Puniet, eftersom han lyckades sälja in motoGP i fransk rikstelevision, släpper de De Puniet, så tappar dorna det avtalet.. Nakano vill de ju inte göra sig av med, och de har inte råd med fler hojar.
Suzuki gjorde tidigt klart med de förarna de har, och har heller knappast råd med en tredje hoj.

Biaggi gick ju på den sura niten att det mer eller mindre var klart att han skulle åka i Pons med camel-spons och jagade ju direkt inte något annat eftersom det var en bra plats.

Tack vara Hondas ganska löjliga käbbel tappade man ett väldigt bra team, lyckligtvis löste det sig iaf kanske för Stoner..

Att yamaha inte skulle ta tillbaka Biaggi är inte särskilt förvånande heller, man har rossi, som inte gillar Biaggi..

Ducati-tåget gick ju tidigt när Sete norpade den platsen..

Att alla hatar Biaggi är mindre troligt än att Honda blev sårat, särskilt efter Hondas behandling av Rossi..
Nog många värjer sig mot att ha hans skägg i sin depåbox. Ingen vill ha honom. Svårt att acceptera för talibaner, kul för oss andra.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
RedBaron skrev:
EFTER den svartvita tiden då menar du väl. Jag tror det ändrats lite på 30 år...

Jag har en del färgkort ... :)

Näeee, det är en sådan där udda sak med cyllarna i bredd :D Två reservcylindrar har de visst också...

Oj då ... ifall nån skulle gå sönder?? :confused:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Martin skrev:
Den ser aaaaningen bred och otymplig ut. Skrapa luftfilter i kurvorna?

Jaa... o kåpor osv... Testade den så omtalade slingerbulten - gick sådär.

Den har kylarna på sidorna samt under cutsen.... fick inte plats fram :hihi

elwe skrev:

Japp - någon som budar bra för ett par valpar?

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
sandstream skrev:
Och du har som vanligt inget vettigt att komma med utan får ta till pubertala uttalande som säkert fungerar bra på fritidsgården.
Tror du är lite sårad för att din favvokille inte får vara med och leka i stora klassen längre och Honda är sååååå dumma :hihi

Och hur tror du jag och en del andra upplever ditt och Valmers outröttliga tjat om Max då? Helt och hållet osakligt håller ni på som om ni kände honom och vet att allt som skrivs är sant och lite till.

Max är hur eller hur en av tidernas största även om han inte har vunnit VM i stora klassen, men att påstå att man inte har där att göra om man inte kan bli världsmästare är ju bara löjligt. Ska bara Rossi få delta då? :3freak

Förresten så är jag nog förmodligen äldre än du. Pungt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Och hur tror du jag och en del andra upplever ditt och Valmers outröttliga tjat om Max då? Helt och hållet osakligt håller ni på som om ni kände honom och vet att allt som skrivs är sant och lite till.

Max är hur eller hur en av tidernas största även om han inte har vunnit VM i stora klassen, men att påstå att man inte har där att göra om man inte kan bli världsmästare är ju bara löjligt. Ska bara Rossi få delta då? :3freak

Nu är Skägget väck. Gå vidare.

sandstream

Guest
sleven skrev:

Jag är inget fan av Biaggi, helt rätt, men jag tycker inte att jag skrivit något direkt osakligt om honom.
Har flera gånger skrivit att han är en av de bättre förarna vi haft men att han inte haft det där lilla sista som gör en mästare i 500/MotoGP.

Han har gjort sitt i MotoGP och får nog väldigt svårt att komma tillbaka.
Exakt hur allting gick till vet bara han och Honda men det finns ju folk runt omkring och om tillräckligt många säger samma sak så brukar det finnas en viss sanning i det.
Sen måste man självklart värdera det som skrivs och välja att tro på det eller inte.

Jag är jäkligt gammal ;)

EDIT: I ärlighetens namn ska jag tillägga att det blir betydligt roligare diskussioner om inte alla tycker samma sak :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
Det kom ju i från rätt käft. :rofl
Vaddå? Äntligen är idioten borta från MotoGP, vilket vi tackar för. Du och många andra tvåtaktstalibaner verkar dock inte ha insett att så är fallet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...