Simoncellis olycka, död och konsekvenser

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
trots att marco inte tillhörde min absoluta favoritpilot så måste jag säga att den här händelsen med olyckan och marcos bortgång har berört mig otroligt hårt, det var längesedan jag fällde så många tårar, bara tanken på att han är borta för alltid är så fruktansvärt ledsamt och jag är övertygad om att marco hade tagit vm-titeln inom en treårsperiod.

t o m min mor har följt händelsen trots att hon inte vet vem marco var vilket vittnar om att den här tragedin engegerar och berör även de som inte är genuint intresserade av motorsport!

a rising star har kastat in handduken alldeles för tidigt:(

R.I.P marco

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jarno Trulli kommer ha en speciell hjälm i helgen.

328782473.jpg

328782953.jpg

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Tanken dimper ner i huvudet på en som en tung jävla sten.

"han finns inte mer"

Då blir man en ledsen igen. :(

Man vill att det inte ska vara sant. Ser bilder från begravningen. Gör ont.

//M

MC Doktorn

Guest
Fin begravning speciellt momentet där Vale går fram till Sic Sr.
Man vart riktigt påverkad faktiskt och det känns tomt och ofattbart att han inte finns längre.

Tycker det var stort av Lorenzo att komma fram fast han inte verkar vara den poluläraste killen där.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Finns det någon länk med hela cermonin i repris. MotoGP:s verkar vara ett ihopklipp. Eller??

ligger ett gäng uppladdningar på youtube, här är en som är uppdelad i åtta delar men borde inte vara några problem [YOUTUBE-ID]6A_KagvvqiQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]s4ILVtG3VoM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]GK8SEugzjjw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]hx_zvswVprs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]gd1VPO0gARM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]7vjDE3Bs4Xk[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]p6C3A2BfrRc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Pt2aJ8hZWSQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Är det någon som skall höjas till skyarna är det utan tvekan Paulo Simoncelli. Sällan har jag sett/läst om någon som är så omtänksam mot andra medmänniskor.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Otroligt fin begravning. :)

Är det någon som har möjlighet att översätta vad Dr Costa säger i sista klippet vore jag tacksam.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Fin begravning speciellt momentet där Vale går fram till Sic Sr.
Man vart riktigt påverkad faktiskt och det känns tomt och ofattbart att han inte finns längre.

Tycker det var stort av Lorenzo att komma fram fast han inte verkar vara den poluläraste killen där.

har säkert missat detta ang lorenzo. men som ni alla andra verkar beskriva det så var han inte det populäraste fåret i hagen. krävs nog ena jävla ballar av stål för att göra det han gjorde. och det ska han ha ena riktiga creds för. oavsett vad som sägs/görs under säsong etc så vill jag nog tro att dessa killar innerst inne är rätt måna om varandra ändå.

• Gilla
Reaktioner: 007

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
lyckats hålla mig ifrån att gråta, varit väldigt ledsen över det här, men i sista klippet när Kate, hans flickvän, höll tal brast det. Även fast jag knappt förstår vad hon säger så förstår jag varje ord hur knasigt det än låter. Såg hennes förtvivlan när han gick omkull och de filmade henne live. Fyfan, ingen ska behöva gå igenom något sådant.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skriv det då, istället för skitdumma egna kommentarer
Håller med om att jag inte valde det bästa sättet att få fram poängen. Tycker bara det var jävligt onödiga kommentarer, speciellt i den här kontexten. Skönt att fader Simoncelli är stor nog att se förbi dylikt.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
According to La Gazzetta dello Sport 2010 MotoGP champion Lorenzo signed the book of remembrance with the words "I'll always remember you. Forgive me for having argued with you."

Tror Lorenzo hade mycket respekt för Simoncelli, oavsett vad som sas i början av säsongen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den förare som verkar ha tagit det hårdast är Andrea Dovizioso. Han och Marco har kört mot varann i hela sin karriär ända sen dom var små och körde minimoto. Andrea vet inte om han klarar att köra på Valencia.

Colin Edwards skador är så pass så han kommer inte kunna köra Valencia.

Gresini kommer inte till start med någon förare på Valencia.

Jorge Lorenzos finger kanske inte heler tillåter han att köra Valencia. Där verkar det diskuterats att ta in ersättningsförare.

VITO GUARESCHI -- Ducati Team Manager

VG: “I think for Valentino he will need time to accept what happens. Valentino left the circuit immediately because he has a very heavy weight on his shoulders. I don’t know what he is thinking but sure he has a heavy heart in this moment.

"My best memory of Marco will be from Sunday morning in the breakfast room at the hotel. This is the last time I saw and spoke with Marco and I think Marco stays in my head with this last time I speak with him. This is a big disaster, he's big friend of Valentino's. He liked this sport, he liked this life."

JEREMY BURGESS -- Valentino Rossi's crew chief.

JB: “Valentino and Marco were good mates, always in the quarry racing dirt bikes, Valentino got him on the right track a few years ago and told him to do some training to win the 250 world championship and he did.

"Valentino was very clear last year that if Marco came to grips with the bigger bike he’d be a serious threat in the future and he was coming to grips with it for sure.

“I think Honda obviously felt that because they wanted to keep him on board for next year. He was a great competitor and a great bloke. He was good for the sport.

"Marco didn't have control of his bike and it was unavoidable impact from all sides. Valentino was able to get back to the pits even though the rim was damaged, the front fender and cowling also."

LIVIO SUPPO

Marketing Director, Honda Racing Corporation

LS: "Honda believed a lot in Marco, he was a great rider, a big talent and it is just a pity he had no time to show it."

FAUSTO GRESINI

Simoncelli's Team Boss

FG: "In this moment I cannot believe anything. After something like this you can't see any reason to do this (racing)."

CARLO PERNAT -- Marco Simoncelli's Manager

CP: "We lost a nice man in Marco Simoncelli today. He dreamed to be world champion but now the dream is over. No matter what happened Marco was the friendliest guy in the paddock -- he spoke and cared for everyone. He was a true racer, a star on and off the track."

NICKY HAYDEN -- 2006 World Champion

NH: "It's hard to even talk, man. Obviously you feel for his family, his friends, his team, but we all feel it. In this paddock we're all brothers. Just hard to say anything other than that guy's going to be missed on the track and off the track. He really was a star.

"It's a cruel game sometimes. Some days it can be the best of things. But sport is like that -- life is like that. It can be really cruel sometimes and you don't know why."

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...