Simoncellis olycka, död och konsekvenser

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Lite annorlunda tillställning mot vad man är van vid.
Jorge såg ju nästan lite bortkommen ut i sin kostym, för övriga var ju inte direkt överklädda.

Tittade från och till på gudstjänsten och tyckte precis som du att det var rätt informell klädsel och att stämningen var förhållandevis ljus. Inte alls som man hade trott på förhand. Man har väl lite förutfattade meningar om begravningar i Italien helt enkelt.

Precis satt pappan utanför kyrkan framför kistan i en svart huvtröja med nr 58 tillsammans med kända som okända personer runt omkring. Antagligen ges allmänheten möjlighet att säga farväl på det här sättet. Det hölls ett par korta tal.

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Marcos begravning

Jag har suttit och kollat begravningen hela tiden och det är en jättefin tillställning.
Dock kändes det lite konstigt att se Lorenzo krama pappan och samtidigt ha minnesbilder av gnällspiken som var rädd att dö.

Rossi såg lite besvärad ut när han rullade ut hojen han så gärna vill ha istället...Marcos Honda--;=)

Jag blir lite förbannad för det är inte bara Marco som fattas oss hans närhet passion och glädje och fullständigt orädda framfart som gjorde racingen värd att titta på..
Kvar är fan i mig bara tråkmånsar som Pedrosa Capirossi med flera!!

Jag har dessutom svårt att se någon bra framtid för MOTO GP.
Det är mer maskin än passion.
Simonchelli hade det där som Senna hade.
En total kärlek och dedikation till det han gjorde...
Ni fattas mig så jäkla mycket...:=(

:Bugar:Bugar:Bugar
Roffe:krama

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Satt och kollade en stund men tyckte det blev jobbigt:(

Han kommer lämna stort tomrum efter sig och som många säger så gjorde han motogp roligare att titta på

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Inte enbart ryggrad och reflex. Dom vet att man kan rädda en situation fast att hojen i princip redan ligger på sidan och detta gör att när man lowsidar och ännu håller i hojen kommer man att trycka mot för att få fäste igen. Sic har gjort det innan vid ett par tillfällen på 250 men det de flesta direkt tänker på är väl Edwards. Denna situation är otäckt lik förutom det faktum att Edwards satt i sadeln men hade någon kommit i full fart bakom hade det ändå smällt, han har ingen kontrol på hojen utom det faktum att den återhämtar sig och styr vidare inåt en bit.

Enda skillnaden är väl egentligen fram eller backhjulssläpp. Edward håller sig ju så gott som i tangentensriktning

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
förare

Vilka förare var med på begravningen? Rossi, Lorenzo..

I princip alla Italienska elitåkare var där Agostini Melandri Ianone samt Dr Costa Hondabossen med flera högdjur..
Jag känner inte igen ansiktet på alla 125 åkare men det var några av dom där med enligt komentatorn

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ursäkta men vilken djävla skitsnack. Jag tror Marcos pappa uppskattade Lorenzos besök och uppriktiga kram än han skulle göra med dylikt dravel.

Uppenbarligen var det ju ingen självklarhet för MotoGP-piloterna att komma på begravningen. Det gjorde Lorenzo och det tycker jag han gjorde rätt i.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det uppskattas nog av signori simoncelli. jag fattar detta inte än. Våran nästa stor stjärna och ett sånt fint ansikte för italien och sporten. Det är så tragiskt och rent av förjävligt.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...