Simoncellis olycka, död och konsekvenser

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
för er som är intresserade så spelar jag in hela dagens sändning, hojta till om ni vill ha en kopia:)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Sportnytts reportage var bra men de hade gärna fått skippa själva kraschen.

Sportnytt? Alltså de från våran "egna" SVT/"Fri Television"?

De som tycker det är roligare att rapportera från allsvenskan med 27 pers på läktaren än det som folk faktiskt bryr sig om? Eller att Zlatan blivit av med oskulden?

Blev så förbannad och dedikerad för ungefär 10 år sedan att jag startade en debatt med Radiotjänst angående "fri television" som jag tvingades på, helt ofrivilligt.

Slutade med att jag hamnade hos något jäkla utskott i riksdagen när jag ifrågasatta hur man i en modern/demokratisk värld tvingas och betala för något man inte vill ha. Frågade om Telia kommer skicka fakturor till mig om jag inte ringer med/har min telefon...

Riksdagsutskottet började raljera lagtexter i sina svarsmail och sedan dess har jag inte ens knäppt på ,det enligt lag påtvingade SVT, på min TV, och kommer aldrig att göra.

Min största pannven sprack för ett par år sedan när SVT slog sig för bröstet som oberoende television ansåg sig överlägsen Rysslands där Putin visst köpt upp varje kanal inför valet.
Oberoende under lagkrav som tvingar en till att vara delaktig i skiten... Jaha ja... oberoende var det ja...

Nu vill jag inte skita ner tråden om Marcos minne mer av mina åsikter. Det jag ville säga är att SVT kan sätta in en minnesmånad om de vill, jag kommer ändå hitta bättre sätt att hedra hans minne!

Men i sann SVT:anda kommer de säkert hitta något bättre! En dokumentär om en stackars fiskare i Gobi-öknen eller något program om en stackare som hittat Jesus i ett dasslock...

/Bitter, fly förbannad och lack

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inne på Hondafabriken i Tokyo har man gjort en minneshörna för Marco.

pffjcl.jpg

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det var en del som önskade sig en kopia (har fått en del pm åsså):) till er: jag ska försöka få över inspelningen från boxen innan helgen men det blir förmodligen till helgen då jag jobbar em denna vecka och har småbarn hemma på dagarna som pockar på uppmärksamhet! till er som skrivit i tråden, pm:a era adresser är ni snälla.

totalt blev det ca 25 gigs inspelning, är det ngn som vet om man kan komprimera ner dessa 25 gig? program? jag har en teliabox om det kan hjälpa som info, är inte så hemma på det området:gnissla

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Någon som vet om det går att se dagens begravning på nätet?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Inslaget handlar om slattans nya hårfön, nån tjej som kastar boll och isprinsessor i vadderade kläder..

Ingen Marco, inget MotoGP :(.

Var det nån som VISSTE att det skulle komma, eller var det en gissning för övervakandets skull?

:mad:arrg! Tydligen går den länken till det senast sända sportnytt, när jag la upp den var det gårdagens sändning, nu är det morgonens där inslaget inte finns med...

Här är rätt avsnitt...

http://svtplay.se/v/2581243/sportny...364158,1,f,-1/pl,v,,2581376/sb,p103739,1,f,-1

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
"några" stycken som tog avsked av sic i morse:(

Bifogat

• sic´s begravning.jpg
    sic´s begravning.jpg
    15.3 KB · Visningar: 275
  • sic´s begravning2.jpg
    sic´s begravning2.jpg
    23.6 KB · Visningar: 247
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tack :tummenupp

Kul att dom gav det hela med 30 sekunder.

Någonstans får man ju ha viss respekt för att MotoGP är pytte pyttelitet jämfört med Allsvenskan i Sverige..

Så se till att klicka massvis på länken alles, och spola tillbaka och se just det intressanta inslaget många många ggr.. (för det går att spåra hur en viss del av ett helt klipp spåras). Så att de ser att motorsport HAR en publik.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Intressant kameravinkel i inslaget på SVT. Där ser man ju tydligt förloppet innan smällen med Rossi och Edwards. Framhjulet tappar fäste, Simoncelli tappar balansen eftersom hojen halkar iväg lite, när hans tyngdpunkt flyttar sig än mer utanför hojen så får framhjulet fäste igen och hoj med föraren nästan av cykeln kommer tillbaka in mot innerkurvan igen (mittenförloppet där han får fäste och kommer tillbaka syns inte i klippet, men känns troligast för min del).

Möjligen hade han kunnat släppa cykeln och glida av banan, men det kan mycket väl vara så att han liksom fastnade och inte hade något val än att hänga kvar och hoppas på det bästa. Tragiskt och tråkigt som fan hur som helst.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Möjligen hade han kunnat släppa cykeln och glida av banan, men det kan mycket väl vara så att han liksom fastnade och inte hade något val än att hänga kvar och hoppas på det bästa. Tragiskt och tråkigt som fan hur som helst.

Hade han haft facit hade han säkert släppt den. Men i den situationen finns inte annat än att man kommer kunna rädda det. Tyvärr... :(

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...