Simoncellis olycka, död och konsekvenser

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det får en ju att fundera på hur de som trodde att Rossi skulle sluta tänkte. Tänker framförallt på Stiggy. Han om någon borde väl veta att det är speciella killar som håller på med sånt här.

För att inte tala om Steve Parrish, som satte igång rykteskarusellen.:va

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Helt otroligt vilken uppslutning med folk som beräknas delta i begravningen.

"The Mayor of Coriano is afraid that his small town (population 10,000) will be invaded by thousands of fans who want to pay their last respects to Marco Simoncelli, and has asked that fans instead head to the Misano World Circuit to watch the funeral on the giant screens at the Italian circuit, which will be opened for this sad occasion.

The police are expecting between 50,000 to 60,000 people to show up and the church of Santa Maria, which holds only 500 people will be open only to family members, close friends, GP riders and team members, so the mayor has invited everyone to following the proceedings a Misano or from one of the three giant screens (in via Piane, in Piazza Mazzini and Piazza Don Minzon) that the town of Coriano is putting up, as the funeral will be televised live by Rai Sport and Italia 1.

Several details regarding the funeral have been released which will include Valentino Rossi and Mattia Pasini bringing into the church Marco’s motorcycles, his 250cc Aprilia that he won the 2008 World Championship title on, that he kept in his bedroom and his 2011 Honda RC212V.
"

http://www.twowheelsblog.com/post/7891/coriano-mayor-asks-fans-to-go-to-misano-circuit

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ngn som har koll på om begravningen kommer att tv-bevakas/sändas?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hans far sa:

"Paolo said Marco's funeral would almost certainly be held this Thursday, as a private function for relatives, friends, fellow riders and Gresini Racing staff".

Aha o missade det:(

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
I Italien förstår man verkligen att hylla sina hjältar. Det ger lite perspektiv på motorsportens betydelse i Italien contra Sverige.

Ronnie Peterson var väl den som inom motorsporten i Sverige sist utlöste landssorg och hyllades som en hjälte. Själv var jag bara 9 månader gammal då så jag fick inte direkt uppleva det. Sedan dess har motorsporten varit i förfall i det här landet. Lite synd för jag tror det finns gott om talanger som aldrig får en ärlig chans där ute eftersom motorsport idag även handlar om politik inte bara rå talang. Tänker på F1 nu. Ni som inte har sett dokumentären om Arton Senna, gör det! Pure racing för honom var när han körde gocart. På högre nivåerna handlade det om annat.

Lillgixx

RIDE4FUN
Gick med
8 May 2011
Hoj
Suzuki GSX-R600 K8
Finns ikke ord førr å beskrive kor sykt tragisk det e... Får ont inni mæ. Va lenge i sjokk da æ først fikk vite det samme dagen. Hvil i fred!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Eftersom det är en så pass uppmärksammad händelse skulle det inte förvåna mig om man kan ladda ner begravningssändningen på Racing for me portalen i efterhand.

Annars kommer säkert fans att lägga ut klipp på YouTube och andra liknande tjänster. Kanske t om någon som sänder i realtid där ute.

Om inget av det händer kommer vi att kunna läsa om det :)

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag hörde rykten på jobbet att simoncellis hade en storlek större hjälm pågrund utav håret och att det kunde vara en anledning till att den flög av. Är det någon som vet om det stämmer?

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Jag hörde rykten på jobbet att simoncellis hade en storlek större hjälm pågrund utav håret och att det kunde vara en anledning till att den flög av. Är det någon som vet om det stämmer?

Tv-bilderna visar ju att hakbandet släppte från hjälmen på ena sidan vilket torde utesluta någon hårteori.

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
ny
Svt sköter detta riktigt bra tycker jag. Såg ett nytt inslag ikväll om händelsen, och begravningen som komma skall.

Sen var det skönt att se Rossi. Han skämtade lite och såg riktigt välmående ut, under omständigheterna.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...