Singel efter 30 år fyllda!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Efter trettio är man inte singel, man är ensam.

Jag föredrar att använda mäklaruttrycket "Fristående"

"Fristående kille i behov av reparation, stadigt byggd, men med antydan till röta, givetvis gisten och sned och knarrar lite när man går, men en gammaldags rustik charm står kanske att finna efter en uppfräschning..."
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag föredrar att använda mäklaruttrycket "Fristående"

"Fristående kille i behov av reparation, stadigt byggd, men med antydan till röta, givetvis gisten och sned och knarrar lite när man går, men en gammaldags rustik charm står kanske att finna efter en uppfräschning..."

Välvårdad klassisk högmilare, något sliten inredning och glapp i vissa leder, skattad men inte uppskattad, absolut inget för den "händiga kvinnan"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ahh, förlåt, jag skulle ju kunna ta bort det där inlägget så du får stanna i garderoben, men nu är det ju redan citerat två gånger :hihi
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Ja men tänk att det verkligen ÄR på det viset. Vi människor är rätt förutsägbara egentligen och följer verkligen samma mönster i mångt och mycket.

Sen finns det såklart undantag och allt det där. Men vissa saker ÄR bara. :)

Samma om man går ut på krogen och är upptagen, då är det minsann folk som prackar på en sina telefonnr vare sig man vill ha dom eller inte. :tomten

Men går man ut och är singel, och inte vill något hellre än att någon ska ge en sitt telefonnr. nog fan blir man utan.

Lixom lagen om allt tvärtemotsomdetskavara.

Man måste nog ha distans och acceptera faktumet innan faktumet är villigt att ändra på sig. Alltså man måste vara confident med sin egen ensamhet om någon ska orka med att skingra den.

//M

Ha ha riktigt bra, Acceptera faktumet innan faktumet är villigt att ändra på sig.

Men kan någon förklara hur man gör för att inte bli tillsammans med någon för fort?

Om man aldrig i hela sitt öiv varit singel tror jag att man har dålig "singelvana".

Mina singelperioder har sedan jag var 17-18 inte uppgått till längre sammanhänhangande tider än max 3-4 månader. Önskar att jag hade dragit ut på de lite längre vid några tillfällen isf att bli tillsammans med fel tjej.

Men jag ligger i hårdträning nu, har redan klarat 6 veckor som singel:D
 

Teasis

Jag har en helt egen ängel!!!
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675 - totalkrashad, nu e de över :(
Hmm det här kände jag igen mig i..
Hade för ett halvår sen en diskusion om att jag är singel å killar å allt va de va me en ganska nybliven kollega.. hon öser mig me komplimanger om att jag e så bra tjej och jag kommer hitta någon snart, sen efter ett tag så säger hon "men har nån varit singel i mer en 1 år så e de ju nå fel på personen" varpå jag svara, jaha åh va e de för fel på mig då? Va då svarar hon och låter förvånad, ja jag har ju varit singel i snart 4 år nu..??
Hon blev ganska stum sen och visste inte riktigt vad hon skulle säga :) sen efter ett tag " jag men de e ju bara för att du inte hittat någon som e tillräckligt bra för dig" haha
Lite roligt fakiskt.

Måste medge att jag nästan dömt mig själv ibland "va e de för fel på mig egentligen, varför kan jag inte hitta någon, eller någon hitta mig"

Men jag kommer bara fram till att de inte är nån ide att fundera, tiden har inte varit rätt bara, inte mött den menade för mig, och när ja gör de spelar väl ingen roll, stått på mina egna ben sen ja flytta hemifrån, klarat allt från ekonomi jobb, lång flytt till ny stad och uppfyllt många av mina största drömmar helt på egen hand, så varför ska jag dömma mig själv eller bli dömd av andra för att jag e singel? Det har ju inget med vem jag är att göra, eller?? Jag e bara 22 men endå, de sitter inte i åren man left de e hur man hanterat dom åren som vart.

Jag har själv en åldersgräns på 25 mini, så hoppas inte äldre killar bara e skit :D (bara en ålder men gillar inte småpojkar iaf ) ;)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hmm det här kände jag igen mig i..
Hade för ett halvår sen en diskusion om att jag är singel å killar å allt va de va me en ganska nybliven kollega.. hon öser mig me komplimanger om att jag e så bra tjej och jag kommer hitta någon snart, sen efter ett tag så säger hon "men har nån varit singel i mer en 1 år så e de ju nå fel på personen" varpå jag svara, jaha åh va e de för fel på mig då? Va då svarar hon och låter förvånad, ja jag har ju varit singel i snart 4 år nu..??
Hon blev ganska stum sen och visste inte riktigt vad hon skulle säga :) sen efter ett tag " jag men de e ju bara för att du inte hittat någon som e tillräckligt bra för dig" haha
Lite roligt fakiskt.

Jag har själv en åldersgräns på 25 mini, så hoppas inte äldre killar bara e skit :D (bara en ålder men gillar inte småpojkar iaf ) ;)

Ännu ett bevis på att tala är silver och tiga är guld. Din kollega då alltså. :hihi

Har du nu sagt A så tror jag en del hoppas på att du säger B. Vad är max-gränsen? ;)

Och det är verkligen inte lätt att hitta rätt. Men hellre singel och har möjlighet att hitta det, än att vara i ett halvkasst förhållande.
 

Teasis

Jag har en helt egen ängel!!!
Gick med
3 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675 - totalkrashad, nu e de över :(
Ännu ett bevis på att tala är silver och tiga är guld. Din kollega då alltså. :hihi

Har du nu sagt A så tror jag en del hoppas på att du säger B. Vad är max-gränsen? ;)

Och det är verkligen inte lätt att hitta rätt. Men hellre singel och har möjlighet att hitta det, än att vara i ett halvkasst förhållande.

Hahah oh ja, jag skratta ganska gott åt den komentaren långt efteråt och de fick nog henne att tänka efter lite också =)

haha ja du den e svår att svara på, tänder inte på gubbar om man säger så åh ska ja hitta nån ja vill leva mitt liv me så vill ja ju gärna få några år så inte allt för mkt äldre, med tanke på att kvinnnor offtast lever längre iaf :D men bättre svar ger ja inte, men i dagsläget går nog normala gränsen vid absolut max 35 haha :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top