Plåthinken
Tappat barn
Heard that. Typiskt tjejer att vräka ur sig sånt när man tränar o är duktig. StryCk ska dom ha.
La till det här på fejan igår också på min statusrad:
Sitter och är lite full av reflektioner så här lördagskvisten. Träning och hälsa är dagens trend, inget märkligt eller nytt för oss alla. Men det jag reagerar på är att när folk lägger upp bilder på sig före och efter får dessa bilder plötsligt sjukt många likes. Vanligen är kommentarerna i den stilen med "Vad fin du blivit!" eller "Well done, du är ju sjukt snygg nu!" och det gör mig lite irriterad. Varför? Läs in kommentarerna ordentligt. "Blivit fin" är en definition på att man inte alls var fin tidigare. "Snygg nu" är också en definition på att man inte var snygg förr.
I mina ögon är det inte snälla kommentarer eftersom alla visst varit fina tidigare, det är jag helt säker på. Tjock behöver inte vara lika med ful eller osnygg. Pusha gärna till ett hälsosamt liv men strunt i det estetiska. Det finns alldeles för många som mår dåligt av. Jag har fått kommentarer om att jag såg sjukt vältränad ut i somras. Men ser jag inte vältränad ut idag längre? Det tycker jag minsann, även med några kilo plus! På köpet har jag ännu större styrka.
Jag skrev aldrig något men jag har sett hur folk kommenterar andras tallrikar som lagts upp på instagram eller fejan. "Du äter för lite" eller "Varför ska du banta, du behöver inte alls!".
Jävla människor o lägga sig i andras liv.