Singeltråden

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag hade problem att hitta motorfästen till min gamla bil förut. Hittade dom till slut i Norrland på nån skrot när jag ringde runt direkt till dom istället för att gå via nån jävla samlingssida för alla skrotar.

Låter som något att prova, ringa runt och fråga, istället för att tro allt ligger på nätet. :tummenupp

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Det finns ju dom som inte har fb :va ju :va

Grå tinningar vid 35? Då får du nog färga skulle jag tro. Här lyser dessa fortfarande med sin frånvaro. Tror jag kommer passa sjukt bra i grått hår. Däremot börjar man ju bli lite mysigt streckad i ansiktet. Funkar :)

Färga?! äru tokig kvinna! Jag har ju t o m varit inne på att fusk-färga håret grått redan nu!
Grått är snyggt.. på män!

.. hmm ja, men de är nog få så de överlever nog utan möjligheten att FB-stalka mig :D

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Jag missa ditt inlägg. Brodern min använder mac till sina företag. Och kontot hans talar för att hans dator är jävligt bra ;) Han ratar pc extremt då de är onödigt tjafs.

Så nog är mac rätt så bra ändå.

Men det är ju just det, Mac lockar inte mig någe vidare (är inte överrens med iOS), men jag säger inte att det är ren skit de säljer (det är bra skit, men inte tillräckligt för att rättfärdiga deras priser). Det är väl mest det att alla som kör mac(alt. valfri apple-produkt) är så fanatiska om sina inköp. Lite som Linux/Unix användare...

tommi

Guest
Såg att Polisen nu får kritik för de två idioter som körde genom bommarna och ner i vattnet vid hjulstabron Strängnäs/Enköping,varför är det så synd om dessa jävla tjuvar?

Jag menar man gör väl ett aktivt val och smita från polisen och kör man genom bommar och ner i vattnet då är det bara bra för då kostar dom inga skadestånd för att dom kanske blev kränkta over jakten.

Så nu kan ni bomba inlägget med medmänsklighet....

http://ekuriren.se/nyheter/sverige/1.1718173-kritik-efter-dodlig-biljakt

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Såg att Polisen nu får kritik för de två idioter som körde genom bommarna och ner i vattnet vid hjulstabron Strängnäs/Enköping,varför är det så synd om dessa jävla tjuvar?

Det är inte synd om dem.

Men samma kritik dök upp mot polisen efter killen som körde 300 med skjuts in i bommen i södra länken i somras..

Det är som vanligt att alla tycker att dom är kungar när dom skiter i lagen, sen när lagen biter tillbaks så gråter dom ut istället. (Alternativt dör, varpå omgivningen gråter ut i deras ställe).

Dyker alltid upp några trådar per säsong här på SH där alla nobelpristagare jublar över hur dom "drar snuten", aldrig stannar osv.

Sen när dom faktiskt blir jagade på riktigt så blir de så stressade så de glömmer svänga och kraschar. Tänkte inte på det innan?

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du får tänka på det nästa gång.

Sist så stod du bara med hakan vid marken och dreglet rinnande när du såg mina muskler, så jag förstår att du inte tänkte på hudfärgen.. :musik

Det va inte dregel, det va spya. :D
Jag blev bländad o kunde inte se nåt hur mycket jag än spärrade upp ögonen. Jag blir inte så fascinerad av muskler. Finns andra saker jag letar efter.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det va inte dregel, det va spya. :D
Jag blev bländad o kunde inte se nåt hur mycket jag än spärrade upp ögonen. Jag blir inte så fascinerad av muskler. Finns andra saker jag letar efter.

Min sadel var iaf våt efter att du suttit på den, så nånting måste du blivit nöjd över iaf :tungan

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
:gnissla
Här är en
Här är en annan

En för att jag behöver en bil som "fungerar". :) Den andre fick jag av mormor och morfar, men bromscylindrarna bak har pajat och det verkar omöjligt att hitta nya. :(
Coolt! Kul att de spelats utomlands! :tummenupp

Haha, spares on wheels alltså!
:hihi
Nu vart det molnigt här! :( Men det gör inget för jag har i alla fall, tydligen, en mysig lägenhet att vistas i ^_^ :banana
Tydligen, är du osäker på din Feng Shui eller? :va

Den som är utan skuld kastar första stenen, och jag kastar aldrig sten... :D
Sten brukar bli så arg när jag kastar me honom så ja har slutat...
:näsblod
Ha, ha... Låt säga som så, att den har sina egenheter. Hade den varit italienare hade folk säkert sagt den hade själ. :D Typ... Blinkar man höger så blinkar helljuslampan i instrumentpanelen. Ibland släcks alla lampor i panelen. Dåligt när det är fartkameror på vägen. :gnissla Passagerarbilbältet brukar fastna, men rycker man till ordentligt, sedan drar ut det försiktigt så funkar det. Och så vidare. Och så vidare. Och så vidare. Den gick i alla fall genom besiktningen, är billig i drift och rullar det lilla jag kör med den. :)

Den gången jag körde Quman och Swish för att bowla i Malmö, då tändes för övrigt ljuset i instrumentpanelen för första gången på över ett halvår, så det var en stor händelse. :D Och lustigt nog så fungerar det hyfsat bra numera.
Haha, en sån. Jag hade en Volvo 240 med liknande fasoner för sig. Man visste aldrig vad den skulle ta sig till när man rörde ett reglage - men efter lite putsande av jordflätor så hyfsade den faktiskt till sig... :rolleyes:
Vafan.. vad ska vi nu snoka i då...? PippiT får leta upp nåt mer.
Ja hon verkar va bra på sånt, själv är jag helblind utöver dement... :D

Last edited:

tkdrille

Guest
Men det är ju just det, Mac lockar inte mig någe vidare (är inte överrens med iOS), men jag säger inte att det är ren skit de säljer (det är bra skit, men inte tillräckligt för att rättfärdiga deras priser). Det är väl mest det att alla som kör mac(alt. valfri apple-produkt) är så fanatiska om sina inköp. Lite som Linux/Unix användare...

De där fanatiska är rent av löjligt och de håller jag med om. Man ska ha de man är nöjd med sen räcker de och blir över. Lite som att alla skulle ha samma sorts tjejer och liknande.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Coolt! Kul att de spelats utomlands! :tummenupp

Leker mest runt och provar mig fram med lite olika grejer, så det är inte speciellt seriöst. :hihi Men lite kul är det. :)

Haha, en sån. Jag hade en Volvo 240 med liknande fasoner för sig. Man visste aldrig vad den skulle ta sig till när man rörde ett reglage - men efter lite putsande av jordflätor så hyfsade den faktiskt till sig... :rolleyes:

Kommer du ner till den däringa festen så kan du få putsa mina jordflätor. :brynad

Så länge den går genom besiktningen så gör jag minimalt jobb på den. Finns roligare saker att lägga pengar och tid på än en skruttig bil. :tummenupp

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Det är inte synd om dem.

Men samma kritik dök upp mot polisen efter killen som körde 300 med skjuts in i bommen i södra länken i somras..

Det är som vanligt att alla tycker att dom är kungar när dom skiter i lagen, sen när lagen biter tillbaks så gråter dom ut istället. (Alternativt dör, varpå omgivningen gråter ut i deras ställe).

Dyker alltid upp några trådar per säsong här på SH där alla nobelpristagare jublar över hur dom "drar snuten", aldrig stannar osv.

Sen när dom faktiskt blir jagade på riktigt så blir de så stressade så de glömmer svänga och kraschar. Tänkte inte på det innan?

Vet rätt många som slutat i spenaten när de dragit snuten, så onödigt... o inte coolt. :död

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Leker mest runt och provar mig fram med lite olika grejer, så det är inte speciellt seriöst. :hihi Men lite kul är det. :)

Kommer du ner till den däringa festen så kan du få putsa mina jordflätor. :brynad

Så länge den går genom besiktningen så gör jag minimalt jobb på den. Finns roligare saker att lägga pengar och tid på än en skruttig bil. :tummenupp

Kul är alltid bra även om det inte alltid blir nåt stort av det. Huvudsaken är att man gillar det man håller på med.

Haha, nej ja är bjuden men kommer inte, för långt osv osv... jag bor ju i Tokholm ja... hade varit rätt sköj annars o träffas Danmarks-klanen... :D

Jo, bilar som det är för mkt mek med har jag fått nog av, kör en tråk-Saab 95 nu men den går som en klocka och ACn funkar, har en Volvo 850 oxå, den gillas inte, ACn död men den har dragkrok osv så den är bra o ha... :rolleyes:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Inte för att kasta clowner mellan alleycats ben.. men dom verkar inte riktigt samspelta iaf.. :mattias

:rofl :rofl :rofl
Nä, låt bli det är du snäll, jag vill helst inte ha några clowner mellan benen...

Men du kan ju inte förvänta dig att en människa som ser enhörningar ska ha någon vidare bra verklighetsuppfattning?

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum