Singeltråden

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Källa på det?

Inte för att jag misstror dig, det är bara det att jag har bara sett 1 definition av hemfridszon. Och den har nog skrivits ner av misstag.

Du vet att du är min hjälte :Bugar Dina svar indikerar att du ser ett visst nöje i att kriga :7peta

Det enda som sägs är att man får inte rida på någons tomt.
Man rekommenderas hålla sig 50-100m från bostadshus.

Allemansrätten ger relativt stor frihet att röra sig i skog och mark under förutsättning att man inte orsakar skada.

I vissa fall kan det vara så att man väljer mellan att passera över någons mark för att slippa ta sig via en väg som man vet är tungt trafikerad. Man är i sin fulla rätt att rida i kanten av åkermark och vägar.

För den som tycker det är kul med info finns det mer här, http://www.agria.se/hast/artikel/hasten-och-allemansratten-i-lagen.

Det mesta är givetvis rekommendationer, men det bästa är väl ändå om alla kan försöka komma överens :krama

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Blir en tjej ikväll så får den andre vänta tills imorgon. Nästa helg kan jag säkert få ihop oss tre...allt börjar med lite massage :banana

Bara en av dem vet att jag träffar andra samtidigt. Schysst? Nja men hon är medveten om det.

Som sagt innan man officiellt är ett par kan man inte räkna med att man ska vara "trogen".

Ulvhamne o Rockmorsan... juuu.... :4skrika

Jag visste ju inte att dom träffats i singeltråden ju. :)

Du vet att du är min hjälte :Bugar Dina svar indikerar att du ser ett visst nöje i att kriga :7peta

Allemansrätten ger relativt stor frihet att röra sig i skog och mark under förutsättning att man inte orsakar skada.

I vissa fall kan det vara så att man väljer mellan att passera över någons mark för att slippa ta sig via en väg som man vet är tungt trafikerad. Man är i sin fulla rätt att rida i kanten av åkermark och vägar.

För den som tycker det är kul med info finns det mer här, http://www.agria.se/hast/artikel/hasten-och-allemansratten-i-lagen.

Det mesta är givetvis rekommendationer, men det bästa är väl ändå om alla kan försöka komma överens :krama

:krama

När bjuder du på kakkalas då? :hej

Haha, jag brukar stå i fotokurvan på bulten och bjuda förbipasserande på kladdkaka. :D Annars brukar inte vem som helst få smaska mina kakor. :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Du är rolig du. :)

Men du har inte fel.
Nu har jag fått tillbringa en skön kväll i sällskap med den bästa och några av dom andra jävligt bra människorna.

Så nu känner jag mig inte lika frustrerad/bitter längre.
:)

Men men, hemfridszon nämner dom i lagen. Ska se om jag kan hitta igen texten imorrn. Jag vet att jag sparade den som bra att ha. :)

Tack för ikväll ni som var med. :)

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Haha, jag brukar stå i fotokurvan på bulten och bjuda förbipasserande på kladdkaka. :D Annars brukar inte vem som helst få smaska mina kakor. :)

Vägbeskrivning från göteborg och tidpunkt så har vi en dejt!
Bjuder du plåtlådor oxå? Min gröna bäst är kidnappad och våldtagen :<

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du är rolig du. :)

Men du har inte fel.
Nu har jag fått tillbringa en skön kväll i sällskap med den bästa och några av dom andra jävligt bra människorna.

Så nu känner jag mig inte lika frustrerad/bitter längre.
:)

Men men, hemfridszon nämner dom i lagen. Ska se om jag kan hitta igen texten imorrn. Jag vet att jag sparade den som bra att ha. :)

Tack för ikväll ni som var med. :)

Jag vill ju att folk ska va glad ju :D
Hemfridzonen vet jag inget om så jag ger mig inte in i det. Du har säkert rätt, men gå omkring på folks tomt kan man väl inte göra hur som helst? Inte ens utan häst hoppas jag.
Det där med 50m var ju klart och tydligt endast en rekommendation. Annars hade man ju inte kunnat rida genom ett bostadsområde.

Skönt att du är gladare. Frustrerad vill jag inte ha dig. Då är det ju risk att du tappar fokus.

Goda vänner är fina saker :fyllisar :krama

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Nu har jag lagt upp och sytt in ett par finbyxor, sytt dit en ny knapp och strukit skjortan så slät o fin.
Känns som mitt liv funkar riktigt bra utan kvinnlig hjälp även på den här biten. :tummenupp

Livet leker o ja med det. :rock Mot barndop där jag nu kommer vara den stiligaste karln.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Varför är du uppe innan klockan 8.00 en lördag A_NN_A? Är det någon slags masochistisk grej som drabbar hästcheyer? På helgen ska man ju sova. :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag vaknade halv åtta :glömdet

Sen har ju Anna hästar hemma så hon måste ju gå upp och släppa ut dem :) Men jag däremot har ingenting att skylla på :gnissla.

Har precis varit på gymmet och ska nog ut och rida på stranden senare idag, ska bara kolla om jag får med mig sällskap.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Svarar så här, orkar inte multiquota. Ibland är hundarna lösa, ibland är de kopplade. Det går en väg runt den ena hagen, och den andra går de helt enkelt rundor inne i, för att sen gå ut samma håll.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping