Ja, så kan man tycka, men unga människor är ju galet beroende av vad folk tycker om dom, inte minst i sin egen kamratkrets. Alla är rädda för att inte duga och få vara med. Det är ju lätt för oss gamla jävlar med gråa strån och skinn på näsan att tycka att dom gör som dom vill, men så tror jag inte det är bland de unga. Pressen har nog funnits förut också, men inte så utstuderad och genomkommersialiserad som nu pga tv-reklam och internet tex. Kolla också hur galen statistiken ser ut nu med mental ohälsa tex mot för en 20-30 år sedan. Allt gick långsammare förr, du behövde inte hela tiden matchas mot hela världen i realtid för att se om du dög. På min tid dög det med en påse kulor på skolgården och ingen fan brydde sig om vilket märke det var på dina jeans eller dojjor tex.
När det sedan gäller rent extremt beteende som intimkirurgi eller analblekning, så hade man nog fått en cell på hispan om man börjat snacka om att göra sånt för en 30 år sedan.
Analblekning ser jag som ett tecken på att vår civilisation är på väg mot sin undergång, det måste vara det ultimata idiotpåhittet.