Singeltråden

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det är ju skillnad på att bli jagad och att bli ett andrahandsval.

Jag finner ingen anledning till att se mig som ett förstahandsval om ett ex som avverkat x antal tjejer innan han går tillbaka till mig, speciellt inte när han ska höra av sig så fort han är singel men skiter fullständigt i mig under sin tid som upptagen. Det ska till bra mycket om jag ens ska tro att det är ett förstahandsval, ett ex är ju ett ex av en anledning...

Sen i övrigt, att bli jagad är inte alltid trevligt, det är desperat och löjligt. Det beror på hur man jagar ;) Det funkade aldrig att jaga mig. Visst, jag kunde se mig som eftertraktad men det gjorde inte att jag kände mig vald. Gud vet om de gjorde samma sak med x andra tjejer?

Ska jag känna mig vald krävs det mycket och det vet du, Anna :näsblod

Enbart sexuella relationer är ingenting man känner sig vald/väljer. Man tar det man vill ha och det kan man dumpa när det passar en. Ungefär. Sexuella relationer är inte heller alltid exklusiva vilket tar bort känslan av att välja/bli vald.

:lol Jag blir mest nervös av att bli jagad.

Sexuella relationer kan ju också vara exklusiva. Allt beror på överenskommelsen. :rolleyes:
Det där med dumpandet kommer man inte ifrån att det blir förbaskat känslolöst i en relation som bara är sexuell. Det är ju liksom själva poängen med alltihop. :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Sådärja, nu har man bakat smulpaj till hela avdelningen på jobbet till imorgon så att dom håller käften nån gång med sitt tjat.

Det enda vettiga är att jaga utan att låta bytet veta om att det är jagat :fakta

Tur att man är så uppmärksam då.
Jag skulle väl säga, det enda vettiga är att se till att bli jagad (stalkad) av rätt person så att han faller i sin egen fälla utan att ens veta om det. :D

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Sexuella relationer kan ju också vara exklusiva. Allt beror på överenskommelsen. :rolleyes:
Det där med dumpandet kommer man inte ifrån att det blir förbaskat känslolöst i en relation som bara är sexuell. Det är ju liksom själva poängen med alltihop. :)

Och därför kan man inte prata om att han väljer en eftersom det endast handlar om att ta något för att döva sina lustar och behov. Typ. Ordet andrahandsval är ok eftersom det kan liknas med "något som duger".

Jag skrev "Inte alltid exklusiva" också av en anledning. :D Skulle det uppstå exklusivitet så kan man nog se sig som utvald. Men det är ändå inte samma sak som att bli vald på något sätt tycker jag. Jag har aldrig sett mig som vald när det enbart handlat om sex.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Ja med. När jag va singel va det en kille som började skicka rosor till mig (en om dan) utan att jag visat honom något som helst intresse. Jag sa åt honom att sluta men han fortsatte. Han gjorde inget mer än att skicka blommor men jag tyckte ändå att han var skitläskig o föreställde mig hur han smög på mig och drog ner rullgardinen så fort jag var på mitt rum när det var mörkt ute. :zpy:zpy:zpy

För tjejer brukar det va tvärtom, ringmärkt är godkändhetsstämplad.
Jepp, så verkar det vara... skumt... :va

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att vara någons andrahandsval eller bussficka mellan två destinationer har ju sina fördelar också.
Relationen blir ju aldrig seriös och man har ju inga skyldigheter gentemot den som har en som tidsfördriv.
Det borde betyda att relationen kan vara av och på utan någon större förklaring eller förvarning.

Det blir även för andrahandsvalet kravlös underhållning om man är införstådd med att man är en bussficka :hihi

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
man kan jo oxå bara testa på . inga krav och så . bara mysa när man vill har tid lust och vidrae.... varför binde sig.. livet e för kort för sånt......

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Så säger alla som inte hittat nån värd att binda sig med.

:3freak Så kan du ju inte säg.
Då kan man lika gärna säg att som du säger alla som inte vågar vara själva.

Alla har sitt sätt att se på livet :)

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Bussflicka... Hursomhelst så blir jag också helt nojig av att bli "jagad". Bara för att man umgås behöver ju inte det betyda med automatik att det ska bli mer. Många tjejer (och killar säkert) verkar ju helt desperata och måste ha en seriös relation hela tiden. Man känner sig ju sjukt stressad om man inte ska kunna ta en fika utan att en massa subtila anspelningar dyker upp ang en eventuell relation. I mitt fall ska det jävligt mycket till för att jag ska vilja ha det kan jag ju säga. Men gärna på kompisnivå. Och knulla är inte så viktigt längre vid min aktningsvärda ålder :D Iallafall inte om det ska innebära ett livslångt åtagande med damen i fråga efteråt.

Vad det gäller ringmärkning tycker jag det är ett svineri både att ragga på ringmärkta och som ringmärkt låta sig bli raggad på. Lite gammaldags kanske, men jag har aldrig förstått varför man isåfall inte bara är knullkompisar om man tänker bedra partnern i fråga. Fast nu är jag ju en trist gammeldags jävul med värderingar från forntiden. :tungan

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år