Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Oj! :3freak

Färgar du ditt hår Lila på riktigt måste du bildbomba tråden. :tummenupp

Hade planer på det tidigare och har faktiskt haft mörkt brun-lila tidigare så det är inte direkt främmande för mig. ;)

Men det får bli senare i så fall, nu känns det lämpligast med nåt lite mer praktiskt så det lär bli brunt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade planer på det tidigare och har faktiskt haft mörkt brun-lila tidigare så det är inte direkt främmande för mig. ;)

Men det får bli senare i så fall, nu känns det lämpligast med nåt lite mer praktiskt så det lär bli brunt.

Du kan ju iofs få bildbomba tråden ändå. :rolleyes:
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Usch.. Ångesten bråkar lite med mig ikväll.. Nåja, ny dag imorgon.

”Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.
Nu styvnar löddrig sky
i nattens grova hand,
nu stiga skogarna
och stela höjder
så kargt mot himmelens
förkrympta valv.
Hur hårt är allt,
hur stelnat, svart och stilla!
Jag famlar kring i detta dunkla rum,
jag känner klippans vassa kant mot mina fingrar
jag river mina uppåtsträckta händer
till blods mot molnens frusna trasor.
Ack, mina naglar sliter jag från fingrarna,
mina händer river jag såriga, ömma
mot berg och mörknad skog,
mot himlens svarta järn
och mot den kalla jorden!
Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.”

Pär Lagerkvist

Det har varit alldeles för lite svärta i tråden.
 
Last edited:

Tjita1

Guest

För att jag har paniksyndrom, förmodligen. Vissa kvällar är mindre roliga än andra. Det har ändå varit rätt bra ett tag, i samband med flytten till Karlstad för tre veckor sen var det riktigt illa ett tag, stress och omställningar och sådär. Det är inte så farligt, men det var rätt jobbigt när jag var ute och körde förut, så det blev nog bara en 40 minuter i sadeln innan jag gav upp och åkte hem.
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
För att jag har paniksyndrom, förmodligen. Vissa kvällar är mindre roliga än andra. Det har ändå varit rätt bra ett tag, i samband med flytten till Karlstad för tre veckor sen var det riktigt illa ett tag, stress och omställningar och sådär. Det är inte så farligt, men det var rätt jobbigt när jag var ute och körde förut, så det blev nog bara en 40 minuter i sadeln innan jag gav upp och åkte hem.

Jag trodde du skojade, ber om ursäkt för mitt inlägg om du tog illa upp.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
För att jag har paniksyndrom, förmodligen. Vissa kvällar är mindre roliga än andra. Det har ändå varit rätt bra ett tag, i samband med flytten till Karlstad för tre veckor sen var det riktigt illa ett tag, stress och omställningar och sådär. Det är inte så farligt, men det var rätt jobbigt när jag var ute och körde förut, så det blev nog bara en 40 minuter i sadeln innan jag gav upp och åkte hem.

Klart du har ångest, du har ju flyttat till karlstad för guds skull!
Jag har också konstiga panikattacker emellanåt. Det enda bra med det är att det går över..
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
För att jag har paniksyndrom, förmodligen. Vissa kvällar är mindre roliga än andra. Det har ändå varit rätt bra ett tag, i samband med flytten till Karlstad för tre veckor sen var det riktigt illa ett tag, stress och omställningar och sådär. Det är inte så farligt, men det var rätt jobbigt när jag var ute och körde förut, så det blev nog bara en 40 minuter i sadeln innan jag gav upp och åkte hem.

Jag trodde du skojade, ber om ursäkt för mitt inlägg om du tog illa upp.

Samma här, ta inte illa upp ety inget är illa menat. Jag gillar, för min del, svärta emellanåt.
Mår man inte bra av'et så hoppas jag det finns hjälp att få.
 

Tjita1

Guest
Jag trodde du skojade, ber om ursäkt för mitt inlägg om du tog illa upp.

Jag tog inte illa upp. Tyckte det var en välskriven dikt! Det är ungefär sådär det känns.
Ordet "ångest" missbrukas ofta, typ "jag måste gå upp imorgon, jag har sån ångest". Dom som säger så har aldrig haft en riktig panikångestattack. När jag hade min första trodde jag att jag skulle dö på riktigt. Det är en fysisk reaktion på livshotande skräck. Tänk hur du mår när du vaknar efter en riktigt äcklig mardröm. Ungefär så, fast i flera minuter, ibland timmar, och helt från till synes klar himmel, utan att man kan se nån som helst förklaring till varför man reagerar som man gör. Skitjobbigt är det. Är det dessutom stressrelaterat som i mitt fall blir det ännu jobbigare, för man mår skit av att göra saker, men det kan vara precis lika stressande att inte göra nåt.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
För att jag har paniksyndrom, förmodligen. Vissa kvällar är mindre roliga än andra. Det har ändå varit rätt bra ett tag, i samband med flytten till Karlstad för tre veckor sen var det riktigt illa ett tag, stress och omställningar och sådär. Det är inte så farligt, men det var rätt jobbigt när jag var ute och körde förut, så det blev nog bara en 40 minuter i sadeln innan jag gav upp och åkte hem.

Ajdå. Inget du medicinerar? Vad pluggar du förresten?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top