Singeltråden

Tjita1

Guest
Jodå, gått på psykofarmaka i två år snart.. Och det hjälper! Sommaren och hösten 2011 var det nära att jag klev ut framför en av mina dåvarande kollegor kan jag säga (var sjukskriven från jobbet som lokförare), det är mycket mycket mycket bättre nu, men det bubblar ändå upp ibland, särskilt när det är stressigt och omställningar och sådär. Har inte kommit in i sjukvården här uppe än heller, har sett att det finns nåt som heter "mottagningen för stressrelaterad ohälsa" som jag tyckte lät intressant. Får se hur det blir!

Pluggar drifttekniker på Folkuniversitetet på Orrholmen, började den 19:e aug. :) Ska bli kontrollrumsnisse är det tänkt.
 

Tjita1

Guest
Oj vad klockan går, imorgon är det veckans sista (!) riktiga lektion utöver labben vi ska ha på fredag.
Gonatt!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ut i världen och pleada the fifth?

Precis. :)

Jag tog inte illa upp. Tyckte det var en välskriven dikt! Det är ungefär sådär det känns.
Ordet "ångest" missbrukas ofta, typ "jag måste gå upp imorgon, jag har sån ångest". Dom som säger så har aldrig haft en riktig panikångestattack. När jag hade min första trodde jag att jag skulle dö på riktigt. Det är en fysisk reaktion på livshotande skräck. Tänk hur du mår när du vaknar efter en riktigt äcklig mardröm. Ungefär så, fast i flera minuter, ibland timmar, och helt från till synes klar himmel, utan att man kan se nån som helst förklaring till varför man reagerar som man gör. Skitjobbigt är det. Är det dessutom stressrelaterat som i mitt fall blir det ännu jobbigare, för man mår skit av att göra saker, men det kan vara precis lika stressande att inte göra nåt.

I know the feeling. Jag har dom inte längre men när jag hade min första trodde jag att jag höll på att dö och la mig helt enkelt ner och gav upp o slutade andas. Då släppte det efter ett tag.
Kämpa på det blir bättre.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vet hur de är, man kan inte va still men vill/kan inte göra något mer nån minut, har startat allt för många trådar , kraschat alldeles för många fordon, startat slagsmål för att sen inte ens försvara mig. För att få den där djupa tunga smärtan i bröstet att försvinna, adrenalin är de ända jag hittat som funkar hyffsat.

För min del kommer den av att känna sig oönskad, klarar knappt att va ensam, speciellt inte efter att ha umgåtts med par.

Så om de e nån tröst så e du inte ensam om detta
 
Last edited:

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Själv har jag bara läst socialpsykologi och kan bara ge dig några tips.

Medicin dämpar ofta symptomen men aldrig orsaken. Känslan att förlora kontrollen över kroppen spär dessutom på paniken och ångesten. Fundera vad som du känner ångest inför. Är det något beslut eller handlande du gjort? Sök på kognitiv dissonans (Cognitive dissonance).

Är det ny stad och ensamhet som spökar, försök samåka båge med några i din stad eller kom i kontakt med andra som har samma intressen. Kanske finns det någon i plugget du kan synka med?

En del i en KBT-behandling handlar om att skriva ur sig hur man känner och på så sätt få utlopp för hur man känner. Skapa en tråd eller sök i andra forum i ämnet. Är man musikalisk eller har en fallenhet för musik kan musik hjälpa betydligt mer än vad man tror. Det finns en anledning till att musiker skriver låtar.

Det kan låta jobbigt, men ett samtal eller bara skriva till en psykolog kan ge otroligt mycket. Det finns kanske någon som pluggar det på skolan? Kontakta dom!
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Jodå, gått på psykofarmaka i två år snart.. Och det hjälper! Sommaren och hösten 2011 var det nära att jag klev ut framför en av mina dåvarande kollegor kan jag säga (var sjukskriven från jobbet som lokförare), det är mycket mycket mycket bättre nu, men det bubblar ändå upp ibland, särskilt när det är stressigt och omställningar och sådär. Har inte kommit in i sjukvården här uppe än heller, har sett att det finns nåt som heter "mottagningen för stressrelaterad ohälsa" som jag tyckte lät intressant. Får se hur det blir!

Pluggar drifttekniker på Folkuniversitetet på Orrholmen, började den 19:e aug. :) Ska bli kontrollrumsnisse är det tänkt.

Okej, hoppas du lär dig hantera det helt någon dag. :)

Finns det ett universitet på Orrholmen?! Hade jag ingen aning om...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Långt ifrån ensam, skulle jag vilja säga. Det är nog betydligt vanligare än de flesta tror.

Nej de flesta håller masken ut åt i rädsla för att märkas som skadat gods så mörkertalet lär va enormt

Men samtidigt är det många som har riktigt tragiska liv som är nöjda ändå..
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Nej de flesta håller masken ut åt i rädsla för att märkas som skadat gods så mörkertalet lär va enormt

Men samtidigt är det många som har riktigt tragiska liv som är nöjda ändå..

Jo, men det lär väl styras en del genetiskt också, så det går ju inte alltid att koppla till hur bra liv man lever.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Det kan vara jobbigt när ens partner har rätt jämt... Hamnar alltid i någon slags papparoll och får en kontroll som jag absolut inte sökt i ett förhållande. Vill ha något att bita i, och lära mig utav. Göra fel... Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst :fakta
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det kan vara jobbigt när ens partner har rätt jämt... Hamnar alltid i någon slags papparoll och får en kontroll som jag absolut inte sökt i ett förhållande. Vill ha något att bita i, och lära mig utav. Göra fel... Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst :fakta

Äh, det innebär väl bara att du inte träffat tillräckligt smarta tjejer? ;)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det kan vara jobbigt när ens partner har rätt jämt... Hamnar alltid i någon slags papparoll och får en kontroll som jag absolut inte sökt i ett förhållande. Vill ha något att bita i, och lära mig utav. Göra fel... Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst :fakta

Det är inte svårt att vara bäst om man alltid väljer en utmanare som slår från underläge :rolleyes:
Utmaningen finns om man verkligen vill ha den. :fakta
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Himlen är blå. Jag har inga planer för eftermiddagen.
Efter jobbet är det bara jag och Foggy :kär
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Äh, det innebär väl bara att du inte träffat tillräckligt smarta tjejer? ;)

Uppenbarligen. Eller så är dom smarta nog att fly ;)

Det är inte svårt att vara bäst om man alltid väljer en utmanare som slår från underläge :rolleyes:
Utmaningen finns om man verkligen vill ha den. :fakta

Har inte stött på den än! Men ge mig den största! :smasha
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top