PippiT
Professionell mobbare
Smarta tjejer?
Du är ju som en tjej så blev du ledsen när du hörde att det faktiskt finns smarta tjejer oxå? *spänner mucklerna*
För att man är smart nog att inse att man behöver fixas?
Du är ofixbar, man får helt enkelt bara inse att du är som du är o skratta åt det och njuta av föreställningen istället.
Självförtroende kan det finnas gott om på utsidan utan att det egentligen finns på insidan. Min personliga erfarenhet är snarare att de med bra självförtroende på riktigt inte har något behov av att visa det utan brukar vara väldigt ödmjuka och förstående personer.
Dock kan såna val av partners mycket väl vara ett självskadebeteende. Det är inte alla som skär sig eller sväljer tabletter, det finns bra många sätt att skada sig själv psykiskt på, mer eller mindre medvetet.
I många fall kan personen i fråga dölja sitt verkliga jag och långsamt bryta ner ens självförtroende och självkänsla utan att man ens märker det. Jag va i ett sånt förhållande och när det väl var för sent accepterade jag till och med att han smocka till mig då o då. Det hade liksom blivit normalt att bli behandlad som skit, plus att han sett till att alla vänner försvunnit och att familjen höll sig undan. Är man helt ensam så är till och med negativ uppmärksamhet bra uppmärksamhet.
Jag är glad att jag tog mig ur det levande.
Nu mår jag bra i mig själv och med mig själv o det har gjort mig till en helt annan människa. Jag avskyr inte längre ensamheten utan njuter av den lika mycket som jag njuter av sällskapet när jag har det. Letar inte längre fel hos mig själv och försöker att inte leta efter dom hos andra.
Misslyckas med det senare ibland men då undviker jag hellre de personerna istället för att ödsla tid o energi på att reta mig på dom.