Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Kändes som vanligt. :(

Käkar aldrig tårta eller bullar på jobbet. Inte ur någon av de kilon med julgodis som leverantörer ställt hit heller. :mattias

Jag gör sådana val även jag. Kollegor envisas ändå med att jag ska smaka, jag äter godis och sånt när jag vill. Och ibland är fika inte så gott alls, jag föredrar chips av någon anledning :crash

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kändes som vanligt. :(

Käkar aldrig tårta eller bullar på jobbet. Inte ur någon av de kilon med julgodis som leverantörer ställt hit heller. :mattias

Smaskar du i dig alla ΠΠ:s bullar när du kommer hem då? För utan bullar kan man inte leva. Inte lyckligt iaf. Sann lycka får man bara känna när man äger sin egna traktor. Fram tills dess är bullar lycka.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag äter ju varken kakor, tårta, glass (förutom Piggelin på sommaren) eller godis, någonsin. Det är ingen som är imponerad över det för den sakens skull! :3freak:gnissla:tungan

Johodå, jag är! :D Åtminstone kakor, bullar och chips är ju lite för gott för att låta bli helt och hållet...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag gör sådana val även jag. Kollegor envisas ändå med att jag ska smaka, jag äter godis och sånt när jag vill. Och ibland är fika inte så gott alls, jag föredrar chips av någon anledning :crash

Ja, det där är så j*vla irriterande. Kollegorna här kanske inte envisas med att jag ska smaka.

Men dom kommer ändå med kommentarer som "du äter väl såklart inte sånt här" osv..

Jag behöver fortfarande ofta förklara att jag inte är intresserad av att gå ut på afterwork på en tisdag. För att jag inte dricker alkohol på vardagar. (knappt annars heller för den delen).

Jag personligen tycker ju att kollegorna är MER konstiga som ena dan trycker i sig bullar, tårtor och allt vad det kan vara, för att nästa dag stå med en knäckebrödsmacka och en nutrilett eftersom de "bantar".. :crash

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag personligen tycker ju att kollegorna är MER konstiga som ena dan trycker i sig bullar, tårtor och allt vad det kan vara, för att nästa dag stå med en knäckebrödsmacka och en nutrilett eftersom de "bantar".. :crash

Är det inte så alla bantar nu för tiden? Verkar ju vara en fantastiskt bra metod, om man inte är ute efter att gå ner i vikt, vill säga. ;)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja, det där är så j*vla irriterande. Kollegorna här kanske inte envisas med att jag ska smaka.
Men dom kommer ändå med kommentarer som "du äter väl såklart inte sånt här" osv..

Jag behöver fortfarande ofta förklara att jag inte är intresserad av att gå ut på afterwork på en tisdag. För att jag inte dricker alkohol på vardagar. (knappt annars heller för den delen).

Det är minst lika jobbigt när dom håller på och tjatar…-Det är klart du ska ha, men ta en då…bara en det gör väl inget…bla…bla…bla! Av någon konstig anledning är det alltid tjejer som håller på så. Det är som att dom inte kan äta själva utan att få dåligt samvete om dom inte först trugar på någon annan en massa skit.
Nu när jag inte jobbar med några tjejer längre får man istället vara snabb om man ska hinna med att få något alls. :D Skönt som fan att man kan sitta där och äta sina bananer ifred utan att dom försöker truga i en bullar, kakor och massa annat skräp. :hihi
Visserligen tjatar dom ju på att jag ska äta lunch och tvingar med mig ibland men det är nog snarare för att dom är måna om en. :rolleyes::crash

Jag håller med om bantningssyndromet äta som en gris ena dagen och banta nästa…så håller många tjejer på på jobbet och inte blir dom smala av det inte. :crash:D

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Det är minst lika jobbigt när dom håller på och tjatar…-Det är klart du ska ha, men ta en då…bara en det gör väl inget…bla…bla…bla! Av någon konstig anledning är det alltid tjejer som håller på så. Det är som att dom inte kan äta själva utan att få dåligt samvete om dom inte först trugar på någon annan en massa skit.

När de fått konkurrensen till att äta lite skräp kan de kosta på sig att äta lite själv?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nu när jag inte jobbar med några tjejer längre får man istället vara snabb om man ska hinna med att få något alls. :D Skönt som fan att man kan sitta där och äta sina bananer ifred utan att dom försöker truga i en bullar, kakor och massa annat skräp. :hihi
Visserligen tjatar dom ju på att jag ska äta lunch och tvingar med mig ibland men det är nog snarare för att dom är måna om en. :rolleyes::crash

Jag håller med om bantningssyndromet äta som en gris ena dagen och banta nästa…så håller många tjejer på på jobbet och inte blir dom smala av det inte. :crash:D

På jobbet är det bara killar för min del också, så vill man ha något får man kasta sig över det. Gäller tom lådorna med frukt! Folk packar så mycket det går i sina väskor och fickor och släpar med ut till bilarna! :)

På bjudningar/kalas brukar jag ta en liiiiten bit tårta eller vad som nu erbjuds till kaffet, så verkar man åtminstone artig! :tummenupp

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
På bjudningar/kalas brukar jag ta en liiiiten bit tårta eller vad som nu erbjuds till kaffet, så verkar man åtminstone artig! :tummenupp

Ses det verkligen som oartigt att inte äta sånt i såna lägen? Skulle jag bjuda på nåt och nån inte vill ha, oavsett om det beror på allergi, att den inte tycker om, bantar eller bara inte är sugen skulle ju inte jag se personen som otrevlig. :confused:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Johodå, jag är! :D Åtminstone kakor, bullar och chips är ju lite för gott för att låta bli helt och hållet...

Chips nämns inte i kommentaren! ;)

Älskar chips med dipsås, men vet om att jag kränger det i olämplig takt och mängd om jag köper hem det, så jag köper bara hem en påse i kvartalet. :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ses det verkligen som oartigt att inte äta sånt i såna lägen? Skulle jag bjuda på nåt och nån inte vill ha, oavsett om det beror på allergi, att den inte tycker om, bantar eller bara inte är sugen skulle ju inte jag se personen som otrevlig. :confused:

Du är uppenbarligen inte släkt med gamlingarna i min släkt. ;)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
När de fått konkurrensen till att äta lite skräp kan de kosta på sig att äta lite själv?

Vissa tjejer umgås bara med tjejer som är antingen fulare (enligt dom) än de själva eller tjockare än de själva. Summa summarum, kan de göda kompisen/kollegan så kan de själva unna sig att ta en också. :fakta

Själv peppar jag andra som verkligen vill något istället och försöker hjälpa istället för att stjälpa. Piskar min inneboende till träning och hon är glad för att ha någon som peppar.

På jobbet är det bara killar för min del också, så vill man ha något får man kasta sig över det. Gäller tom lådorna med frukt! Folk packar så mycket det går i sina väskor och fickor och släpar med ut till bilarna! :)

Är det kalas så är det och någon gång kan man unna sig något. :tungan

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Chips nämns inte i kommentaren! ;)

Älskar chips med dipsås, men vet om att jag kränger det i olämplig takt och mängd om jag köper hem det, så jag köper bara hem en påse i kvartalet. :tummenupp

Sant, men jag äter inte glass så jag var ju tvungen att byta ut det mot nåt annat... :D

Du är uppenbarligen inte släkt med gamlingarna i min släkt. ;)

Nej, det vore ju ytterst olämpligt om vi ska gifta oss.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning