Singeltråden

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag vet inte, jag skriver iaf om jag tycker någon är intressant!

Jonathan: Det var ju en fin saluföring! :)

Tack! :) Jävligt svårt att framhäva sig själv utan att skryta eller verka mesig. Din var finfin den med!
Jag gillar bilden med hojen, framförallt texten på magkåpan. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min erfarenhet av dejtingsidor är att det inte är en jävel som är intresserad av en hojåkande hårdrockarherre. Men va fan, det är väl iofs deras förlust. :hihi

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Tjena!
Härmed anmäler jag mig till Singeltråden!
jag är full så jag kastar in ett foto också...

231026_10150167628466451_537996450_6864092_6339999_n.jpg

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag tycker inte det är kul att få en massa mail från såna som inte intresserar mig ett dugg..De kan komma med en massa ytliga kommentarer så jag :zpy

Tänk om det är så, att de du skickar mail till tycker att de fått ännu ett från någon som inte intresserar dem ett dugg? ;)

Själv skickade jag ca ett mail på var 40:e profil jag läste. Så många spännande och roliga tjejer finns det. :3freak

Har i och för sig hört att en del killar skickar typ klipp-och-klistra-mail. Skickar man 1000 st så kanske tre svarar? :tuttar

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Tänk om det är så, att de du skickar mail till tycker att de fått ännu ett från någon som inte intresserar dem ett dugg? ;)

Själv skickade jag ca ett mail på var 40:e profil jag läste. Så många spännande och roliga tjejer finns det. :3freak

Har i och för sig hört att en del killar skickar typ klipp-och-klistra-mail. Skickar man 1000 st så kanske tre svarar? :tuttar
Ja så är det ju naturligtvis..Vad är det som säger att de ska va intresserade bara för att jag är det? Men om han inte ens är det minsta nyfiken och inte kan anstränga sig med att svara så är det inget jag vill ha iallafall...........

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tack! :) Jävligt svårt att framhäva sig själv utan att skryta eller verka mesig. Din var finfin den med!
Jag gillar bilden med hojen, framförallt texten på magkåpan. :hihi

Ja, det är inte det lättaste. :)
Haha ja, det var en kompis hoj jag lånade just den körningen bara. Min hoj, som jag köpt av samma kille, råkar också ha dekaler där.. Hade den på vinterförvaring hemma hos honom, och då "pyntade" han den åt mig.. :gnissla:D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Äh vad tråkigt, man måste visst ha profil på den sidan för att kunna blädra bland era pinsamheter. :(

Nu blire iaf fika med kanelbulle! :tummenupp

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förresten, angående internetdating!

Kom att tänka på ett inlägg som gjordes för några år sedan, tror det var Shadow eller Liquid_shadow här på forumet som beskrev med ganska exakta ordalag hur det är att använda datingsidor som kille.
Hittar det tyvärr inte nu men det är bra läsning så om nån kan leta fram det vore guld!

Iallafall, poängen var något i stil med följande:
Av 1000 skickade meddelanden får man i bästa fall svar på 50.
Av de 50 får man i bästa fall till en date med 20.
Av de 20 så klickar det i bästa fall med 1.

Således måste en normal kille förmodligen skicka tusentals och åter tusentals meddelanden innan det leder till någon man vill vakna upp bredvid.

Främsta anledningarna:
* På de flesta datingsidor är tjejer i absolut minoritet.
* De killar som aldrig skulle våga sej fram på krogen känner sej säkra bakom bildskärmen och tar kontakt.

Således bombarderas tjejerna av uppmärksamhet. De måste sålla friskt och sorterar bort potentiella killar vid minsta tveksamhet, långt långt innan man vet om man passar ihop IRL. Därför är det kollosalt liten chans att 2 personer som faktiskt skulle matcha varandra IRL lyckas träffas över nätet.

Min slutsats: Som kille har man mycket större chanser på krogen. Nätraggandet får ses som en bisyssla med låg utdelning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min slutsats: Som kille har man mycket större chanser på krogen. Nätraggandet får ses som en bisyssla med låg utdelning.

Och det är ännu lättare att få vettig utdelning i normala livet än på puben. På puben tenderar alla att vara förställda för att fånga någon annan förställds intresse. På fiket, mataffären eller i parken är alla generellt sett sig själva. :) Och inte förberedda på att bli frågade om en dejt eller fika.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Visst är det lättare att träffa en tjej på krogen, men risken är väldigt stor att man egentligen inte delar något alls, förutom lite attraktion i alkoholdimman och lite personkemi.

Jag trodde nätdejting skulle vara riktigt bra!

Dels så är "utbudet" större jämfört med när man går på ett uteställe, där ungefär samma folk är gång efter gång. Kan bli väldigt stort ifall man inte begränsar sig till sin egen kommun + grannkommuner, utan även hela länet eller intilliggande län.

Dels så får man snabbt en ganska bra bild av intressen. Står det att hon gillar åka skidor? Check. Står det att hon gillar köra/åka hoj? Check. Gillar hon äventyr och utmaningar i största allmänhet? Check. Gillar hon bara shoppa, fika, träna och festa? Då klickar man iväg sig till nästa profil...

Hittade man då rätt där, att det mesta faktiskt stämde, då kunde man ses och hitta på något skoj. Antingen klickar det till, eller så inte. Om inte, ja då är man en erfarenhet rikare.

Men det verkar inte vara så det går till. Som jag skrev tidigare: De som inte alls passar skriver utan att jag mailat dem, medan de som passar (intressen, syn på livet och så vidare) inte skriver tillbaka. Inga svar på mail = Inga dejter = Man får aldrig reda på om det sagt klick.

På krogen? Där säger det klick till typ dagen efter. :gnissla

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Ha ha ja Palle de är då sant det.....Men min taktik är inte förkastlig tycker jag ändå..Om jag ser en som verkar vettig så skriver jag och visar mitt album,precis samma sak som att mitt foto sitter där från början..och en press,för den skriver jag i meilet..en kort.
Bara det att jag slipper många som bara ser ett ansikte,inte ens läser vad jag skrivit(om jag nu skrivit) jag har ju testat det förr och jämför resultaten..
Tycker jag spara en massa onödig tid på detta! jobbigt att sålla annars ju...behöver ingen bekräftelse med en massa kommentarer heller...Inte det jag söker...
Bättre med forum istället ,där man kanske delar ett visst intresse från början.....tycker jag iallafall.....Sen håller jag med dig om att man kanske sållar bort just såna man skulle klicka med i verkliga livet..Hemska tanke :huvet

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa