Singeltråden

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
...

Dels så får man snabbt en ganska bra bild av intressen. Står det att hon gillar åka skidor? Check. Står det att hon gillar köra/åka hoj? Check. Gillar hon äventyr och utmaningar i största allmänhet? Check. Gillar hon bara shoppa, fika, träna och festa? Då klickar man iväg sig till nästa profil...

Hittade man då rätt där, att det mesta faktiskt stämde, då kunde man ses och hitta på något skoj...

Problemet ligger väl inte i att försöka hitta någon som passar 'ens egna' intressen/värderingar (kan dock va så svårt). Att när man hittar denna person, skall man ju stämma med denne motparts intressen/värderingar.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Problemet ligger väl inte i att försöka hitta någon som passar 'ens egna' intressen/värderingar (kan dock va så svårt). Att när man hittar denna person, skall man ju stämma med denne motparts intressen/värderingar.

...men visst ökar det förutsättningarna om det finns några gemensamma nämnare? Om man dessutom ser vad det är som väntar är det ju ingen gris i en säck. Kan ju vara en gris men frånvaron av säck gör ju att chocken inte blir så stor. Sen finns det kanske folk som gillar grisar...i säckar, inget fel i det då vi alla har olika preferenser.

Är det intressen och värderingar som stämmer men klicket uteblir har man ju på sin höjd kastat bort sin tid på att göra en förhoppningsvis trevlig bekantskap. Vad är så dåligt med det?

Finns ju ett par som fortsätter spamma singeltråden fast de verkar ha funnit varandra just pga intresse och jargong. Inga kopplingar till grisar eller säckar. Bara trevligt!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Om tjejen lagt lite tid på att skriva en vettig presentationstext (vilket sällan inträffar eftersom de får mail ändå) så kan man ju någorlunda se ifall det stämmer åt båda håll. Gillar hon åka hoj, då stämmer jag ju överens med hennes intressen. Sedan är det i och för sig det enda som stämmer, men det ser man ju, ifall hon som sagt skrivit en vettig text.

Har i och för sig förstått att folk skriver så jäkla mycket sk*t om sig själv, vem de skulle vilja vara, men inte är, så även om man själv tycker det stämmer så gör det ju inte det, eftersom de ljög ihop något från första början.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja man ska nog inte vara för lika heller då kan de bli trist..

Lika barn leka bäst. ;) Och det är faktiskt så. Sedan måste ju inte allt stämma till 100%. Man kan ju komplettera varandra också vad gäller vissa saker, men en som älskar att resa kanske inte får så skoj med någon som helst spenderar semestern hemma i trädgårdslandet.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Lika barn leka bäst. ;) Och det är faktiskt så. Sedan måste ju inte allt stämma till 100%. Man kan ju komplettera varandra också vad gäller vissa saker, men en som älskar att resa kanske inte får så skoj med någon som helst spenderar semestern hemma i trädgårdslandet.

Eller hur mycket man är villig att kompromissa om.

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Tycker ni har rätt bägge två,men ändå inte...lika barn leka bäst stämmer ju så länge man leker...men är båda lika envisa tex så blir de inte kul,,eller om båda är dominanta,eller mesproppar..

kompromissa måste man ju alltid när det är två individer som ska samsas,fördelen är ju om det är så lite friktion som möjligt..Att båda kan känna sig fri och kan utvecklas som människa,trots att man älskar varandra

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och det är ännu lättare att få vettig utdelning i normala livet än på puben. På puben tenderar alla att vara förställda för att fånga någon annan förställds intresse. På fiket, mataffären eller i parken är alla generellt sett sig själva. :) Och inte förberedda på att bli frågade om en dejt eller fika.
Ja majoriteten träffar ju sin respektive genom sitt jobb eller sina vänner. I vardagslivet s.a.s. Detta gäller även de flesta av mina förhållanden.
Men både nätet och krogen har fördelen att man kan träffa folk man aldrig i hela livet skulle träffa genom jobb eller vänner.
Och krogen är trots allt ärligare än nätet. Inga förställda foton. Ingen uppblåst självbild.
"Detta är jag och detta är vad jag har att erbjuda".
Snabbt och enkelt att sålla.

Har nätdejtat i perioder och sett att vissa tjejer är singlar år efter år, trots de verkar vettiga och har uppenbart fördelaktigt utseende. Tydligen blir det lätt så när man kan vraka och välja. "Varför nöja sej med nästan perfekt när man kan vänta på perfektare?" (Nextopia hette en bok som kom för nåt år sedan och beskrev fenomenet: att alla ständigt är på väg mot något bättre).
På krogen skulle dessa tjejer aldrig behöva gå hem ensamma.
Visst är det lättare att träffa en tjej på krogen, men risken är väldigt stor att man egentligen inte delar något alls, förutom lite attraktion i alkoholdimman och lite personkemi.

Jag trodde nätdejting skulle vara riktigt bra!

Dels så är "utbudet" större jämfört med när man går på ett uteställe, där ungefär samma folk är gång efter gång. Kan bli väldigt stort ifall man inte begränsar sig till sin egen kommun + grannkommuner, utan även hela länet eller intilliggande län.

Dels så får man snabbt en ganska bra bild av intressen. Står det att hon gillar åka skidor? Check. Står det att hon gillar köra/åka hoj? Check. Gillar hon äventyr och utmaningar i största allmänhet? Check. Gillar hon bara shoppa, fika, träna och festa? Då klickar man iväg sig till nästa profil...

Hittade man då rätt där, att det mesta faktiskt stämde, då kunde man ses och hitta på något skoj. Antingen klickar det till, eller så inte. Om inte, ja då är man en erfarenhet rikare.

Men det verkar inte vara så det går till. Som jag skrev tidigare: De som inte alls passar skriver utan att jag mailat dem, medan de som passar (intressen, syn på livet och så vidare) inte skriver tillbaka. Inga svar på mail = Inga dejter = Man får aldrig reda på om det sagt klick.

På krogen? Där säger det klick till typ dagen efter. :gnissla
Tror du är lite för snäv i din urvalsprocess.
Jag har träffat tjejer från nätet som var perfekta i presentationen och som visat sej vara riktiga torrbollar IRL.
Har också träffat tjejer från nätet som varit helt ointressanta i presentationen, men som visat sej vara riktigt roliga IRL.
Tycker du borde ge de där tjejerna som inte verkar passa en chans. Det är ju inte så att du blir deras slav för evigt bara för att ni går på en fika.

Angående att krograggets attraktion bara är fylledimma så har jag aldrig fylleraggat upp någon som jag skämts över att vakna upp bredvid, så det kan jag inte relatera till.
Sen håller jag med dig om att man kanske sållar bort just såna man skulle klicka med i verkliga livet..Hemska tanke :huvet
Och hur många toppenkillar har inte klickat bort dej direkt för du saknar vettig presentation? Förmodligen rätt många!

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Jag skriver "man" här!.....inte "jag"...det gäller från båda håll........men nånstans lär man ju dra gränsen..för hur mycket man vill exponera sig. Det är ett personligt beslut för var och en hur man vill ha sin press.Jag är väl inte så överdrivet angelägen just nu på dessa sidor,eller ja bara en då....Men blir jag det kanske jag sätter ut både bild och text IGEN ...:) Detta var ett svar på Wunders inlägg=

Och hur många toppenkillar har inte klickat bort dej direkt för du saknar vettig presentation? Förmodligen rätt många!

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Förresten när jag hade bild och text så var det väldigt många oseriösa knäppbollar som svarade...så jag kanske lyckas bättre utan i allafall..:lol

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är medlem på en sån där dejtingsida. Jag orkar med sidan i typ 2 dagar sen skiter jag i det. Den jag är med på var nog ett år sen jag var inne på sist. Så fort man loggar på blir man bombad av killar. Helt ärligt så är det inte alls roligt. Sen att jag är bosatt i Malmö är det ett väldigt speciellt klientel som skriver till en. Gärna på engelska oxå. :rolleyes:

Har aldrig träffat någon från en dejtingsida, har väldigt svårt att ta det steget.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tycker ni har rätt bägge två,men ändå inte...lika barn leka bäst stämmer ju så länge man leker...men är båda lika envisa tex så blir de inte kul,,eller om båda är dominanta,eller mesproppar..

kompromissa måste man ju alltid när det är två individer som ska samsas,fördelen är ju om det är så lite friktion som möjligt..Att båda kan känna sig fri och kan utvecklas som människa,trots att man älskar varandra

Att ha olika personliga egenskaper, typ dominant/mespropp, utåtriktad och social/lite mer inbunden, är saker som kan fungera i ett förhållande. Men att ha helt olika mål i livet kan göra ett förhållande mer komplicerat än det är värt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...