Visst är det lättare att träffa en tjej på krogen, men risken är väldigt stor att man egentligen inte delar något alls, förutom lite attraktion i alkoholdimman och lite personkemi.
Jag trodde nätdejting skulle vara riktigt bra!
Dels så är "utbudet" större jämfört med när man går på ett uteställe, där ungefär samma folk är gång efter gång. Kan bli väldigt stort ifall man inte begränsar sig till sin egen kommun + grannkommuner, utan även hela länet eller intilliggande län.
Dels så får man snabbt en ganska bra bild av intressen. Står det att hon gillar åka skidor? Check. Står det att hon gillar köra/åka hoj? Check. Gillar hon äventyr och utmaningar i största allmänhet? Check. Gillar hon bara shoppa, fika, träna och festa? Då klickar man iväg sig till nästa profil...
Hittade man då rätt där, att det mesta faktiskt stämde, då kunde man ses och hitta på något skoj. Antingen klickar det till, eller så inte. Om inte, ja då är man en erfarenhet rikare.
Men det verkar inte vara så det går till. Som jag skrev tidigare: De som inte alls passar skriver utan att jag mailat dem, medan de som passar (intressen, syn på livet och så vidare) inte skriver tillbaka. Inga svar på mail = Inga dejter = Man får aldrig reda på om det sagt klick.
På krogen? Där säger det klick till typ dagen efter.