Singeltråden

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Att ha olika personliga egenskaper, typ dominant/mespropp, utåtriktad och social/lite mer inbunden, är saker som kan fungera i ett förhållande. Men att ha helt olika mål i livet kan göra ett förhållande mer komplicerat än det är värt.

Att ha helt olika mål..kan väl inte gå nå vidare alls det :va Är väl en grundförutsättning..

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Har nätdejtat i perioder och sett att vissa tjejer är singlar år efter år, trots de verkar vettiga och har uppenbart fördelaktigt utseende. Tydligen blir det lätt så när man kan vraka och välja. "Varför nöja sej med nästan perfekt när man kan vänta på perfektare?" (Nextopia hette en bok som kom för nåt år sedan och beskrev fenomenet: att alla ständigt är på väg mot något bättre).
På krogen skulle dessa tjejer aldrig behöva gå hem ensamma.

Tror du är lite för snäv i din urvalsprocess.
Jag har träffat tjejer från nätet som var perfekta i presentationen och som visat sej vara riktiga torrbollar IRL.
Har också träffat tjejer från nätet som varit helt ointressanta i presentationen, men som visat sej vara riktigt roliga IRL.
Tycker du borde ge de där tjejerna som inte verkar passa en chans. Det är ju inte så att du blir deras slav för evigt bara för att ni går på en fika.

Angående att krograggets attraktion bara är fylledimma så har jag aldrig fylleraggat upp någon som jag skämts över att vakna upp bredvid, så det kan jag inte relatera till.

Håller helt med dig i det, att ett ord fel så förpassas man ut i kylan, för det finns tusen andra runt hörnet. Sedan verkar många fastna i bekräftelsegrejen.

På ett sätt är jag ganska snäv. Jag vet ganska så exakt vad jag vill ha men är trots det ändå någorlunda öppensinnad. Efter ett par långa förhållanden så vet jag vad jag behöver och vad jag kan ge. Att åka på nästan alla semestrar på egen hand står inte på listan vad jag hoppas hitta igen i alla fall. Har två "krav" vad gäller intressen och ett "krav" vad gäller inställning till livet. Stämmer de så kan jag tumma lite hit och dit, kompromissa och så, ifall allt känns bra för övrigt.

Vad gäller krogragg så har inte heller jag någon gång vaknat upp bredvid någon jag skämts över, men ofta visar det ju sig att det inte stämde så bra, mer än att man hade en trevlig kväll.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
hey dr phil....:7peta kolla hojsnack! :)

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Dels så får man snabbt en ganska bra bild av intressen. Står det att hon gillar åka skidor? Check. Står det att hon gillar köra/åka hoj? Check. Gillar hon äventyr och utmaningar i största allmänhet? Check. Gillar hon bara shoppa, fika, träna och festa? Då klickar man iväg sig till nästa profil...

Förvänta dig inte att cheyer ska ha någon uppfattning om hojåkning. Jag visste inte ett dugg om hojar när jag träffade min blivande man (hästchey), men det visade sig att jag var 'rätta virket' ändå. :D Vi hade nyligen en 'diskussion', om vem av oss som tog värst 'risker'. Båda ansåg att det var den andra... :lol Så 'äventyr och utmaningar i största allmänhet' är nog ett bra krav. :tummenupp

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
02.01 och man sitter ensam i soffan och dricker bärs. Nånting är fel!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...