Singeltråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Men hallå Swish nu har jag löst det.

Jag har typ 1 km gångvägen till närmsta mc handlare. Du är ju helt enkelt i köpartagen och måste "provköra" några hojar :D

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Men får man verkligen åka nån längre tur med en provhoj?
Då kanske det är bättre att hyra en? (om det nu går att hyra hoj i Jönköping)

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Kan någon förklara varför tjejer (iaf dom jag träffar) har en förmåga att kalla mig något sött med ordet min/mitt före, när man träffats 3 gånger? :va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Kan någon förklara varför tjejer (iaf dom jag träffar) har en förmåga att kalla mig något sött med ordet min/mitt före, när man träffats 3 gånger? :va

Du lockar fram moderskänslorna i dom små liven.
Det är skönt o veta att det finns nån som har större problem än mig. : hihi

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Du lockar fram moderskänslorna i dom små liven.
Det är skönt o veta att det finns nån som har större problem än mig. : hihi

Vadå råkar du ut för samma sak efter 5e gången? :p Verkar snarare som jag lockar fram "måstehadetdärreaplagget" känslor. -ITS MINE! MINE MINE MINE MINE AAAAALLL MINE... :dummer

Känner min nästan lite som ringen i Sagan om ringen. Its mine, my precious, all mine...

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag gillar inte att skjutsa, och skjutsar ingen som är avsevärt längre än mig, eller väger mer än mig.

Du kan ju alltid träna på skjutsning med mig? :D 192 cm lång, 115 kg tung. :banana
Naeh, jag funderar på att byta ut bakpinnarna till avgasrörshålalre utan pinnar, och en plastbit istället för sadel på min hoj...

Bara att strunta i att de gör det. Det betyder inte så värst mycket ändå. :) Jag blir kallad söt hela tiden (även om "min" inte används som prefix)...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Bara att strunta i att de gör det. Det betyder inte så värst mycket ändå. :) Jag blir kallad söt hela tiden (även om "min" inte används som prefix)...

Sånt där är lite intressant, har diskuterat det med den kommande dejten.
Så då kan jag ju lika gärna fråga i den här tråden, vad ogillar ni att bli kallade? Killar som tjejer.

Allt som innefattar "plutt" "snutt" och dylika saker får jag diabetes av.

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
Så då kan jag ju lika gärna fråga i den här tråden, vad ogillar ni att bli kallade? Killar som tjejer.

Hehe ja du efter att varit i olika förhållande i ca 8 år så har man vant sig vid smeknamn....nu när någon kille, som man träffar, säger jenifer så låter de konstigt då man är van vid gulliga namn ...haha skadat:rofl

Smeknamn är sak samma enligt mig, men ge fan i att pussa mig på panna som jag vore ett litet barn:huvet

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz

:tummenupp Blev kallad "min fina tös" och då rös jag faan av vällust men det beror nog på att jag är äldre och kom ut från villa/volvo/kanin-livet för några år sen och som sådan husmor blir man inte kallad saker som tös och ingen har kallat mig det tidigare så det var orörd mark.

:mad: en kille kallade mig för ett tag sen snuttis, gumsan och sånt där tramsigt... sen gjorde han sig så där på rösten som man pratar med ett litet barn eller som vissa pratar med djur... fick mig alltid att rysa av obehag istället...

:brynad exmannen kallade mig ibland för Mammapaj, allt var paj i vår familj, Pappapaj, Pepzipaj (kanin som hette pepzi), Smulpaj (kanin som hette Smulan) osv... var liksom vår grej i familjen, sen är vi inte en familj längre heller, vi blev paj helt enkelt men jag gillade ändå grejen med "paj".

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
:tummenupp Blev kallad "min fina tös" och då rös jag faan av vällust men det beror nog på att jag är äldre och kom ut från villa/volvo/kanin-livet för några år sen och som sådan husmor blir man inte kallad saker som tös och ingen har kallat mig det tidigare så det var orörd mark.

:mad: en kille kallade mig för ett tag sen snuttis, gumsan och sånt där tramsigt... sen gjorde han sig så där på rösten som man pratar med ett litet barn eller som vissa pratar med djur... fick mig alltid att rysa av obehag istället...

:brynad exmannen kallade mig ibland för Mammapaj, allt var paj i vår familj, Pappapaj, Pepzipaj (kanin som hette pepzi), Smulpaj (kanin som hette Smulan) osv... var liksom vår grej i familjen, sen är vi inte en familj längre heller, vi blev paj helt enkelt men jag gillade ändå grejen med "paj".

Haha, det där med paj var ju rätt skruvat. :hihi
Men jag antar att, oavsett ord, när det får en (intern) betydelse så blir det betydelsefullt.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hehe ja du efter att varit i olika förhållande i ca 8 år så har man vant sig vid smeknamn....nu när någon kille, som man träffar, säger jenifer så låter de konstigt då man är van vid gulliga namn ...haha skadat:rofl

Smeknamn är sak samma enligt mig, men ge fan i att pussa mig på panna som jag vore ett litet barn:huvet

Jag kallar en tjej vid hennes namn när jag menar det jag ska säga mer än vid vardagliga saker.
Det låter mera..riktigt då. :)

Ingen som kallat sin tjej för slemvecket eller något annat vackert? :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
en kollega till mej sa alltid bara "tjejen" när han pratade om sin flickvän. Vi jobbade ihop i säkert 3-4 år och jag vet fortfarande inte vad kvinnan heter. :gnissla

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Jag verkligen hatar folk som måste kalla varandra för älskling, verbalt, bland folk. Jag gillar inte heller när folk är puttenuttiga mot mig. Folk som skriver på dejtingsidor och börjar med "hej sötis" eller "hej sexy" eller liknande åker i soptunnan direkt. Jag tycker det känns smörigt, och faller inte för sådan smörja alls.
Har en kompis som nyss förlovat sig, och hon bara MÅSTE titulera sin kille som "min fästman" överallt, hela tiden. Hur gammal är hon? 50? :3freak

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du kan ju alltid träna på skjutsning med mig? :D 192 cm lång, 115 kg tung. :banana
Naeh, jag funderar på att byta ut bakpinnarna till avgasrörshålalre utan pinnar, och en plastbit istället för sadel på min hoj...

Jag KAN skjutsa, har skjutsat många som är både betydligt längre och tyngre än mig, men jag gillar det inte alls. Allt människan gör där bak märks så tydligt, och hojen blir sjukt understyrd med en sådan kluns där bak.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...