Singeltråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Äta mat. Ja, hemma :fakta Film i soffa med ostbollar och dubbelnougat. Ja, hemma :fakta
:ligga :angel

Blivit upplyst om att det kan finnas positiva långsiktiga effekter av att vänta med att mula in den. I det här fallet (nån gång ska väl va den första) kan jag tänka mig att lyssna på det rådet...

Ja, jag vet

https://www.youtube.com/watch?v=YaG5SAw1n0c

Precis avslutat en sån grej, det här är nåt annat..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Okej.. Då vare dags då.

Var på en sorts date igår, en opretto fika som planerades rätt förutsättningslöst. Helt oväntat bra var det, 5 timmar och slutade med att vi blev utslängda för de stängde och vi var hungriga som djur båda två gissar (at least I was).

Nu till frågan, vi var rätt överens om att ses igen, men vad fan gör man då? Bio är värdelöst, USA-aktiga och hyperplanerade "aktiviteter" känns pretto och överflödiga och vädret är ju inte på topp direkt för att vara ute. Ser inga problem med att ha saker att prata om och så..

Obruten mark här. Jag dateade en gång när jag var 21 typ, vilket gick sådär. Annars har jag typ aldrig träffat tjejer jag inte legat med :crash.. Är kung på att friendzone:a och vill inte det den här gången.

Så vad säger expertpanelen?

Jag ska på sån där date nästa vecka... Första daten. Det vi planerat är att ses helt förutsättningslöst i stan och bara ta en promenad, prata, se hur saker och ting känns. Sen, om vi känner för att ses längre tid än promenaden varar, går vi och sätter oss på ett fik, fikar och pratar vidare. Sen, om det fortfarande känns bra och vi vill ses mer, då ska vi gå hem till henne, kolla film och eventuellt dra ett snabbt sparringpass på hennes thaiboxklubb :D Så kan man ockå göra, kan bli intressant detta :D

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Vafan...
Förhållandet som varat sen tidernas begynnelse har till slut kraschat. Är så klart totalsänkt men har nog ändå insett att det var nödvändigt.

Det är väl lite tidigt att börja tänka på det men jag är ändå ganska mycket för tvåsamhet och jag har börjat fatta att jag har inte en jävla aning om hur man gör när man träffar nån som vuxen. Jag menar; även om man hittar nån som skedar bra, drar sköna ordvitsar, kan göra upp eld utan tändstickor och dessutom ser ut som Gloria Estefan på 80-talet så kan det ju ändå visa sig att vederbörande gillar 2.5 män eller nån sån där brutal dealbreaker.

Ok, jag vet att det inte finns nån universallösning men hur gör man för att slippa pussa 1000 träskpaddor i svanktattueringen innan man hittar prinsessan? Varför har inte Google uppfunnit Google Date så man bara kan mata in relevanta data och få 10 sökträffar? Allt annat kan de ju!

Just ja, höll på att glömma... hJelp Mej!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan...
Förhållandet som varat sen tidernas begynnelse har till slut kraschat. Är så klart totalsänkt men har nog ändå insett att det var nödvändigt.

Det är väl lite tidigt att börja tänka på det men jag är ändå ganska mycket för tvåsamhet och jag har börjat fatta att jag har inte en jävla aning om hur man gör när man träffar nån som vuxen. Jag menar; även om man hittar nån som skedar bra, drar sköna ordvitsar, kan göra upp eld utan tändstickor och dessutom ser ut som Gloria Estefan på 80-talet så kan det ju ändå visa sig att vederbörande gillar 2.5 män eller nån sån där brutal dealbreaker.

Ok, jag vet att det inte finns nån universallösning men hur gör man för att slippa pussa 1000 träskpaddor i svanktattueringen innan man hittar prinsessan? Varför har inte Google uppfunnit Google Date så man bara kan mata in relevanta data och få 10 sökträffar? Allt annat kan de ju!

Beklagar... :( Testat mötesplatsen eller annan likvärdig datingsajt? Funkar väl ungefär så som du beskriver drömsajten google dating, så nära man nu kommer... Börja där, leta runt lite, maila intressanta profiler, snacka lite och se vad som händer? grovsorterandet får du nog sköta själv dessvärre.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jo, jag reggade mig på match.com och insåg väl hur jävla mycket det fanns att grovsortera igenom men det är väl iofs positivt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nej poopyT, då blir det våldsligga och det är inte ok :7peta

Behöver det väl inte alls bli. :)

Vafan...

:rofl

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Vafan...

Jag var lika för några år sedan. Mitt råd är ändå: låt det landa, lär dig njuta av ensamheten. sen skippa alla dateingsidor. Gå istället på sporthojsfest. Det gjorde jag och resultatet var en sporthojskille som förstår mig och mina behov, respekterar mig för den jag är och jag stortrivs med han. Gemensamma intressen ska inte underskattas. Match.com var bara ytliga liggaförslag, iaf för mig, så det var bättre hitrate på sporthoj.com :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Blivit upplyst om att det kan finnas positiva långsiktiga effekter av att vänta med att mula in den. I det här fallet (nån gång ska väl va den första) kan jag tänka mig att lyssna på det rådet...

Ja, jag vet

Tänk inte för mycket. Det bästa är väl att göra saker som man brukar göra i den alldeles vanliga vardagen. Annars är risken att man försöker vara den där roliga som det händer saker runt. Brukar man pilla navelludd ska man hålla sig till det.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Vafan...

Tråkigt, men jag säger som Rockmorsan, låt det landa och jobba på att trivas ensam. Trivs du på egen hand sen kommer det underlätta väldigt i letandet efter "den rätta" för du kommer bli mer kräsen och se tidigare vem som kan fungera ihop med dig och inte, istället för att sakna tvåsamheten och slänga dig efter allt som verkar okej.

Själv har jag sett en del av den varan, folk som börjar ge sig in i saker kort efter ett uppbrott utan att bearbeta det ordentligt och deras omdöme brukar inte vara på topp. Finns såklart undantag, det beror ju på hur det tar slut och hur man känner efter det, vissa bearbetar ju det hela redan innan, men eftersom du skriver att du är totalsänkt tänker jag väl spontant att börja nätdejta inte är det smartaste att göra redan. Hur ska man kunna inleda ett nytt förhållande när man fortfarande är ledsen över ett gammalt?

Så ta det lugnt, inse att du är ensam, acceptera det och lär dig trivas med det (eller åtminstone leva med det) innan du börjar leta efter något nytt, är mitt råd.