Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tjejer tjejer.. Ni måste slappna av och inse att allt löser sig på det ena eller det andra sättet..

Det hjälper aldrig att få panik eller ångest över saker och ting!

Gör som jag, käka lite eftermiddagskvarg och var glad! :banana

ImageUploadedByTapatalk1395239504.288548.jpg

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Den nämnda kompisen har barn och sambo. Det är en blandad skara egentligen. Jag har aldrig sagt nej till att ses och dessutom tagit initiativ till att träffas utan Lammet. Dvs, jag är jättemån om att ha kvar mitt egna liv även om jag inte är ensam i mitt liv så måste jag ändå ha vissa saker för mig själv. Men det spelar ingen roll, det är ingen som tar initiativ tillbaka och det gör mig ledsen. De som är upptagna beter sig som om de vore fastvuxna i soffan därhemma. Singelkompisarna frågar inte längre om jag vill haka på ut. Detta gör ju att jag inte kan låta bli att känna mig som någon tråkig typ för ingen vill ha med mig. Eller att jag bara duger till när jag är ledsen för då är det plötsligt intressant att få veta privata saker, då kan de ju dra åt helvete tycker jag. Varför vara där bara när en mår dåligt men skita i en när en mår bra, roliga människor det där.

Det är fortfarande problem, det är mer invecklat än det låter, vilket har lett till att jag till slut ställt ultimatumet, att han antingen tar tag i det och får hjälp av mig eller annars vill jag absolut inget veta, ingenting alls för jag kan inte acceptera att detta pågår eller att detta fortsätter.

Knasen har haft en söt dobermansflickvän hos sig i några dagar i tre veckor men hon verkar inte passa bra med den nya ägaren så hon kommer åka tillbaka till uppfödaren. Jag vill inte heller ta henne, av olika anledningar trots att hon funkar bra hos oss så då blir det att skicka tillbaka henne.

Tufft. Har du talat om för tjejen med barnen hur du känner? Och hur reagerar Lammet på ditt ultimatum?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Singelkompisarna frågar inte längre om jag vill haka på ut. Detta gör ju att jag inte kan låta bli att känna mig som någon tråkig typ för ingen vill ha med mig.

Brukar du fråga dem då? Alltså att du själv brukar ta tag i och föreslå utgång emellanåt, annars är det ju inte så konstigt om de inte alltid frågar någon som inte själv visar intresse genom att ta initiativ till det. Eller att du ofta inte vill/kan, så att de inte tänker på att fråga varje gång utan räknar med att du ska höra av dig när du har intresse av det?

Ofta brukar ju folk kunna vara bra på att se när andra inte tar emot ens egna förslag positivt, men är sämre på att se när man gör samma sak själv, för att man aldrig lägger lika mycket vikt vid det.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tufft. Har du talat om för tjejen med barnen hur du känner? Och hur reagerar Lammet på ditt ultimatum?

O ja, det tog jag upp i lördags, men då var det så att hon började spekulera i hur folk tror saker och ting. Det spelar ingen roll alltså. Lammet inser nog allvaret i det hela men om han vill/vågar göra något är inte upp till mig. Jag tänker inte göra något om inte han gör något.

Tjejer tjejer.. Ni måste slappna av och inse att allt löser sig på det ena eller det andra sättet..

Det hjälper aldrig att få panik eller ångest över saker och ting!

Gör som jag, käka lite eftermiddagskvarg och var glad! :banana

View attachment 401540

Kallas för tentaångest. Men sen ska en ställa upp och vara en bra flickvän, god hundägare som tillgodoser hundens behov, hinna med att sköta hemmet, hinna pausa lite, hinna träna, hinna plugga och försöka ta sig igenom grupparbeten som inte alls funkat osv. Ja det är helt enkelt då det blir för mycket. :(

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kallas för tentaångest.

image.png

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
O ja, det tog jag upp i lördags, men då var det så att hon började spekulera i hur folk tror saker och ting. Det spelar ingen roll alltså. Lammet inser nog allvaret i det hela men om han vill/vågar göra något är inte upp till mig. Jag tänker inte göra något om inte han gör något.

Vad spekulerade hon i sa du? Och vad gäller Lammet gör du rätt, det är bara han som kan ta tag i vad det nur är... annars blir det nog bara galet i slutändan.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vad spekulerade hon i sa du? Och vad gäller Lammet gör du rätt, det är bara han som kan ta tag i vad det nur är... annars blir det nog bara galet i slutändan.

Hon spekulerade i att folk kanske trodde att jag inte ville umgås utan Lammet men det finns inga belägg för detta med tanke på att jag hela sommaren fått gå på fester utan honom. Folk i min närhet tenderar jämt att fråga "Ska du inte vara med honom?" eller "Varför hittar du inte på något med honom?" osv. Jag är gruvligt trött på dessa frågor som svar när jag frågar om vi ska hitta på något.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
O DU kallar MIG snusktant!?!?! EcKel-unge! :7peta

Inte jag ju, slöis som köper snuskkuddar :4skrika

Och du är snusktant oavsett vad jag är, det har liksom inte med vartannat att göra:banana

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Hon spekulerade i att folk kanske trodde att jag inte ville umgås utan Lammet men det finns inga belägg för detta med tanke på att jag hela sommaren fått gå på fester utan honom. Folk i min närhet tenderar jämt att fråga "Ska du inte vara med honom?" eller "Varför hittar du inte på något med honom?" osv. Jag är gruvligt trött på dessa frågor som svar när jag frågar om vi ska hitta på något.

Kanske dags för nya kompisar? Finns roliga brudar på gymet kanske? :tummenupp

Inte jag ju, slöis som köper snuskkuddar :4skrika

Och du är snusktant oavsett vad jag är, det har liksom inte med vartannat att göra:banana
Plutt! :smasha

Jag shiter i att ni mobbar mig för kudden är fantastisk! :tungan

Inte ska väl shita i väskan... :arsele

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...