Det gäller rent generellt, även om det mestadels bara varit hojkillar, av naturliga skäl..
Umgåtts på kompis-basis är ju det enda det blir, eftersom det aldrig kommer längre. Har ingen specifik i åtanke, utan det har alltid varit så.
Jag börjar med att på förhand disclaima mitt inlägg med att det givetvis inte gäller precis alla och att det alltid finns undantag.. MEN..
Här kommer facit på varför just "hojtjejer" ofta hamnar i kompisfacket relativt omgående.. Eller, åtminstone inte i flickvänsmaterialsfacket för min del..
Många hojtjejer är "grabbiga".. eller framförallt upplevs grabbiga.
Det är inget fel med det egentligen, och det är därför man ibland kan bli väldigt bra vän med dem.. för att de är som vilken killpolare som helst. Det har inget att göra med självständighet, eller att klara saker själv, utan är mer "sättet".. jargongen osv.. Men vill man ha en flickvän så faller man knappast för att tjejen är som ens killpolare. Egentligen kanske inte tjejerna faktiskt ÄR grabbiga, men i om att man oftast träffar "hojtjejer" i hojsammanhang, tillsammans med 85% killar, så jag som kille får aldrig en riktig chans att lägga märke till eventuella kvinnliga sidor som man kan attraheras av när hon är som, och smälter in bland, killarna.
Och anledning nummer 2 är att hojvärlden, iaf här i Sthlm, är vääääldigt liten.. lite av alla känner alla.. Så ofta tar det inte särskilt lång tid innan man får veta lite för mkt om en eventuell singeltjej i den lokala hojvärlden. Så innan man ens faktiskt träffat tjejen och pratat så vet man allt och lite till..
Och den 3:e anledningen är att när det äntligen dyker upp någon vettig och "normal" tjej.. oftast nån som precis börjat hoja, för att hon tycker att det verkar kul, så tar det en halv dag innan det skurit sig för henne och alla andra, redan insyltade, hojtjejer.. och så blir det ett jävla drama istället.
edit: ska tillägga att det inte alls är omöjligt att man träffar en tjej som också hojar, det kan t om vara kul. Men jag har väldigt svårt att se att åtminstone jag skulle träffa någon i samma "hojumgängeskrets" som mig.