Singeltråden

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det gäller rent generellt, även om det mestadels bara varit hojkillar, av naturliga skäl..

Umgåtts på kompis-basis är ju det enda det blir, eftersom det aldrig kommer längre. Har ingen specifik i åtanke, utan det har alltid varit så.

Jag börjar med att på förhand disclaima mitt inlägg med att det givetvis inte gäller precis alla och att det alltid finns undantag.. MEN..

Här kommer facit på varför just "hojtjejer" ofta hamnar i kompisfacket relativt omgående.. Eller, åtminstone inte i flickvänsmaterialsfacket för min del..

Många hojtjejer är "grabbiga".. eller framförallt upplevs grabbiga.

Det är inget fel med det egentligen, och det är därför man ibland kan bli väldigt bra vän med dem.. för att de är som vilken killpolare som helst. Det har inget att göra med självständighet, eller att klara saker själv, utan är mer "sättet".. jargongen osv.. Men vill man ha en flickvän så faller man knappast för att tjejen är som ens killpolare. Egentligen kanske inte tjejerna faktiskt ÄR grabbiga, men i om att man oftast träffar "hojtjejer" i hojsammanhang, tillsammans med 85% killar, så jag som kille får aldrig en riktig chans att lägga märke till eventuella kvinnliga sidor som man kan attraheras av när hon är som, och smälter in bland, killarna.

Och anledning nummer 2 är att hojvärlden, iaf här i Sthlm, är vääääldigt liten.. lite av alla känner alla.. Så ofta tar det inte särskilt lång tid innan man får veta lite för mkt om en eventuell singeltjej i den lokala hojvärlden. Så innan man ens faktiskt träffat tjejen och pratat så vet man allt och lite till..

Och den 3:e anledningen är att när det äntligen dyker upp någon vettig och "normal" tjej.. oftast nån som precis börjat hoja, för att hon tycker att det verkar kul, så tar det en halv dag innan det skurit sig för henne och alla andra, redan insyltade, hojtjejer.. och så blir det ett jävla drama istället.

edit: ska tillägga att det inte alls är omöjligt att man träffar en tjej som också hojar, det kan t om vara kul. Men jag har väldigt svårt att se att åtminstone jag skulle träffa någon i samma "hojumgängeskrets" som mig.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Säger man inget märks det inte :hihi

Mitt förslag var att ha en bajspåse när man kör den upp och ner i hissen och gummiskor så det inte klapprar i cementgolvet. Sen är ju folk ganska så korkade i city så det går säkert att lura i dom att det är någon ny sorts hund. :banana

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag förstår din tankegång Peter, men här nere är hojkretsen stor. Oavsett, så har inte alla intressanta objekt varit hojkillar heller.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men... du bor ju inte i city...?

View attachment 412819

Nae preciiiiiiis...

Jag förstår din tankegång Peter, men här nere är hojkretsen stor. Oavsett, så har inte alla intressanta objekt varit hojkillar heller.

Har du tänkt på att killarna kanske tänker likadant...de som du inte är intresserad av kanske är intresserade av dig? Ofta kan det ju vara så att man friendzonear hit och dit för att man inte ska nöja sig med vad som helst. Men sen kan det oxå stoppa för att ge vissa chansen som kanske förtjänar det.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nae preciiiiiiis...

Har du tänkt på att killarna kanske tänker likadant...de som du inte är intresserad av kanske är intresserade av dig? Ofta kan det ju vara så att man friendzonear hit och dit för att man inte ska nöja sig med vad som helst. Men sen kan det oxå stoppa för att ge vissa chansen som kanske förtjänar det.

Kanske, men jag tänker ju inte bli tillsammans med någon bara för att, eller för att det vore rättvist mot honom att ge det en chans. Det ska ju kännas rätt, och det måste finnas attraktion.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kanske, men jag tänker ju inte bli tillsammans med någon bara för att, eller för att det vore rättvist mot honom att ge det en chans. Det ska ju kännas rätt, och det måste finnas attraktion.

Det är det jag menar även om jag var oklar. Man ska inte nöja sig för då blir det aldrig bra.
Fortsätt vara kräsen så ger det sig vart efter. :tummenupp

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Mitt förslag var att ha en bajspåse när man kör den upp och ner i hissen och gummiskor så det inte klapprar i cementgolvet. Sen är ju folk ganska så korkade i city så det går säkert att lura i dom att det är någon ny sorts hund. :banana

Den behöver ju inte skor så tror man kan skippa gummit :brynad
Problemet är väl att de anses vara mer flockdjur än hundar så har du en måste du ha två :fakta

Eftersom ni bor i 08-land kommer ingen fatta vad det är. Den är ju inte större än en Sankt Bernard :rofl

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Den stor frågan är väl om du har lagt ner din checklista eller inte :3freak :hihi

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Den behöver ju inte skor så tror man kan skippa gummit :brynad
Problemet är väl att de anses vara mer flockdjur än hundar så har du en måste du ha två :fakta

Eftersom ni bor i 08-land kommer ingen fatta vad det är. Den är ju inte större än en Sankt Bernard :rofl

Det vore ju faktiskt kul, bara för att se reaktionerna om inte annat. Hur bra är de till fågeljakt i barrskogsterräng?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Den stor frågan är väl om du har lagt ner din checklista eller inte :3freak :hihi

Checklistan nu är: attraktiv, intelligent, rolig och längre än 175.. Jag tycker inte det är attraktivt med korta killar, så jag skulle aldrig falla för en sådan. Känns ju som att det borde finnas någon på detta jordklot som stämmer in på det där....:död

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
HUR kan du inte ha med "köra hoj" på listan? Det borde ju vara en stående oförhandlingsbar punkt.:brinnerup

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
Checklistan nu är: attraktiv, intelligent, rolig och längre än 175.. Jag tycker inte det är attraktivt med korta killar, så jag skulle aldrig falla för en sådan. Känns ju som att det borde finnas någon på detta jordklot som stämmer in på det där....:död

Hehe har också svårt för kortare killar. Ju längre desto bättre. Gärna lite övervikt också...inte trådsmala.

- - - Updated - - -

HUR kan du inte ha med "köra hoj" på listan? Det borde ju vara en stående oförhandlingsbar punkt.:brinnerup

Det är ju underförstått. Kan inte tänka mig att vara utan det iaf.:yoparty

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...