Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Anser du att de har en skyldighet att berätta också? Det gör inte jag, då jag anser att problem i ett förhållande är något som ska lösas inom förhållandet. Sen om man har vänner som vet hur man ser på saken kan det vara annorlunda, då kan det ju vara lämpligt att berätta. Men då har det med vänskapen att göra och inte allmänna, moraliska värderingar.

Det är upp till var och en om de vill berätta men om mina vänner skulle gå runt och veta att min partner var otrogen utan att säga det är de inte mina vänner.
Jag vet att mina riktiga vänner skulle berätta eftersom de bryr sig om mig.

Mina vänner vet hur jag känner. Det är nåt jag är stenhård på.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Min åsikt: otrohet är inte ok.
Har man dessutom en vän som blir bedragen av sin partner och man vet men inte berättar, är man en riktig vän då?
Leva på en lögn utan att försäga sig, inte min grej iaf.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja exakt,, och OM man nu råkar ha ett öppet förhållande.. vad spelar det då för roll om nån ser ens partner göra nåt? Då vet man ju spelreglerna redan från början.. och då är det inte otrohet heller.

Alley började med att tycka att otrohet är bra för att det kan ta slut på dåliga relationer,, nu är det istället dåligt om man får reda på att ens partner är otrogen? :huvet

Men fine, om du var seriös så syftades det på olika parter. En otrohet kan vara en ögonöppnare, för den otrogna. Åt ett eller annat håll, antingen att den bör lämna förhållandet (och ska då givetvis göra det) eller att det var största snedsteget den gjort i livet och vill fortsätta förhållandet med partnern, och i fall nummer två skulle inte jag vilja veta det om allt var bra annars.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det är upp till var och en om de vill berätta men om mina vänner skulle gå runt och veta att min partner var otrogen utan att säga det är de inte mina vänner.
Jag vet att mina riktiga vänner skulle berätta eftersom de bryr sig om mig.

Mina vänner vet hur jag känner. Det är nåt jag är stenhård på.

Min åsikt: otrohet är inte ok.
Har man dessutom en vän som blir bedragen av sin partner och man vet men inte berättar, är man en riktig vän då?
Leva på en lögn utan att försäga sig, inte min grej iaf.

Återigen ser jag annorlunda på det om det är vänner.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jättebra idé!!

Perfekt om personen man har ett förhållande med knullar runt hej vilt, folk "råkar" se det, ingen säger nåt för att det inte är deras "skyldighet".. Och det är upp till en själv att lösa ett problem som man inte vet finns??

Äh, det var det dummaste jag hört.. lägger mig framför tv:n istället så kanske nån säger nåt smart där iaf.. . :glömdet

Och där har vi största problemet. Du tolkar otrohet som att nån knullar runt som en galning, jag har inte någonstans nämnt en form av otrohet som är satt i system. Så ja, du gör nog bättre i att diskutera med TV:n.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men fine, om du var seriös så syftades det på olika parter. En otrohet kan vara en ögonöppnare, för den otrogna. Åt ett eller annat håll, antingen att den bör lämna förhållandet (och ska då givetvis göra det) eller att det var största snedsteget den gjort i livet och vill fortsätta förhållandet med partnern, och i fall nummer två skulle inte jag vilja veta det om allt var bra annars.

Kan man krossa den linjen är det dags att göra slut eller prata med sin partner.
Ärlighet är det absolut viktigaste som finns i ett förhållande. Hellre bli ledsen av ärlighet än att bli krossad av oärlighet.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Ja, det var säkert jättebra "annars" om din partner i exemplet inte kunde hålla sig ifrån nån annan, spelar ingen roll om det är 1 gång eller 10..

När "allt är bra" så har iaf inte jag haft några som helst problem att hålla mig till den jag varit ihop med, då finns lixom inget intresse ö ht för andra.

Det är bara idioter som går på det där att en otrohet var en engångsföreteelse.. Det enda det är är ett bevis på är att man letar efter nåt bättre än den man redan har. Och i ditt exempel bevis på att den otrogne hittat någon som lockade mer än den hon/han redan hade.

Men visst, vill man stoppa huvudet i sanden i stället och lura sig själv, så varsågod..

Kan man krossa den linjen är det dags att göra slut eller prata med sin partner.
Ärlighet är det absolut viktigaste som finns i ett förhållande. Hellre bli ledsen av ärlighet än att bli krossad av oärlighet.

Bra Pooten! Bland det bästa jag sett dig skriva! :krama

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Absolut, i de flesta fall är det antagligen läge att göra slut. Men jag inbillar mig att det inte alltid är så enkelt.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, det var säkert jättebra "annars" om din partner i exemplet inte kunde hålla sig ifrån nån annan, spelar ingen roll om det är 1 gång eller 10..

När "allt är bra" så har iaf inte jag haft några som helst problem att hålla mig till den jag varit ihop med, då finns lixom inget intresse ö ht för andra.

Det är bara idioter som går på det där att en otrohet var en engångsföreteelse.. Det enda det är är ett bevis på är att man letar efter nåt bättre än den man redan har. Och i ditt exempel bevis på att den otrogne hittat någon som lockade mer än den hon/han redan hade.

Men visst, vill man stoppa huvudet i sanden i stället och lura sig själv, så varsågod..

Bra Pooten! Bland det bästa jag sett dig skriva! :krama

Nej, såna problem har inte jag heller haft, men jag tänker mig att det kan finnas personer som inte alltid fungerar som jag gör också. Och längre förhållanden brukar väl oftast inte vara jättebra konstant, genom hela, svackor går nog de flesta igenom utan att det för den delen måste innebära slutet.

- - - Updated - - -

Jag behöver inte inbilla mig något eftersom det är precis så enkelt.

Då har vi olika åsikter där. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Men jag inbillar mig att det inte alltid är så enkelt.

Kvinnor inbillar sig även förvånansvärt ofta att inlåsta svin, t ex barnamördare och våldtäktsmän är utmärkta personer att starta förhållanden med. Sen blir de förvånade när de händer nåt skit igen eftersom personen sa sig vara "förändrad" sen första gången.. :huvet

maxresdefault.jpg

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nej, såna problem har inte jag heller haft, men jag tänker mig att det kan finnas personer som inte alltid fungerar som jag gör också. Och längre förhållanden brukar väl oftast inte vara jättebra konstant, genom hela, svackor går nog de flesta igenom utan att det för den delen måste innebära slutet.

- - - Updated - - -

Då har vi olika åsikter där. :)

Bara för att vardagen kommer och en svacka kommer betyder det inte att man har rätt att knulla andra.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Kvinnor inbillar sig även förvånansvärt ofta att inlåsta svin, t ex barnamördare och våldtäktsmän är utmärkta personer att starta förhållanden med. Sen blir de förvånade när de händer nåt skit igen eftersom personen sa sig vara "förändrad" sen första gången.. :huvet

View attachment 424141

Ah, så nu inbillar jag mig saker pga mitt kön också?

I och med att du vet att otrohet aldrig kan vara en engångsföreteelse antar jag att du har erfarenhet av det?

- - - Updated - - -

Bara för att vardagen kommer och en svacka kommer betyder det inte att man har rätt att knulla andra.

Det har jag inte sagt heller.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Precis...!

För Alley är det tydligen inga konstigheter dock... det bästa som kan hända verkar vara att man inte får reda på det så man kan fortsätta som inget hänt.. :död

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ah, så nu inbillar jag mig saker pga mitt kön också?

I och med att du vet att otrohet aldrig kan vara en engångsföreteelse antar jag att du har erfarenhet av det?

- - - Updated - - -

Det har jag inte sagt heller.

Spelar ingen roll om det är en engångsföreteelse.

Men snälla konstapeln jag våldtog henne bara en gång och nu vet jag att det inte var för mig.

Jag testade att mörda en gång men det var bara en engångsföreteelse då jag var så uttråkad. Kommer aldrig mer göra om det så då är det ok.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Spelar ingen roll om det är en engångsföreteelse.

Men snälla konstapeln jag våldtog henne bara en gång och nu vet jag att det inte var för mig.

Jag testade att mörda en gång men det var bara en engångsföreteelse då jag var så uttråkad. Kommer aldrig mer göra om det så då är det ok.

Om du likställer otrohet med våldtäkt och mord kommer vi aldrig komma någonstans i den här diskussionen. Det där visar ju exakt det problemet jag tog upp förut, att det blir en mildrande dom för misshandel pga att partnern hade varit otrogen innan. Misshandel är ett brott, otrohet är en personlig, moralisk värdering, det ska inte rättfärdiga misshandel.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Om du likställer otrohet med våldtäkt och mord kommer vi aldrig komma någonstans i den här diskussionen. Det där visar ju exakt det problemet jag tog upp förut, att det blir en mildrande dom för misshandel pga att partnern hade varit otrogen innan. Misshandel är ett brott, otrohet är en personlig, moralisk värdering, det ska inte rättfärdiga misshandel.

Otrohet är ett brott även det, äktenskapsbrott. Jag jämförde det endast för att du nämner engångsföreteelse. Otrohet är otrohet oavsett hur många ggr.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Otrohet är ett brott även det, äktenskapsbrott. Jag jämförde det endast för att du nämner engångsföreteelse. Otrohet är otrohet oavsett hur många ggr.

Utan giftermål? Och oavsett är det inget du kan polisanmäla och få utrett.

Jag tycker jämförelsen är fruktansvärt osmaklig, oavsett anledning, faktiskt.

Sen har jag inte sagt att det inte är otrohet för att det bara händer en gång, däremot har jag sagt att det finns folk som ser det på olika sätt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...