Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
De har ju varit puttinuttiga i 2000 sidor. :7peta

En idiotisk inställning är dock idiotisk oavsett vem som har den :mattias

Jag vill absolut inte se att folk söker sig till andra trådar för bekräftelse på grund av en liten fnurra på tråden.
Gräset är inte grönare i andra trådar :fakta

Det är inte händelsevis så att det grönaste gräset råkar finnas i din källare? :brynad

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
IRL 31/10 :krama
Halloween PARTY!!
Plats MCE, Kåken Snutenvägen Järfälla
Se mera info MCE.se sök på FB efter MCE - Motorcykelentusiasterna :fakta
Missa inte chansen att lyssna på bra live musik å snacka IRL med likasinnade...
Har du inte råd att hänga i baren :7peta går det bra att dansa.. :arsele
Par eller udda spelar ingen roll alla är lika välkomna:fyllisar

Satsa på lite smink etc. se temat... det uppskattas alltid.:kär

/MCE :rock

Bra då kan Peter1980 komma som Hulken eller luder. :)

Vad är de ja läser? Kivas ni? Har singeltråden nått sitt slut?

Blöjräsern för nog styra upp detta

Att ha olika åsikter är inte att kivas. Vi diskuterar och jag och Alley kommer alltid att tycka om varandra. Peter1980 är ju en äcklig kille så han får hänga med oss bara för att han grinar så jävligt annars.
Blöjan har inte tid...han är liksom inlåst för tillfället. :brynad

Jag har hört att alla relationer har upp- och nergångar. Det är inget att bekymra sig om :brynad

Jag vill absolut inte se att folk söker sig till andra trådar för bekräftelse på grund av en liten fnurra på tråden.
Gräset är inte grönare i andra trådar :fakta

...om någon påstår att jag varit i andra trådar är det ren lögn.... :glömdet:3freak:crash:brynad

Vi vet att du älskar denna tråden även fast den fnurrar lite. :brynad

En idiotisk inställning är dock idiotisk oavsett vem som har den :mattias

Det är inte händelsevis så att det grönaste gräset råkar finnas i din källare? :brynad

Alla vet att du är den största och tjockaste idioten av alla. :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nja, rätten till ett eget val har man oavsett, det ärlig i få förhållanden exakt allt kommer fram. Men om någon går bakom ens rygg är det den otrogna partnern, ingen annan. Vänner bör berätta om man vill det, men det är ju knappast de som kan hållas ansvariga för en otrogen partner.

Sen är ju lite av min poäng att samhället är dömande till den grad att en otrohet rättfärdigar misshandel i den svenska rätten. Då är det ju definitivt inte upp till de inblandade...

Tror det är provokation som leder till misshandel du far efter, just om det är en otrohet är nog inte betydande.

Sen beror det naturligtvis på graden av misshandel.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Alla vet att du är den största och tjockaste idioten av alla. :D

Det må så vara.. Men jag kommer åtminstone aldrig sitta och som hon gör föredra att inte få veta om en partner går bakom ryggen på en medans man själv går runt lyckligt ovetande i det "bra" förhållandet.. särskilt när andra redan känner till det.

Ok om man pratar om ett förhållande mellan två 14-åringar utan självförtroende.. Få kanske det finns nån avlägsen positiv psykologisk effekt av att inte veta..

Men så vitt jag förstod diskussionen igår så handlade den om vuxna människor.. Och då är den inställningen bara för mkt.... :huvet :huvet

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Tror det är provokation som leder till misshandel du far efter, just om det är en otrohet är nog inte betydande.

Sen beror det naturligtvis på graden av misshandel.

Jo, det var provokation. Sen har visserligen juristbekanta som läst domen sagt att det inte lär hålla i högre domstol, men det mest skrämmande är oavsett att personen i fråga får behålla sitt jobb, just pga provokationen. Och jobbet är polis... Men det är ju en annan diskussion.

Dock borde ju typen av provokation vara ganska betydande, en misshandelsdom lär ju inte lindras för att jag skulle bli provocerad av färgen på någon annans jacka? Och misshandeln ansågs vara av allvarligt slag, enligt domen, även om den utsatta "endast fick lindriga kroppsskador".

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det må så vara.. Men jag kommer åtminstone aldrig sitta och som hon gör föredra att inte få veta om en partner går bakom ryggen på en medans man själv går runt lyckligt ovetande i det "bra" förhållandet.. särskilt när andra redan känner till det.

Ok om man pratar om ett förhållande mellan två 14-åringar utan självförtroende.. Få kanske det finns nån avlägsen positiv psykologisk effekt av att inte veta..

Men så vitt jag förstod diskussionen igår så handlade den om vuxna människor.. Och då är den inställningen bara för mkt.... :huvet :huvet

Om nu ett förhållande enligt dig omöjligt kan vara bra trots ett fall av otrohet (om du klarar av att försöka tänka att det skulle kunna existera), då ska man väl inte behöva veta om en otrohet för att använda det som grund till att göra slut? Då bör det väl vara enkelt att göra det oavsett, eftersom förhållandet är dåligt?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jo, det var provokation. Sen har visserligen juristbekanta som läst domen sagt att det inte lär hålla i högre domstol, men det mest skrämmande är oavsett att personen i fråga får behålla sitt jobb, just pga provokationen. Och jobbet är polis... Men det är ju en annan diskussion.

Dock borde ju typen av provokation vara ganska betydande, en misshandelsdom lär ju inte lindras för att jag skulle bli provocerad av färgen på någon annans jacka? Och misshandeln ansågs vara av allvarligt slag, enligt domen, även om den utsatta "endast fick lindriga kroppsskador".

Var personen som misshandlade polis?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Om nu ett förhållande enligt dig omöjligt kan vara bra trots ett fall av otrohet (om du klarar av att försöka tänka att det skulle kunna existera), då ska man väl inte behöva veta om en otrohet för att använda det som grund till att göra slut? Då bör det väl vara enkelt att göra det oavsett, eftersom förhållandet är dåligt?

Tror att Peter med att den som inte varit otrogen går och tror att förhållandet är bra medans den andra är otrogen vilket då betyder att denne lever i en lögn.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Tror att Peter med att den som inte varit otrogen går och tror att förhållandet är bra medans den andra är otrogen vilket då betyder att denne lever i en lögn.

Kanske var så. Men det är ju där jag ser det som att det är något som kan förändras. Är det någon som är otrogen upprepade gånger har jag svårt att tro att förhållandet kan upplevas som riktigt bra av partnern?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Det var inte vad du skrev igår.

Då satt du och försökte förklara att du inte skulle vilja känna till om din partner går bakom ryggen på dig, eftersom förhållandet kan vara "bra" ändå..

Med din inställning så spelar det ju inte heller nån roll om det är en "enstaka" gång eller 10 gånger. Så länge det är "bra" och du inte får veta nåt så är allt frid och fröjd.. Sen att massa andra vet om det men inte säger nåt är dessutom helt okej.

Hela din argumentation låter som nåt helt urspårat försvar till att slippa avsluta nåt förhållande.

Jag var inte ens med i diskussionen från början utan flikade in med att kan man inte hålla sig så ska man inte ha nåt förhållande alls, det behöver inte vara svårare än så.

Det finns inget att försöka tänka på eller förstå eftersom din inställning kring det här är helt bisarr.

edit: Prova att lansera den inställningen till nån partner vetja.. att det är helt okej för båda att träffa andra vid sidan om så länge det är bra hemma och den andre inte får veta nåt! Mottas nog seriöst!

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det var inte vad du skrev igår.

Då satt du och försökte förklara att du inte skulle vilja känna till om din partner går bakom ryggen på dig, eftersom förhållandet kan vara "bra" ändå..

Med din inställning så spelar det ju inte heller nån roll om det är en "enstaka" gång eller 10 gånger. Så länge det är "bra" och du inte får veta nåt så är allt frid och fröjd.. Sen att massa andra vet om det men inte säger nåt är dessutom helt okej.

Hela din argumentation låter som nåt helt urspårat försvar till att slippa avsluta nåt förhållande.

Jag var inte ens med i diskussionen från början utan flikade in med att kan man inte hålla sig så ska man inte ha nåt förhållande alls, det behöver inte vara svårare än så.

Det finns inget att försöka tänka på eller förstå eftersom din inställning kring det här är helt bisarr.

Du tolkar som du vill istället för att försöka förstå, som vanligt. Jo, jag ser det som skillnad om det är en engångsföreteelse eller upprepande gånger, vilket jag också skrev igår. Jag förklarade också en specifik situation där jag inte skulle vilja veta om det, bara för att du inte kan förstå att jag pratar om olika situationer betyder det inte att allt jag skriver kan platsa i alla situationer.

I och med att du inte ens försöker läsa vad jag skriver bör du nog inte uttala dig om min inställning heller, för den vet du uppenbarligen inget om.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept