SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är det jag läser, har sagan rasat samman?!
Utan giftermål?
Jag tycker jämförelsen är fruktansvärt osmaklig, oavsett anledning, faktiskt.
Vad är det jag läser, har sagan rasat samman?!
Jag tycker otrohet är osmakligt oavsett.
Till den nivå att det är okej att misshandla sin otrogne partner?
Har jag någonsin sagt att det är ok att misshandla någon? Nu får du nog ta en kall dusch och lugna ner dig lite. Blanda inte ihop det jag säger med några fantasier i ditt huvud.
Att ha rätten att göra slut har inget med misshandel att göra. Jag har varit med om det oxå så samma sak gäller misshandel. Det är inte heller ok, även om det skulle vara en engångsföreteelse.
Vilken saga?
Nej, jag syftade återigen på den aktuella domen, i och med att du jämförde otrohet med våldtäkt och mord.
Misshandel är ett brott, det är inte otrohet och därför bör man kunna se en skillnad. Sen har man givetvis rätt att avsluta ett förhållande när man vill, oavsett anledning.
Gulleplutt-paret bråkar ju!
Som jag har sagt hela tiden så är otrohet otrohet för mig oavsett om det är en gång eller flera ggr.
Att skada en annan människa är aldrig ok för mig. Bara för att någon är otrogen så har man inte rätt att misshandla eller mörda denna person, men det har man inte även om personen mördat eller misshandlat dig eller någon annan. Det är inte din sak att döma i ett mordfall, misshandelsfall eller annat brottsfall.
Det är däremot upp till var och en att döma om ens partner varit otrogen. Utvägen är att förlåta eller göra slut. Jag skulle göra slut. Mitt val.
Sen att jag skulle vilja misshandla både partnern och tjejen ifråga gör inte att jag skulle göra det. Att vilja är inte att göra.
Det är ju lite dit jag vill komma, att det är upp till paret i fråga att avgöra om det ska vara slutet på förhållandet eller inte.
Nej nej det var inte det du sa.
Jag har sagt hela tiden att man ska ha rätten att göra sitt eget val och om man inte får veta så blir man automatiskt fråntagen den rätten. Då har helt plötsligt din partner och någon annan gjort valet bakom din rygg.
Peter och Alley? Är dom ett par? Sedan när?
Nja, rätten till ett eget val har man oavsett, det ärlig i få förhållanden exakt allt kommer fram. Men om någon går bakom ens rygg är det den otrogna partnern, ingen annan. Vänner bör berätta om man vill det, men det är ju knappast de som kan hållas ansvariga för en otrogen partner.
Sen är ju lite av min poäng att samhället är dömande till den grad att en otrohet rättfärdigar misshandel i den svenska rätten. Då är det ju definitivt inte upp till de inblandade...
Det är ju lite dit jag vill komma, att det är upp till paret i fråga att avgöra om det ska vara slutet på förhållandet eller inte.
Sen är ju lite av min poäng att samhället är dömande till den grad att en otrohet rättfärdigar misshandel i den svenska rätten.
Jaha, du började nämligen med att förklara att otrohet är "bra" för att det kan få en att lämna ett dåligt förhållande..
Sen svängde det och det tidigare dåliga förhållandet som det först var bra att få hjälp att lämna plötsligt kan vara jättebra och att den ena parten blir bedragen kan vara ett helt förklarligt "snedsteg".
Och till sist så avslutar du med att försvara allt med att det är upp till det "drabbade" paret att reda ut det.. Trots att ingen ska berätta för den ovetande parten att något försigår bakom dennes rygg?
Låter väldigt logiskt, och som oerhört bra strategier för den som är ute efter långsiktighet!
(Eller så inser du bara att otrohet alltid är skit och det finns inga ursäkter och inget att försvara.)
Du förstår inte konceptet med olika scenarion?
Känns dock inte som att det spelar någon roll, jag har ingen lust att diskutera med någon som kallar mig idiot.
Vad är de ja läser? Kivas ni? Har singeltråden nått sitt slut?
Blöjräsern för nog styra upp detta
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |