Ha, ha... Tack, men nej.
Ger jag mig in i en relation med någon vars barn är utflugna så är det 100% säkert det inte blir något eget.
När jag är typ 55-60 så kan tanken dock börja föresväva mig. Tills dess är jag hellre singel, så möjligheten, om än liten, finns om det skulle falla sig så. Och gå in i ett förhållande med någon som har hemmavarande barn? Aldrig i livet! Jag blir satt på andra plats och får med stor sannolikhet öppna plånboken utan att ha medbestämmanderätt.
Bo i tält på semestern?
Bland annat.
Var på en dejt med en tjej en gång. Hon frågade vad jag gjort på semestern och jag sade att jag varit på hojsemester. Det tyckte hon lät fräckt. Lade till att jag bott i tält.
Då var det inte lika fräckt längre.
Hon undrade varför jag inte bott på hotell som normala vuxna människor gör, varpå jag sade att semesterkassan i så fall bara räckt till en vecka. Hennes svar var: Och? Försökte förklara, att tre veckor ner till Nice och norra Italien i tält var bättre än att köra omkring hemmavid en vecka och bo på hotell, men hon bara tittade konstigt på mig, som om jag kom från ett parallellt universum hon över huvud taget inte ville befatta sig med. Hon hörde i och för sig av sig och ville träffas igen, men jag var inte särdeles intresserad av det.
Sedan får hon gärna vara öppensinnad på fler sätt än så.
Husvagn?
Egentligen, för att sammanfatta det: Vara så pass öppensinnad att hon prioriterar kul och äventyr framför överdriven bekvämlighet.