Singeltråden

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Öppensinnad är nog lite fel uttryck för det. Man kan väl knappast kallas trångsynt för att man inte tycker om att tälta?

Jo, det kan man, om man aldrig provat det. :7peta

Man är faktiskt inte speciellt öppen(sinnad) för äventyr och kul saker ifall man väljer bort dem för att prioritera bekvämlighet.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Och inga under 40 heller för den delen.

Någon som är mer "Ja, men det låter kul, det gör vi!" än "Nä, usch, aldrig i livet!" :)
Tänkte mer att om man satsar på 40-taggarna borde det vara ett ickeproblem.

Fast att man har en sak man inte gillar är inte samma som att man inte gillar nåt :)

Gillar man att långtura på hoj o vill göra det ofta bör man väl söka likasinnad.

Är det nåt man vill göra ibland kanske det är prylen man gör på egen hand.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tänkte mer att om man satsar på 40-taggarna borde det vara ett ickeproblem.

Fast att man har en sak man inte gillar är inte samma som att man inte gillar nåt :)

Gillar man att långtura på hoj o vill göra det ofta bör man väl söka likasinnad.

Är det nåt man vill göra ibland kanske det är prylen man gör på egen hand.

Som jag skrev innan: Med en 40-taggare är chansen för framtida barn noll och vill inte stänga den dörren helt förrän jag är 55-60.

Så är det ju, att alla gillar något. Jag brukar vara så öppensinnad (fel ord om jag ska tolka Alleycat rätt) att jag gärna testar på det en partner gillar - i rätt sällskap är det mesta kul! - men förväntar mig detsamma i retur.

Jo, lite så är det såklart. Har gett upp önskemålet att en framtida tjej ska gilla åka skidor/snowboard, för det gör jag bara en eller två veckor per år, även om det hade varit rätt trevligt att spara ihop pengar, sticka iväg till någon trevlig by i bergen och bara glida runt och njuta i en månad eller två. :) Däremot måste hon gilla åka eller köra hoj, för det är en rätt stor del av vår, sommar och höst. :tummenupp

Har förlikat mig med tanken på att jag inte kommer träffa någon. Har ett kul liv som jag har det, med massor av resplaner, så råkar jag inte springa på verkligen rätt tjej bara sådär så är jag hellre singel och kan genomföra dem. Med rätt tjej genomförs de såklart tillsammans. :)

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Som jag skrev innan: Med en 40-taggare är chansen för framtida barn noll och vill inte stänga den dörren helt förrän jag är 55-60.

Så är det ju, att alla gillar något. Jag brukar vara så öppensinnad (fel ord om jag ska tolka Alleycat rätt) att jag gärna testar på det en partner gillar - i rätt sällskap är det mesta kul! - men förväntar mig detsamma i retur.

Jo, lite så är det såklart. Har gett upp önskemålet att en framtida tjej ska gilla åka skidor/snowboard, för det gör jag bara en eller två veckor per år, även om det hade varit rätt trevligt att spara ihop pengar, sticka iväg till någon trevlig by i bergen och bara glida runt och njuta i en månad eller två. :) Däremot måste hon gilla åka eller köra hoj, för det är en rätt stor del av vår, sommar och höst. :tummenupp

Har förlikat mig med tanken på att jag inte kommer träffa någon. Har ett kul liv som jag har det, med massor av resplaner, så råkar jag inte springa på verkligen rätt tjej bara sådär så är jag hellre singel och kan genomföra dem. Med rätt tjej genomförs de såklart tillsammans. :)
Fattade inte att du ville ha barn. Skyller på min manliga förkylning. Hjärnkontoret går på halvfart.

Svårt är det klart om man vill ha sin partner med sig på sina äventyr.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Fattade inte att du ville ha barn. Skyller på min manliga förkylning. Hjärnkontoret går på halvfart.

Vet inte om jag vill, men dumt att stänga dörren för det.

Manliga förkylningar är inte att leka med, så krya på dig! :D

Svårt är det klart om man vill ha sin partner med sig på sina äventyr.

Japp, men jag skulle såklart gärna också följa med på hennes. Enklast blir det därför om man gillar ungefär samma sorts äventyr.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jo, det kan man, om man aldrig provat det. :7peta

Man är faktiskt inte speciellt öppen(sinnad) för äventyr och kul saker ifall man väljer bort dem för att prioritera bekvämlighet.

Okej, jag missade att det syftades på någon som aldrig gjort det.

Personligen hatar jag att bo i tält, och jag har gjort det alldeles för mycket, både i solig, 30-gradig värme och åskoväder och skyfall... Klarar mig bra utan. Jag väljer inte bort att ha kul för att jag väljer andra boendeformer än tält, eftersom jag inte tycker att det är kul.

Så jag har svårt att se att du kräver någon öppensinnad, för mig är det mer som Anna skrev, du vill ha någon med samma intressen som du/som uppskattar samma saker, och det är ju en annan sak.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Alla gillar väl tältläger? :brynad

Nä, tvi. Jag gillar inte heller tält. Eller husvagn.
Jag ledde kompisarna in på den breda vägen när vi åkte till Lelleträffen. När de väl fått smak på att bo i lägenhet eller stuga istället för att tälta fanns det ingen återvändo :rofl

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Massa text.. :D

Du menar att den du söker ska vara runt 30 när du är 55-60? Det här missade helt min mansförkylda hjärna. Inte lustigt att jag trodde du stängt dörren helt. Tänkte helt enkelt att du skojade.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Okej, jag missade att det syftades på någon som aldrig gjort det.

Personligen hatar jag att bo i tält, och jag har gjort det alldeles för mycket, både i solig, 30-gradig värme och åskoväder och skyfall... Klarar mig bra utan. Jag väljer inte bort att ha kul för att jag väljer andra boendeformer än tält, eftersom jag inte tycker att det är kul.

Så jag har svårt att se att du kräver någon öppensinnad, för mig är det mer som Anna skrev, du vill ha någon med samma intressen som du/som uppskattar samma saker, och det är ju en annan sak.

Finns faktiskt många fördelar med tält. :) En av dem är att man inte behöver förboka en massa hotell, vilket gör att man kan vara spontan och åka hit och dit precis hur man vill. :tummenupp Ett annat är kostnaden, som gör att jag kan vara ute längre, eller åka på en eller två resor till.

Det du räknar upp som negativa saker, det ser jag som en del av äventyret. :D Värmen märker jag bara av på Roskilde-festivalen. Att gå och lägga sig fyra, fem på morgonen, solen går upp, man vaknar med en lätt panikkänsla kring kl. 09:30, sliter upp sovsäcken (där paniken övergår från lätt till svår ifall blixtlåset fastnar), kastar sig ur tältet, sträcker på sig och ser en varm öl en liten bit bort som raskt öppnas. Efter första klunken är livet fint igen och en ny spännande dag ligger framför en. :)

Enda nackdelen, som jag ser det, är att det inte finns campingar i storstäder, som ligger så pass bra till att man kan ut och festa till det på ett enkelt sätt. Därför blev det blandat tält och hotell på min Storbritannien-runt-resa förra året. Hade två bästa nätter och ingen av dem var på hotell.

1. Slog upp tältet precis bredvid Duncansby Head's fyr, bland lite får som traskade runt där. Satte mig sedan på en bänk med en öl och tittade ut över havet och Orkneyöarna medan solen gick ner.

2. Slog upp tältet bredvid havet en bit från Dover, där det utlovats storm och många av campinggästerna gett sig av. Åskan som sedan följde över Engelska kanalen var storslaget och vackert! När vinden sedan tog i och regnet började smattra, så var det bara att krypa in i tältet och hoppas det och jag fanns kvar på morgonen. :hihi

Sedan brukar man alltid träffa på trevliga människor på ett helt annat sätt än då man bor på hotell. I Lake District blev jag bjuden på kaffe av ett par, precis när jag lastat allt på hojen och skulle ge mig iväg. En gång i Österrike kom en äldre dam fram och frågade ifall det inte var varmt att slå upp tältet i hojkläder och allt, sade att hon skulle ordna en sak och återkomma. Fem minuter senare kom hennes man med en stor kall öl och ett glas. Blev en pratstund när jag lämnade tillbaka glaset och flaskan. Visade sig att de var från Holland på väg till Italien, där jag precis kommit ifrån. :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Du menar att den du söker ska vara runt 30 när du är 55-60? Det här missade helt min mansförkylda hjärna. Inte lustigt att jag trodde du stängt dörren helt. Tänkte helt enkelt att du skojade.

Charlie Chaplin fick sitt sista barn när han var 73. :D Det känner jag själv är lite orealistiskt, så jag stänger den mellan 55-60. :tummenupp

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Charlie Chaplin fick sitt sista barn när han var 73. :D Det känner jag själv är lite orealistiskt, så jag stänger den mellan 55-60. :crash

Menar inte att du inte kan föröka dig, men kvinnan du söker bör vara i 20-årsåldern om du ska träffa henne nu.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Menar inte att du inte kan föröka dig, men kvinnan du söker bör vara i 20-årsåldern om du ska träffa henne nu.

20? :3freak Njäe... Nu kan hon vara 30-37, så man kan få några kul år tillsammans först på egen hand. Sedan följer typ tre tråkiga/händelserika år (de beskrivs lite olika beroende på vem man pratat med :hihi) innan man kan börja ut på äventyr igen, då med en extra liten resenär. :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
20? :3freak Njäe... Nu kan hon vara 30-37, så man kan få några kul år tillsammans först på egen hand. Sedan följer typ tre tråkiga/händelserika år (de beskrivs lite olika beroende på vem man pratat med :hihi) innan man kan börja ut på äventyr igen, då med en extra liten resenär. :)

Att få barn 40+ för en kvinna är sällan en lätt affär. Har åtminstone inte varit det för de runt mig som skaffat barn sent. Att hitta en kvinna i 30-årsåldern som vill vänta tills hon är 40 på att skaffa barn är nog inte heller så lätt om hon nu vill ha barn.

Du har rätt. Din lista gör det svårt för dig även om det bara handlar om ett par punkter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år