Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Finns faktiskt många fördelar med tält. :) En av dem är att man inte behöver förboka en massa hotell, vilket gör att man kan vara spontan och åka hit och dit precis hur man vill. :tummenupp Ett annat är kostnaden, som gör att jag kan vara ute längre, eller åka på en eller två resor till.

Det du räknar upp som negativa saker, det ser jag som en del av äventyret. :D Värmen märker jag bara av på Roskilde-festivalen. Att gå och lägga sig fyra, fem på morgonen, solen går upp, man vaknar med en lätt panikkänsla kring kl. 09:30, sliter upp sovsäcken (där paniken övergår från lätt till svår ifall blixtlåset fastnar), kastar sig ur tältet, sträcker på sig och ser en varm öl en liten bit bort som raskt öppnas. Efter första klunken är livet fint igen och en ny spännande dag ligger framför en. :)

Enda nackdelen, som jag ser det, är att det inte finns campingar i storstäder, som ligger så pass bra till att man kan ut och festa till det på ett enkelt sätt. Därför blev det blandat tält och hotell på min Storbritannien-runt-resa förra året. Hade två bästa nätter och ingen av dem var på hotell.

1. Slog upp tältet precis bredvid Duncansby Head's fyr, bland lite får som traskade runt där. Satte mig sedan på en bänk med en öl och tittade ut över havet och Orkneyöarna medan solen gick ner.

2. Slog upp tältet bredvid havet en bit från Dover, där det utlovats storm och många av campinggästerna gett sig av. Åskan som sedan följde över Engelska kanalen var storslaget och vackert! När vinden sedan tog i och regnet började smattra, så var det bara att krypa in i tältet och hoppas det och jag fanns kvar på morgonen. :hihi

Sedan brukar man alltid träffa på trevliga människor på ett helt annat sätt än då man bor på hotell. I Lake District blev jag bjuden på kaffe av ett par, precis när jag lastat allt på hojen och skulle ge mig iväg. En gång i Österrike kom en äldre dam fram och frågade ifall det inte var varmt att slå upp tältet i hojkläder och allt, sade att hon skulle ordna en sak och återkomma. Fem minuter senare kom hennes man med en stor kall öl och ett glas. Blev en pratstund när jag lämnade tillbaka glaset och flaskan. Visade sig att de var från Holland på väg till Italien, där jag precis kommit ifrån. :)

Ja, alltså, jag förstår ju varför folk gör det, men jag tycker fortfarande inte om det. Och jag kan inte se att det skulle handla om nåt annat än olika intressen.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Att få barn 40+ för en kvinna är sällan en lätt affär. Har åtminstone inte varit det för de runt mig som skaffat barn sent. Att hitta en kvinna i 30-årsåldern som vill vänta tills hon är 40 på att skaffa barn är nog inte heller så lätt om hon nu vill ha barn.

Du har rätt. Din lista gör det svårt för dig även om det bara handlar om ett par punkter.

Man måste inte vänta tills hon är 40, men jag vill inte heller skaffa barn med någon sådär hipp som happ.

Och på tal om 20-åringar... Var på dejt med en 21-åring för en ett par år sedan. En supertrevlig tjej och minns jag satt där på Grand Hotel i Lund, drickandes öl och konverserade, när jag helt plötsligt tänkte: Hon är ju mer mogen än vad jag är. :D Blev ingen relation av det hela - vi var dock rätt olika (jag har ju min punktlista ;) ), även om likheter såklart också fanns - men vi ses fortfarande då och då, dricker öl och pratar om livet i stort och smått. :)

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja, alltså, jag förstår ju varför folk gör det, men jag tycker fortfarande inte om det. Och jag kan inte se att det skulle handla om nåt annat än olika intressen.

Det är så du väljer att se det. :) Jag ser det som att du begränsat ditt liv. ;) Men alla gillar olika och det är så det ska vara. :krama

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej... Lakrits är vidrigt.

Ha, ha... Ok. :) Det med äta är rätt intressant. Har en plan att backpacka runt i Asien en månad eller lite till, antingen kommande vinter eller nästa igen. Är inte överdrivet förtjust i asiatisk mat. Kommer dit som en tjockis och hem smal och smärt. :D Varar nog dock inte så länge... Lakrits (speciellt lakritsfudge) är ju gott. :gnissla

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ha, ha... Ok. :) Det med äta är rätt intressant. Har en plan att backpacka runt i Asien en månad eller lite till, antingen kommande vinter eller nästa igen. Är inte överdrivet förtjust i asiatisk mat. Kommer dit som en tjockis och hem smal och smärt. :D Varar nog dock inte så länge... Lakrits (speciellt lakritsfudge) är ju gott. :gnissla

Hur kan man INTE tycka om asiatisk mat? :skrämd I alla fall vietnamesiskt, indiskt och indonesiskt är ju fantastiskt. Kinesiskt är väl diskuterbart beroende på vilken kinesisk mat det handlar om (men kan vara rätt intressant på kinesiska matmarknader) och kambodjanskt ligger väl lite i lä jämfört med grannländerna men i det stora hela så. Låter ju som din grej att backpacka runt där i alla fall, lär vara värt att tappa några kilon för den upplevelsen, oavsett.

Gällande lakrits så har det hjälpt mig att upptäcka falska människor. Såna som köpt något som innehåller lakrits och sen påstår att det inte smakar lakrits, de ljuger. DET SMAKAR VISST LAKRITS :4skrika

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hur kan man INTE tycka om asiatisk mat? :skrämd I alla fall vietnamesiskt, indiskt och indonesiskt är ju fantastiskt. Kinesiskt är väl diskuterbart beroende på vilken kinesisk mat det handlar om (men kan vara rätt intressant på kinesiska matmarknader) och kambodjanskt ligger väl lite i lä jämfört med grannländerna men i det stora hela så. Låter ju som din grej att backpacka runt där i alla fall, lär vara värt att tappa några kilon för den upplevelsen, oavsett.

Gällande lakrits så har det hjälpt mig att upptäcka falska människor. Såna som köpt något som innehåller lakrits och sen påstår att det inte smakar lakrits, de ljuger. DET SMAKAR VISST LAKRITS :4skrika

Det är lätt. :D Satt på Bangkoks flygplats i åtta timmar för en del år sedan och väntade på ett anslutande flyg. Tänkte jag ju fick beställa något inhemskt när jag väl var där. Sagt och gjort! Åt med pinnarna - trots asiatiskt inte är min favorit, så vet jag hur jag ska lyckas fiska upp ett och annat riskorn, även om det tar sin lilla tid, men tid hade jag gott om - i godan ro när de jag lärt känna lite på flyget lade ner sina pinnar och började titta på mig. Tänkte inte så noga på det, utan fortsatte tills det... Pang! Hela huvudet kändes som det skulle börja koka, tårarna började rinna, magen började brinna och jag gjorde ett väldigt tappert försök att släcka den elden med öl - Singha är rätt gott faktiskt! Tre snabba öl senare så var det lite bättre, om än inte mycket. "Flygkompisarna" satt och skrattade gott. De berättade att de sett mig bli rödare och rödare i ansiktet och väntade på vad som komma skulle. :) Åt i alla fall upp det, även om jag gick lite mer försiktigt tillväga. :D

Hittar nog något att äta där. Gräs, en syrsa, en trädgren eller något annat delikat. Lite ris till det så är jag i hamn. ;)

Hur kan man säga att något som innehåller lakrits inte smakar lakrits? :skrämd Har de ätit något asiatiskt precis före, så de förstört sina smaklökar med kryddorna för minst fem timmar framåt? :lol

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det är lätt. :D Satt på Bangkoks flygplats i åtta timmar för en del år sedan och väntade på ett anslutande flyg. Tänkte jag ju fick beställa något inhemskt när jag väl var där. Sagt och gjort! Åt med pinnarna - trots asiatiskt inte är min favorit, så vet jag hur jag ska lyckas fiska upp ett och annat riskorn, även om det tar sin lilla tid, men tid hade jag gott om - i godan ro när de jag lärt känna lite på flyget lade ner sina pinnar och började titta på mig. Tänkte inte så noga på det, utan fortsatte tills det... Pang! Hela huvudet kändes som det skulle börja koka, tårarna började rinna, magen började brinna och jag gjorde ett väldigt tappert försök att släcka den elden med öl - Singha är rätt gott faktiskt! Tre snabba öl senare så var det lite bättre, om än inte mycket. "Flygkompisarna" satt och skrattade gott. De berättade att de sett mig bli rödare och rödare i ansiktet och väntade på vad som komma skulle. :) Åt i alla fall upp det, även om jag gick lite mer försiktigt tillväga. :D

Hittar nog något att äta där. Gräs, en syrsa, en trädgren eller något annat delikat. Lite ris till det så är jag i hamn. ;)

Hur kan man säga att något som innehåller lakrits inte smakar lakrits? :skrämd Har de ätit något asiatiskt precis före, så de förstört sina smaklökar med kryddorna för minst fem timmar framåt? :lol

Haha allt asiatiskt är ju inte så kryddstarkt, men ett tips är att välja de mildare rätterna, de brukar inte vara helt smaklösa ändå. ;)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Haha allt asiatiskt är ju inte så kryddstarkt, men ett tips är att välja de mildare rätterna, de brukar inte vara helt smaklösa ändå. ;)

En mild rätt där är gissningsvis ändå mer kryddstark än det du får på restaurangerna här hemma, men det är ändå ett tips jag gladeligen tar till mig, så tack! :)

Köpte förresten en Taco-paj för något år sedan. Stod stort med röd eldig text, att nu jäklar var det ny kryddning som var hot, hot, hot! Köpte den med viss skepsis. En Pfefferoni på en pizzeria fick mig en gång att rensa tårkanalerna och gjorde mig till den bästa lyssnaren i världen med tanke på att jag inte kunde få fram ett ljud på sisådär tio minuter. Men... Besvikelsen var monumental! Innan hot, hot, hot-kryddningen måste den ha smakat absolut ingenting. Nu smakade den nästan ingenting. :3freak

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år