Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Schatzi, min axel var riktigt fudged. Sedan slog jag sönder den en gång till och fick ett nytt träningsprogram för'n. Har blitt mkt bättre. Från viss invaliditet till "normal". Tränade upp småmusklerna inne i axeln. Awesome!

Intressant, hur fucked var den och hur pass illa skadade du den på nytt? Tror du att den nya träningsregimen hade hjälp även om du inte skadat den igen först? Vilken typ av övningar? :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är inte läge nu... Vem ska ta hand om min häst ett helt år? Hur ska jag göra med jobb? Det är verkligen inte läge.

Ohälsan skiter oftast i dylika betingelser, kanske t o m nyttjar dem för att accelerera. Fattar hur du menar men är rätt övertygad om att du alltid kommer att kunna hitta liknande hinder. Har ingen synpunkt på hur du ska göra annat än att gör du inget så får man nog anse att du accepterar läget. Det står dig fritt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Intressant, hur fucked var den och hur pass illa skadade du den på nytt? Tror du att den nya träningsregimen hade hjälp även om du inte skadat den igen först? Vilken typ av övningar? :)

Jag slog en spricka i muskelfästet på överarmen, knotan längst upp på armdelen s.a.s.
Jag tror att det hade räckt med träningsprogrammet för att bli av med den gamla skadan (ständigt spänd trapetsiusmuskel, arm som domnade titt som tätt).
Det var pytteövningar för att stärka småmusklerna som håller axelkulan mot skålen. Enkla övningar enligt följande:
Stå/sitt med rak rygg. Lyft underarmen så att den pekar rakt fram, armen skall nu ha en 90graders vinkel med underarmen pekandes rakt fram.
Med andra handen håller du emot på utsidan av underarmen, tryck utåt i en roterande rörelse med den skadade armen. Upprepa tills du blir lite mör. Viktigt är att inte ta i för allt vad tygen håller, utan bara så mycket att du enkelt kan hålla emot med bara två fingrar.
Andra övningen, samma utgångsposition på rygg & armar men nu har du sidan mot en vägg som får agera mothåll. Försök lyfta överarmen (med underarmen rakt ut ännu) 90grader utåt. Försiktighet återigen, fortsätt tills du blir trött.
Tredje övningen, ligg på sida med den sida som behöver tränas uppåt. Armen i 90grader igen, låt underarmen vila mot underlaget, håll still överarmen och rotera upp underarmen, ungefr som om du skall dra ut ett snöre underifrån kroppen. Fortsätt tills du tröttnar.

Koka kaffe, drick, Klart å beta´rt!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag fattar inte vad det är för fel på dig? Har du ständig feber eller? :tungan

Fel och fel, det brukar vara rätt uppskattat. ;) Jag är en mänsklig kamin. :banana

ja ja då lär ju den enduron vänta på sig väl tänker jag å vi andra dödliga får fortsätta leva med en som käkat hela lådan med citron ;) Du Ulvhamne... När du nu inte kör hjärnblödningsinducerande långsamt kan du väl komma ihåg att andas lite in i mellan... Det brukar underlätta så att du inte får en hjärtattack på vägen... För vem skulle överleva utan trådens surkart? ;) :rofl

Tänker att med det tempramentet så är du inte en mänsklig kamin, du är ju explosiv vara å skulle kanske ha en varningssylt runt nacken... ;) hehe
:brynad

Som nybliven sambo med Ulvhamne så kan jag försäkra att han är varm konstant. En av hans många fördelar. Speciellt som jag köpt mig en 1800-tals gård som är kall och dragig och bara har några fjolliga elelement men huvudsaklig värmekälla är vedspis i köket och kakelugnar. Då är en mänsklig kamin rätt bra att ha med sig som sambo. Bara att säga till några minuter innan man vill krypa i sängs "älskling, gå o värm min säng" o vips har jag mig en uppvärmd go säng. Han är skitvarm. Gick ut o skottade snö i långärmad t-tröja när det var 10 minus, när det var -23 hade han en mc jacka över i skinn. Själv är jag en frussen tös så vi är en perfekt match. Visst han är lite speciell och märklig men det är ju faktiskt jag också och udda plus udda blir ju jämnt. Men drygare får man nog leta efter, jag håller med om det.

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Som nybliven sambo med Ulvhamne så kan jag försäkra att han är varm konstant. En av hans många fördelar. Speciellt som jag köpt mig en 1800-tals gård som är kall och dragig och bara har några fjolliga elelement men huvudsaklig värmekälla är vedspis i köket och kakelugnar. Då är en mänsklig kamin rätt bra att ha med sig som sambo. Bara att säga till några minuter innan man vill krypa i sängs "älskling, gå o värm min säng" o vips har jag mig en uppvärmd go säng. Han är skitvarm. Gick ut o skottade snö i långärmad t-tröja när det var 10 minus, när det var -23 hade han en mc jacka över i skinn. Själv är jag en frussen tös så vi är en perfekt match. Visst han är lite speciell och märklig men det är ju faktiskt jag också och udda plus udda blir ju jämnt. Men drygare får man nog leta efter, jag håller med om det.

Men då är ju saken löst! Tack Rockmorsan för det! Å ja är saken sånn så håller jag med fullständigt. Inget är ju bättre än en man som gör som han blir tillsagd! HEhe:lol

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO