Singeltråden

tommi

Guest
Det här är ju enda tråden som man kollar i nuförtiden men det är nästan för mycket att läsa mellan inloggningarna:huvet

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
När du skriver plåtis tänker jag bara på gamla plåtniklas på forumet. Mycket förvirrande ibland!

Haha ja ibland tänker jag på honom också :p

Hänt nåt viktigt här inne idag? Lika bra att fråga innan man börjar läsa ikapp. :D

Nej inte direkt. Som vanligt :D

Väntar på att plåthinken ska bli klar med john blund så jag får besök av honom sen också.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vettig inställning. :) Jag har visserligen inte sagt nåt annat heller, tycker mer det är en lite trist inställning från folk då man i princip alltid får höra "Du kommer ändra dig när du blir äldre" när man säger att man inte vill ha barn. Jag skulle inte ha några problem om det var "Du kan ju ändra dig när du blir äldre", men det är just "Du kommer..." som jag irriterar mig på. Att det gäller de flesta behöver inte betyda att det gäller mig, låt mig leva mitt liv som jag vill, tack.

Sen råkar de flesta av mina vänner (som inte redan fått barn) veta att de vill ha barn, nån gång, trots att de inte är över 30. Men inte tusan är det nån som säger till dem att de kan ändra sig när de blir äldre! :rolleyes:

Tyvärr tror jag du får vänja dig. Jag kan dock glädja dig med att någonstans kring 36-37 börjar det mattas av :)

Jag tillhör en av dom som aldrig velat ha barn. Det som ofta stör omgivningen är att jag inte har någon speciell anledning. Tycker mest att ska man skaffa barn så ska man önska barn. Man kan inte skaffa barn bara för att alla andra gör det, vilket jag får känslan av att många gör :dummer

Man lär sig ta det med ett leende :rofl Alla kan inte vilja samma sak.
Det som är överraskande är att det kan vara nog så svårt att hitta någon annan som inte vill ha barn.

Från en som faktiskt är gammal och vis utan att ha ändrat åsikt :)
Anna

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Har utövat samarbete idag... lite lustig konversation tyckte de som satt i närheten....
Jag: "Meh, Jonte, du måste få upp den, hur ska jag annars få in den i hålet!?!?!" :rodnar

Haha! Påminner mig om när jag hjälpte en polare att byta växellåda. Vi var tre stycken och en ligger på golvet och liksom styr växellådan medan jag agerar arbetsledare och säger till den tredje personen: "Men om du ställer dig gränsle och juckar så kanske den går in." :rofl

Jag hade PRAO på dagis i en vecka när jag gick i åttan, undrar om det är grunden till min motvilja till att skaffa barn? :va:)

Det och alla vänner/syskon med sina bortskämda snorungar som för oväsen heela tiden och ska ha uppmärksamhet heela tiden. Och dessa oändliga FB-uppdateringar: "Idag åt min bebiz en vindruva." OMG! ÄRE SANT?!

Kostar pengar gör dom också... :mattias

Sen är det ju det här samhället/världen vi lever i. Känns ju som man gör barn en jävla otjänst att sätta dom till världen.

Nä, då adopterar jag nog hellre. :tummenupp

Jag vet anledningen men du får ta o jinxa för resten av trådmedlemmar! :7peta

^^ What she said! Har man sagt A får man säga B! :fakta

Tyvärr tror jag du får vänja dig. Jag kan dock glädja dig med att någonstans kring 36-37 börjar det mattas av :)

Jag tillhör en av dom som aldrig velat ha barn. Det som ofta stör omgivningen är att jag inte har någon speciell anledning. Tycker mest att ska man skaffa barn så ska man önska barn. Man kan inte skaffa barn bara för att alla andra gör det, vilket jag får känslan av att många gör :dummer

Man lär sig ta det med ett leende :rofl Alla kan inte vilja samma sak.
Det som är överraskande är att det kan vara nog så svårt att hitta någon annan som inte vill ha barn.

Från en som faktiskt är gammal och vis utan att ha ändrat åsikt :)
Anna

:hej :fika? :brynad

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...