Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
jag har både jobbat som fritidsledarvikarie och musiklärarvikarie. Och jag har försökt med att ge kidsen intresse för sporthojar. Men tyvärr är det väldigt inskränkt i Sverige att flickor ska hoppa hopprep (och vissa till och med leka prinsessor) och killar ska leka fotbollsproffs :zpy

Men att lära flickorna gilla hästar är inga problem :tummenupp
Mvh
Teckenspråkslärarvikarie.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
jag har både jobbat som fritidsledarvikarie och musiklärarvikarie. Och jag har försökt med att ge kidsen intresse för sporthojar. Men tyvärr är det väldigt inskränkt i Sverige att flickor ska hoppa hopprep (och vissa till och med leka prinsessor) och killar ska leka fotbollsproffs :zpy

Nu är jag ju uppvuxen på lndet, men så var det inte när jag var liten. Alla ungar fick pyssla med vad de ville.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag är lärare både mot förskola och grundskolans tidiga år, men jobbar på en förskola och har hand om 3-5åringar. Så man är ute ganska mycket!

Så impad att ni orkar. Älskar att ni gör det, själv hade jag fullt upp med mina egna för o inte tala om när jag som 15-åring praktiserade på ett dagis, gick hem me huvudvärk varenda dag... :kär

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Så impad att ni orkar. Älskar att ni gör det, själv hade jag fullt upp med mina egna för o inte tala om när jag som 15-åring praktiserade på ett dagis, gick hem me huvudvärk varenda dag... :kär

Jag hade PRAO på dagis i en vecka när jag gick i åttan, undrar om det är grunden till min motvilja till att skaffa barn? :va:)

Evenstar

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Nej

Jag älskar mitt jobb, ingen dag är den andra lik och man ställs inför nya utmaningar varje dag. Det är fantastiskt roligt att se hur de lär och utvecklas. Man ger väldigt mycket av sig själv men får så otroligt mycket tillbaka! Vi brukar säga att vi har världens bästa jobb; i vilka andra yrken blir man omkramad när man kommer/går hem, får höra "jag tycker om dig!" och "du är bäst", och möts av leenden så fort man kommer in i ett rum?!
Men visst är det tufft ibland, det kan jag inte förneka. Vi har 45 barn på avdelningen på 7 personal, varav en ganska stor andel barn egentligen skulle behöva extra stöd av någon form. Det blir höga ljudnivåer och rörigt, inte alltid lätt att följa läroplanens mål för vi har helt enkelt inte resurser.
Nu i eftermiddag var det jag och 4 vikarier, så jag har sprungit omkring som en dåre för att få ihop eftermiddagen eftersom jag var den enda som var insatt. Lite mör i skallen nu.
Men imorgon ska jag ha förmiddagen tillsammans med mina fantastiska 5-åringar!

Evenstar

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Nej
Kollade bak lite i tråden och hittade inlägg på vilka som skulle komma på festen. Är nyfiken om vi fått något tillskott.

Bordsreservation till sporthojsfesten 26:e
1. Swish
2. Money
3. Alleycat
4. Peter1980
5. Ricken
6. Slowroller
7. enrosabil
8. BeyondEvil
9. Agile
10. Shadow
11. Rockmorsan
12. Ulvhamne
13. Kärringen

(14.) Foccan - kommer kanske...
(15.) Pisken - kommer kanske, inte 100% ännu?
Carnivore - kommer inte till middagen men kommer senare

Någon som inte står med?

(16). Evenstar - kanske, eventuellt, tittar in en stund om jag har tråkigt :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag älskar mitt jobb, ingen dag är den andra lik och man ställs inför nya utmaningar varje dag. Det är fantastiskt roligt att se hur de lär och utvecklas. Man ger väldigt mycket av sig själv men får så otroligt mycket tillbaka! Vi brukar säga att vi har världens bästa jobb; i vilka andra yrken blir man omkramad när man kommer/går hem, får höra "jag tycker om dig!" och "du är bäst", och möts av leenden så fort man kommer in i ett rum?!
Men visst är det tufft ibland, det kan jag inte förneka. Vi har 45 barn på avdelningen på 7 personal, varav en ganska stor andel barn egentligen skulle behöva extra stöd av någon form. Det blir höga ljudnivåer och rörigt, inte alltid lätt att följa läroplanens mål för vi har helt enkelt inte resurser.
Nu i eftermiddag var det jag och 4 vikarier, så jag har sprungit omkring som en dåre för att få ihop eftermiddagen eftersom jag var den enda som var insatt. Lite mör i skallen nu.
Men imorgon ska jag ha förmiddagen tillsammans med mina fantastiska 5-åringar!

En vän till mej är också förskolelärare och hon möttes av "va tjockt ditt ansikte ser ut" när hon kom nyklippt till jobbet en dag :p

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...