Singeltråden

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
AHAAAAA äre så dom menar. Fan hade kunnat undvika massor med gräl och utbrott om jag hade vetat det innan.......fan man lär sig något nytt varje dag i den här tråden :D

Jag har inte mycket att komma med på den här jorden, är inte 188cm, har en mångmiljonslön eller kan bygga ett fartyg av tandpetare. Men är det något jag verkligen kan så är det att ligga, därför man har blivit så konfunderad :)

Så när de säger "Åh Gud" är det Peter de menar. Blev du verkligen gladare av det? :va

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
En rättighet är det väl i allra högsta grad? :va Däremot inget måste eller ett krav kan jag hålla med om :rolleyes:

Det finns så många familjer där föräldrar behöver avlastning med hjälp av de kommunala medel. Kontaktpersoner etc. Jag tycker inte att det är rätt att skaffa barn om man inte klarar av att ta hand om dem själva utan behöver hjälp utifrån. Kan dra ett exempel, jag kanske låter elak men jag tycker som jag gör, på detta. En bekant till mig är hörselskadad och synskadad är tillsammans med en man som också är synskadad. Varje vecka får de 1-2 dagar i veckan avlastning av kommunen för att orka återhämta sig emellanåt. Jag undrar varför de skaffade barnen om de inte orkar med dem själva? Det är tufft och tar mycket energi att ha barn för alla, även oss som är "normala".

Sen finns det folk som skaffar barn fast de borde inte. Folk som inte kan sköta sig själva. Det är ingen rättighet att ha barn alls! Alla har inte rätt till att ha barn tycker jag. Alltför många barn far illa av att t.ex växa upp med alkoholiserade föräldrar.

Så att skaffa barn är varken ett krav eller rättighet i mina ögon.

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tråden har varit i farten medan jag varit iväg och skrivit en tenta.

Nu ska jag cykla iväg och köpa mig en bilbatteri och försöka bli av med eftertentaångesten.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Är det alltid såhär, när man känner "Jo, men det är fan ganska gött att vara singel" så har man helt plötsligt en hel drös med cheyor i hasorna? :gnissla

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Det finns så många familjer där föräldrar behöver avlastning med hjälp av de kommunala medel. Kontaktpersoner etc. Jag tycker inte att det är rätt att skaffa barn om man inte klarar av att ta hand om dem själva utan behöver hjälp utifrån. Kan dra ett exempel, jag kanske låter elak men jag tycker som jag gör, på detta. En bekant till mig är hörselskadad och synskadad är tillsammans med en man som också är synskadad. Varje vecka får de 1-2 dagar i veckan avlastning av kommunen för att orka återhämta sig emellanåt. Jag undrar varför de skaffade barnen om de inte orkar med dem själva? Det är tufft och tar mycket energi att ha barn för alla, även oss som är "normala".

Sen finns det folk som skaffar barn fast de borde inte. Folk som inte kan sköta sig själva. Det är ingen rättighet att ha barn alls! Alla har inte rätt till att ha barn tycker jag. Alltför många barn far illa av att t.ex växa upp med alkoholiserade föräldrar.

Så att skaffa barn är varken ett krav eller rättighet i mina ögon.

Ja men nu är det skillnad på vad som ÄR en rättighet och vad DU TYCKER borde vara en rättighet eller inte. Konstaterade bara det faktum att idag som det är nu så ÄR det en rättighet att skaffa barn/försöka skaffa barn i vårat samhälle. Sen kan jag hålla med dig om att vissa kanske inte borde skaffa barn eller borde få testas först innan dom skaffar barn, men det är inte verklighet än så länge här iaf. :fakta

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Bah, ska sälja min bil, men vetefan vad jag ska ha i stället.... Jag har ångest! :död

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
vad för bil har du och vad söker du för egenskaper på nya? :7peta

Höhöhö.....

Jag har en BMW 530d -02, men jag har inte råd att hålla en diesel längre nu när jag pluggar. Dessutom tycker jag nog 5-serien är lite för stor. Har i ett par månader nu fått för mig att jag ska köpa en billig V70 i stället, men ju mer jag kör jobbeV70n ju mindre impad blir jag av Volvo alltså.... Hjärnan säger "köp ändå" och allt annat skriker BMW...

Jag har sjukt mycket problem med rygg och nacke, och det är viktigt att jag sitter bra. Sitter faktiskt inte så väldans bra i Volvon ändå. Varje kväll jag hoppar över i min egen BMW-sportstol är en fröjd för ryggen.. Så ryggen säger BMW med sportstol, och hjärtat säger BMW.. Hjärnan säger trist V70.

Kollade på blocket nu, och 3-serien har ju skjutit iväg som tusan i pris. Får ju bli en e46 i så fall, och bensinare. Inte mindre än 320, med sportstolar och drag. Ja, det är väl kraven... :3freak

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Upplevs en orgasm likadant för killar och tjejer? Eller alltså, känns den likadant? :va

Det är nog få människor som kan ge ett precist svar på detta, inte heller jag. Därför väljer jag att svara med en fråga: Varför skulle man bry sig om det?

Bordsreservation till sporthojsfesten 26:e
1. Swish
2. Monkey
3. Alleycat
4.Peter1980
5. Ricken
6. Slowroller
7. Shadow
8. BeyondEvil
9. Agile
10. enrosabil
11. Rockmorsan
12. Ulvhamne
13. Kärringen
14. Liquid-Shadow
15. PiHa
16. AlltelleringetMatte
17. DumJens
18. Karinkavat
19. Cissi
20. J-lo
21. Dannyboy
22. Pisken

Blöjan va?
Edit: om man nu inte kan mingla runt och bara svänga galant på svansen?

Är det alltid såhär, när man känner "Jo, men det är fan ganska gött att vara singel" så har man helt plötsligt en hel drös med cheyor i hasorna? :gnissla

Nej:fakta

Bah, ska sälja min bil, men vetefan vad jag ska ha i stället.... Jag har ångest! :död

Sälj ångesten, behåll bilen.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja :rodnar

Men idag har jag tränat lite. Fick bära runt på en kompis son på ett köpcenter :p

Nu är jag hemma igen. 700 spänn fattigare men det var rätt billigt ändå tycker jag. Imorgon blir det till att skruva lite, har aldrig gjort det förr men nån gång får ju vara den första. Testade starta bilen idag. NOLL ström så det är verkligen dags för batteribyte :D

Jaha. Fick en tanke om att du skulle koppla upp dig till batteriet. Sorry. :rodnar

Jag skulle nog dö om jag skulle få för mig att koppla upp mig själv till det :3freak

tommi

Guest
Köpa bil är fan tråkigt att behöva göra,har inte haft bmw eller volvo så kan inte hjälpa dig så mycket där,hade saab levat hade jag sagt saab 9-5 modell 2006 eller senare dom ligger bra i pris köper man vector utrustad bil så är den skaplig iallafall saab har ju alltid varit sköna att åka i men det är klart det är en stor bil o lite klumpig kanske..

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja men nu är det skillnad på vad som ÄR en rättighet och vad DU TYCKER borde vara en rättighet eller inte. Konstaterade bara det faktum att idag som det är nu så ÄR det en rättighet att skaffa barn/försöka skaffa barn i vårat samhälle. Sen kan jag hålla med dig om att vissa kanske inte borde skaffa barn eller borde få testas först innan dom skaffar barn, men det är inte verklighet än så länge här iaf. :fakta

Sa aldrig vad som ÄR en rättighet, bara vad jag tyckte. :) Sen vet jag ärligt talat inte hur det ser ut i samhället. Det är nog inte ens skrivet på pappret att det är en rättighet att alla ska ha barn. Se bara på de homosexuella inte får ha barn, de får inte ens inseminera (Så var det för ett par år sedan) och det är högst lämpliga föräldrar (vänner till mig) eller de ensamma som vill ha barn men inte hittat rätt man att ha barn med. Hellre ensamstående förälder än en kärnfamilj där nån eller bägge föräldrarna lider av något slags missbruk.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...