Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Köpa bil är fan tråkigt att behöva göra,har inte haft bmw eller volvo så kan inte hjälpa dig så mycket där,hade saab levat hade jag sagt saab 9-5 modell 2006 eller senare dom ligger bra i pris köper man vector utrustad bil så är den skaplig iallafall saab har ju alltid varit sköna att åka i men det är klart det är en stor bil o lite klumpig kanske..

Drar mycket häst, så vill egentligen inte ha något framhjulsdrivet. Ännu ett minus för Volvo.
Jag gillar bilar. Eller ja, jag gillar BMW... Mer än hojar, nästan! ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Höhöhö.....

Jag har en BMW 530d -02, men jag har inte råd att hålla en diesel längre nu när jag pluggar. Dessutom tycker jag nog 5-serien är lite för stor. Har i ett par månader nu fått för mig att jag ska köpa en billig V70 i stället, men ju mer jag kör jobbeV70n ju mindre impad blir jag av Volvo alltså.... Hjärnan säger "köp ändå" och allt annat skriker BMW...

Jag har sjukt mycket problem med rygg och nacke, och det är viktigt att jag sitter bra. Sitter faktiskt inte så väldans bra i Volvon ändå. Varje kväll jag hoppar över i min egen BMW-sportstol är en fröjd för ryggen.. Så ryggen säger BMW med sportstol, och hjärtat säger BMW.. Hjärnan säger trist V70.

Kollade på blocket nu, och 3-serien har ju skjutit iväg som tusan i pris. Får ju bli en e46 i så fall, och bensinare. Inte mindre än 320, med sportstolar och drag. Ja, det är väl kraven... :3freak

Jag hade köpt en Volvo, det är ju trots allt arbetshästar vi pratar om, iallafall de äldre bilarna. Men sen vet jag ju inte vad du är ute efter. Man kan ju om man är missnöjd installera en och annan turbo i en Volvo och sen ha roligt :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nu är jag hemma igen. 700 spänn fattigare men det var rätt billigt ändå tycker jag. Imorgon blir det till att skruva lite, har aldrig gjort det förr men nån gång får ju vara den första. Testade starta bilen idag. NOLL ström så det är verkligen dags för batteribyte :D

Jag skulle nog dö om jag skulle få för mig att koppla upp mig själv till det :3freak

Förhoppningsvis håller det några år.
Byta är inga problem. Loss med polerna, lossa fästet som ska hålla batteriet på plats och byt.
Glöm inte att dom bara brukar vara halvladdade från affären så en lite längre sväng kan vara på sin plats för att ladda upp det ordentligt.

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Sa aldrig vad som ÄR en rättighet, bara vad jag tyckte. :) Sen vet jag ärligt talat inte hur det ser ut i samhället. Det är nog inte ens skrivet på pappret att det är en rättighet att alla ska ha barn. Se bara på de homosexuella inte får ha barn, de får inte ens inseminera (Så var det för ett par år sedan) och det är högst lämpliga föräldrar (vänner till mig) eller de ensamma som vill ha barn men inte hittat rätt man att ha barn med. Hellre ensamstående förälder än en kärnfamilj där nån eller bägge föräldrarna lider av något slags missbruk.

Finns väl homosexuella som fått adoptera? Sen skrev du det första inlägget om du läser det igen att "det inte är en rättighet" och inte "jag tycker att...." det va därför jag skrev så för o vara lite pain in the ass ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Förhoppningsvis håller det några år.
Byta är inga problem. Loss med polerna, lossa fästet som ska hålla batteriet på plats och byt.
Glöm inte att dom bara brukar vara halvladdade från affären så en lite längre sväng kan vara på sin plats för att ladda upp det ordentligt.

Det blir däckbyte imorgon eller på fredag, då ska vi pumpa in luft i däcket jag hade punka i och sen se om det är nåt. Däcken jag har ser jättefina ut så jag funderar på om någon hade busat och släppt ut luft eller om det var pyspunka. Ska skaffa punkaspray också tänkte jag, då måste man ju köra satan så den sprids :) Kan inte köra omkring i sommardäck :3freak

Största problemet KAN vara att fästet rostat men det löser sig på nåt vänster. Jag har haft bil i min ägo i två och har inte ens behövt göra mer än att byta däck beroende på årstid. Men nu har bilen stått i ett tag så batteriet laddas ju ur. Lika bra det så lär man sig lite nya saker :)

Har googlat på hur man byter batteri :hihi men din beskrivning var inte så mycket annorlunda ;)

tommi

Guest
Tänk på att ha skyddsglasögon på dig när du byter batteriet,jag vet det är otroligt liten risk att nåt händer men jag har sett batterier som exploderat pga gnistbildning och syra i ögonen är INTE kul

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Höhöhö.....

Jag har en BMW 530d -02, men jag har inte råd att hålla en diesel längre nu när jag pluggar. Dessutom tycker jag nog 5-serien är lite för stor. Har i ett par månader nu fått för mig att jag ska köpa en billig V70 i stället, men ju mer jag kör jobbeV70n ju mindre impad blir jag av Volvo alltså.... Hjärnan säger "köp ändå" och allt annat skriker BMW...

Jag har sjukt mycket problem med rygg och nacke, och det är viktigt att jag sitter bra. Sitter faktiskt inte så väldans bra i Volvon ändå. Varje kväll jag hoppar över i min egen BMW-sportstol är en fröjd för ryggen.. Så ryggen säger BMW med sportstol, och hjärtat säger BMW.. Hjärnan säger trist V70.

Kollade på blocket nu, och 3-serien har ju skjutit iväg som tusan i pris. Får ju bli en e46 i så fall, och bensinare. Inte mindre än 320, med sportstolar och drag. Ja, det är väl kraven... :3freak

MEN DU KAN JU INTE KÖPA EN VOLVO!

Det finns säkert billiga ur 3-serien också... Nånstans. Och gör det inte det så är det värt pengarna... Förstår du väl! ;)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Finns väl homosexuella som fått adoptera? Sen skrev du det första inlägget om du läser det igen att "det inte är en rättighet" och inte "jag tycker att...." det va därför jag skrev så för o vara lite pain in the ass ;)

Först 2005 var det tillåtet för de lesbiska att skaffa barn genom insemination.

Och bögparen då? De kan inte ens adoptera eftersom de står så långt ner i listan.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/svart-for-homosexuella-att-fa-adoptera-barn

Googlade lite snabbt om det här med rättighet till barn, tycker det här är en intressant diskussion.

Man har rätt att få hjälp från samhället men jag hittar ingenting om att det är en mänsklig rättighet att få skaffa barn. Inte ens enligt samhället. Det är uppenbarligen en högst individuell åsikt det här.

Vore det verkligen en rättighet att alla som vill ha barn får barn skulle vi inte se problem som här ovan.

Först under våren 2012 blev det tillåtet för ensamstående kvinnor att skaffa barn genom insemination här i Sverige (tidigare åkte de till Danmark).

Ensamstående män då? Ja det talar för sig självt vad samhället egentligen ser på saken, det är säkert pedofiler hela bunten som vill skaffa barn.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tänk på att ha skyddsglasögon på dig när du byter batteriet,jag vet det är otroligt liten risk att nåt händer men jag har sett batterier som exploderat pga gnistbildning och syra i ögonen är INTE kul

Snällt med förvarningen! Men jag har inga skyddsglasögon. Får hoppas på det bästa då :crash

tommi

Guest
Det är liten risk att nåt händer har du bra ventilation runt batteriet när du byter så är det helt ok bara man är medveten om risken :krama

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är det alltid såhär, när man känner "Jo, men det är fan ganska gött att vara singel" så har man helt plötsligt en hel drös med cheyor i hasorna? :gnissla

Tycker faktiskt att det är precis tvärtom.
Så fort man är tillsammans och inte är det minsta intresserad av andra så kommer de fina tjejerna trippandes i flock.

När man är singel får man ta det som blir över?
Man blir förbannad.

tommi

Guest
En fråga om festen,är det krav på mc kläder som tajta skinnställ på tjejerna och så eller ska man bara ha en sporthoj tröja på sig om man bokar plats? :)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tycker faktiskt att det är precis tvärtom.
Så fort man är tillsammans och inte är det minsta intresserad av andra så kommer de fina tjejerna trippandes i flock.

När man är singel får man ta det som blir över?
Man blir förbannad.

Jag håller med dej faktiskt.
Känns som att dom kan lukta sej till det på något jävla sätt.

Nu ska jag iaf ut och jaga lite. Avskedsmiddag med jobbet. Det kan sluta precis hur som helst :banana

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sa aldrig vad som ÄR en rättighet, bara vad jag tyckte. :) Sen vet jag ärligt talat inte hur det ser ut i samhället. Det är nog inte ens skrivet på pappret att det är en rättighet att alla ska ha barn. Se bara på de homosexuella inte får ha barn, de får inte ens inseminera (Så var det för ett par år sedan) och det är högst lämpliga föräldrar (vänner till mig) eller de ensamma som vill ha barn men inte hittat rätt man att ha barn med. Hellre ensamstående förälder än en kärnfamilj där nån eller bägge föräldrarna lider av något slags missbruk.

I Sverige är det en rättighet att skaffa barn om du kan göra det på egen hand... behöver du hjälp (insemination, adoption osv) så får de möjlighet att välja.
I Kina däremot finns tvåbarnsregel, där är det inte en rättighet efter barn #2 ens en gång.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...