Singeltråden

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Tycker faktiskt att det är precis tvärtom.
Så fort man är tillsammans och inte är det minsta intresserad av andra så kommer de fina tjejerna trippandes i flock.

När man är singel får man ta det som blir över?
Man blir förbannad.

Visst är det konstigt? Särskilt ring på fingret brukar ju ses som en kvalitetsmärkning.

Klart som fan man blir förbannad (och i mitt nuvarande fall, jävligt förvånad).

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så fort man är tillsammans och inte är det minsta intresserad av andra så kommer de fina tjejerna trippandes i flock.

Man blir förbannad.

Du är desperat vännen..

Tricket är att inte bry sig, och sen bara flyta med när "det händer". Oavsett om det som "händer" är att man råkar bli sambo eller om man har märkligt sex i en hall med nån man inte vet vad hon heter!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är det alltid såhär, när man känner "Jo, men det är fan ganska gött att vara singel" så har man helt plötsligt en hel drös med cheyor i hasorna? :gnissla

Vet inte, har alltid haft en drös cheyer i hasorna. :tungan

Nej, men seriöst... de ggr som man typ hittat THE ONE är när jag antingen bokat biljett och kirrat jobb i annat land... samt när jag gjorde samma sak tillbaka till Sverige... sen när man är nyförlovad eller nygift. :död

Tror det handlar om att man inte ser särskilt desperat ut utan att man är ganska trygg i sig själv och skiter i vad cheyerna tycker, man kan va sig själv helt enkelt och inte känner nån press att vilja vara sitt bästa själv.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Man blir förbannad.

Tre anledningar:
1. Folk vill ha det de inte kan få.
2. Det är större utmaning (vissa tycker väl det är roligt/spännande så).
3. Man blir antagligen glad och mår bra av ett nytt förhållande, vilket innebär att utstrålningen blir maximal och då blir man mer tilltalande.

Anledning 3 är väl den som stämmer bäst för det mesta, och det är väl samma sak när man blir "lyckligt singel", det märks mer än man tror vad som pågår på insidan. ;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Nej, men seriöst... de ggr som man typ hittat THE ONE är när jag antingen bokat biljett och kirrat jobb i annat land... samt när jag gjorde samma sak tillbaka till Sverige... sen när man är nyförlovad eller nygift. :död

Tror det handlar om att man inte ser särskilt desperat ut utan att man är ganska trygg i sig själv och skiter i vad cheyerna tycker, man kan va sig själv helt enkelt och inte känner nån press att vilja vara sitt bästa själv.

Hmm. :va

Men jag då som alltid skiter i vad andra tycker, borde inte liggakön vara längre utanför min dörr då?:va

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmm. :va

Men jag då som alltid skiter i vad andra tycker, borde inte liggakön vara längre utanför min dörr då?:va

De har nog bara inte sett dig än... hämta en pall vet ja. :crash

Nej men det finns ju nyanser även i att skita i allt... det funkar till en viss gräns och sen blir det bara fel, t.ex. skall du vara så självsäker så du skiter i vad andra tycker och du skall vara så pass ointresserad så att hon måste jaga dig, men sen jäklar skall du följa modet och lyssna på allt hon säger... :crash

Last edited:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det är liten risk att nåt händer har du bra ventilation runt batteriet när du byter så är det helt ok bara man är medveten om risken :krama

Kommer byta batteri utomhus så bra ventilation blir det nog :)

Ställ dej så någon granne ser dej och spela lite dum.
Då slipper du kanske göra det själv och kan göra som jag när brorsan mekar med el.

Göm dej.

Nej, nån gång får man väl göra saker själv? :7peta

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tre anledningar:
1. Folk vill ha det de inte kan få.
2. Det är större utmaning (vissa tycker väl det är roligt/spännande så).
3. Man blir antagligen glad och mår bra av ett nytt förhållande, vilket innebär att utstrålningen blir maximal och då blir man mer tilltalande.

Anledning 3 är väl den som stämmer bäst för det mesta, och det är väl samma sak när man blir "lyckligt singel", det märks mer än man tror vad som pågår på insidan. ;)

Du verkar ha stor erfarenhet av att ragga på upptagna män? :D :tungan

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
I Sverige är det en rättighet att skaffa barn om du kan göra det på egen hand... behöver du hjälp (insemination, adoption osv) så får de möjlighet att välja.
I Kina däremot finns tvåbarnsregel, där är det inte en rättighet efter barn #2 ens en gång.

Inte alla får möjlighet att välja. Då tycker jag inte att alla har den rättigheten. Eller jo, de får välja men deras val motarbetas här i Sverige om man inte råkar vara en kvinna och singel eller lesbisk. (förutom att man lever i ett heterosexuellt förhållande)

Men jag kan för i hela mitt liv inte se det som en rättighet. Var står det skrivet? Det är bara inte logiskt för mig att det är en rättighet. Lika lite som det är ens rättighet att skaffa en hund eller katt.
Är man inte lämplig som en förälder är det inte en rättighet att ha barn tycker jag.

En önskan javisst. Ett krav? Nej. En rättighet? Nej, verkligen inte om det ska röra sig om "alla".

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Jag tror bara att det är så enkelt som Murphys lag.

Efter 2 misslyckade sambo, och några år som singel, så räknade jag med att det var kört. Bestämde mig för att ändå fixa ett bra liv. Steg ett: byta boende från lägenhet till villa. Hann med några visningar innan blivande make damp ner i mitt liv. Gissa om mäklarna flinade när mitt önskemål på ett halvår ändrats från ett litet hus till normal villa. :D:D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Du verkar ha stor erfarenhet av att ragga på upptagna män? :D :tungan

Haha nej, ytterst liten faktiskt. Har mer erfarenhet av upptagna män som raggat på mig och jag tycker nog mest det är lite avtändande. ;)

Dock råkar jag ha ett stort intresse för människors beteende och då framför allt det undermedvetna. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det där måste vara en cheygrej :va

Kanske det är, jag vet inte. Känner dock till flertalet tjejer som inte har problem med att ligga med upptagna män. Personligen råkar jag dock bara inte tända på svin. ;)

Har man inte stake nog att göra slut med sin flickvän när man borde, eller tycker att det är skitsamma om man sårar och knäcker en närstående så brutalt, då får man se sig om efter nån annan helt enkelt, för jag vill inte ha med det att göra.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kanske det är, jag vet inte. Känner dock till flertalet tjejer som inte har problem med att ligga med upptagna män. Personligen råkar jag dock bara inte tända på svin. ;)

Har man inte stake nog att göra slut med sin flickvän när man borde, eller tycker att det är skitsamma om man sårar och knäcker en närstående så brutalt, då får man se sig om efter nån annan helt enkelt, för jag vill inte ha med det att göra.

Det är naturligtvis vettigt och logiskt det du skriver. Killar kan se situationen på annorlunda sätt och sannolikt skulle majoriteten av killar även tänka att detta enbart var tillfälligt möte och ännu fler skulle tycka att denna chey knappast var nått att satsa seriöst på. Eftersom killar är svin finns det en chans att den här hunden har pissat in fler revir och cheyen bestämmer sig, med all rätt, att hämnas. Kan ju knappast blejma henne. :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...