Singeltråden

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Ja överbelastat den lite när jag flyttat 400kg virkesknippor för hand (en ända åt gången förvisso).
Är väl så ja, men jag är ju så förvaskat otålig med sånt! :crash

Bara 400kg? :confused: Har nog missförstått dig... :glömdet

Ett normalt styrketräningspass för en villaägare, typ mig, är att flytta 852 kg pellets från släpvagn till källarfönster. Visserligen fördelat på 52 st 16 kg säckar. :)

Undrar om det kan räknas som typ intervallträning, eller nåt? :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bara 400kg? :confused: Har nog missförstått dig... :glömdet

Ett normalt styrketräningspass för en villaägare, typ mig, är att flytta 852 kg pellets från släpvagn till källarfönster. Visserligen fördelat på 52 st 16 kg säckar. :)

Undrar om det kan räknas som typ intervallträning, eller nåt? :va

Bah, 400pannor per knippa. :7peta

tkdrille

Guest
Ett alkolås hade gjort sig på din lur hörru......:7peta

Jag vet, jag ber om ursäkt till alla som tog åt sig. Nu drar jag mig undan ett tag. Alkoholen gjorde sitt värsta ikväll.

Ingen fara follk. Jag slogs inte, jag var inte otrevlig. Jag blev bara sjukligt förbannad och försökte gå hem men fick min skjuts.

Älskar er.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det tror jag inte på innan jag ser det! :fakta

Du ser pamcake, fler som vill se :fakta jag har ju faktiskt bidragit i tjejernas tråd flera gånger, din tur:tungan

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Lyckat. Är förbenad. En på festen själ min telefon och skriver. : knulla anus . Till en be vän. Suck. Nfjortusar

Fantastiskt! Det betyder att du hintar om den där falukorven just nu och skyller på "en på festen"? :rolleyes:

Som sagt, tror säkert att folk prioriterar olika och jag har som sagt ingen direkt erfarenhet av att dejta hästtjejer. Men jag inbillar mig att hästar tar mycket tid. Och jag har gott om erfarenhet av att dejta en tjej som förvisso hade mycket på sitt schema men verkligen inget så strikt som att ta hand om en häst, och hon hade ändå inte Tid för mig. Så jag har väl lite dåliga erfarenheter helt enkelt. Kan tjejer fylla sina scheman utan hästar så lär ju inte ett så pass krävande djur hjälpa... Men tja, jag antar att om man verkligen tycker om någon så prioriterar man den personen. Folk prioriterar olika helt enkelt...

Jag tycker om min familj och mina vänner. Men jag prioriterar mig själv och det blir hädanefter. Jag känner att jag inte kan låta mitt liv vara kring en person utan det ska vara kring mig och mitt välmående. Skulle jag mot all förmodan hitta en snubbe att gänga ihop med får han vackert se att jag prioriterar hästar och hundar. Men hur mycket tid jag lägger ner på dem kan jag själv bestämma och det innebär att om jag vill ha mer tid med honom kan jag snabba mig i stallet. Hunden tar dock inte tid.

Det värsta jag vet är att de gnäller om hur mycket tid hästen tar. Säg istället att de vill ha en kväll med mig så kan jag ju se till att vara klar i stallet snabbare. Kommunikation ftw!!!

Min häst är SÅ mycket viktigare än någon man.

Indeed. Min hund och hästen jag skaffar i framtiden går före män. Citerar Einstein:

If you want to live a happy life, tie it to a goal, not to people or things

Mitt mål är att må bra och det är ju hästen och hunden som får mig att må bra. Stallet är ett slags andrum. Mina ensamma långpromenader är även ett andrum.

Dåliga erfarenheter av oss? :)

Vi är ju ändå ganska självgående iallafall och behöver inte ryktas :gnissla

Jag föredrar en hund alla gånger även om jag behöver plocka upp efter honom. Hundar sviker en aldrig. Människor sviker en. (jag har dåliga erfarenheter av människor i överlag, inte ens vänner får vara innanför min mur)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
FILMEN DJANGO UNCHAINED DÅÅÅÅ!!!

5 havremoppar av 5.

Actiondrama som bjöd på lite moralpredikering, skratt och lite lätt romantik. Quentin Tarantino har lyckats väl med filmen tycker jag!
Skådespelarna var väl utvalda, jag blev imponerad speciellt av Samuel L. Jackson, han visade fler talanger än jag sett tidigare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tycker om min familj och mina vänner. Men jag prioriterar mig själv och det blir hädanefter. Jag känner att jag inte kan låta mitt liv vara kring en person utan det ska vara kring mig och mitt välmående. Skulle jag mot all förmodan hitta en snubbe att gänga ihop med får han vackert se att jag prioriterar hästar och hundar. Men hur mycket tid jag lägger ner på dem kan jag själv bestämma och det innebär att om jag vill ha mer tid med honom kan jag snabba mig i stallet. Hunden tar dock inte tid.

Det värsta jag vet är att de gnäller om hur mycket tid hästen tar. Säg istället att de vill ha en kväll med mig så kan jag ju se till att vara klar i stallet snabbare. Kommunikation ftw!!!

Indeed. Min hund och hästen jag skaffar i framtiden går före män. Citerar Einstein:

Mitt mål är att må bra och det är ju hästen och hunden som får mig att må bra. Stallet är ett slags andrum. Mina ensamma långpromenader är även ett andrum.

Jag föredrar en hund alla gånger även om jag behöver plocka upp efter honom. Hundar sviker en aldrig. Människor sviker en. (jag har dåliga erfarenheter av människor i överlag, inte ens vänner får vara innanför min mur)

Jag tycker om folk som förtjänar det. Familj och delat dna betyder väldigt lite för mig, jag tycker om mina föräldrar, mina morföräldrar och mina syskon för att de förtjänat mitt omtycke på ett eller annat sätt. Om de inte genom sitt beteende, sina åsikter och sitt sätt bevisat sitt värde för mig betyder delad arvsmassa inte ett smack. Nu råkar de flesta i min familj vara bra folk och jag tycker mycket om dem (med undantag av något rötägg till kusin exempelvis), men skulle någon i släkten ha visat sig vara ett riktigt svin så hade inte vårt släktskap hindrat mig från att tycka illa om personen i fråga.

När det gäller min partner så resonerar jag följdaktligen som så att "det här är personen som jag ska tillbringa resten av livet med. Hon kommer att överleva min hund, mina föräldrar och mitt val av yrke (förhoppningsvis), således måste hon vara någon jag tycker mer om än alla dessa saker". Tro fan att ett förhållande inte funkar om man går runt med inställningen "min hund är bättre än den här människan"... Sjävklart stöttar jag min partner i hennes val och hobbyer, men när hon sätter dem framför mig blir det ganska snabbt tydligt var hennes prioriteringar ligger. Hur ska ett förhållande funka om man inte är det viktigaste i varandras liv? Jag tror att halvhjärtade förhållanden är dödfödda redan från början. Känner man inte att "personen i ens liv" är det viktigaste i ens liv så tror jag helt enkelt inte att man hittat rätt person.

Tillbringar du så mycket tid i stallet att din man måste säga ifrån och be om uppmärksamhet kanske du bör fundera på hur mycket tid du faktiskt lägger på saker ocj ting och vad du prioriterar snarare än att tycka att "fan vad han gnäller, han får väl visa tydligare vad han vill"? Hur tydligt visar inte ditt sätt att fördela tiden vad du vill liksom? Spendera tid med honom verkar inte stå högt upp på listan...

Självklart ska man ha hobbyer, självklart är intressen och aktiviteter viktiga. Men kan man så enkelt säga att "tvingar han mig att välja mellan min hobby och honom så vet han var dörren är" så tror jag att det är dömt att misslyckas. Men det är det väl förvisso även om han eller hon tvingar en till ett sådant val... Jag tror att båda måste veta vad som är viktigast och vara överens om det för att saker och ting ska funka.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...