Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Men alltså, det handlar ju inte om att man inte "hinner med en partner" för att man har häst. Men har man tagit på sig ansvaret för ett djurs liv så har man. Ens partner klarar förhoppningsvis av att göra sig ett mål mat om han är hungrig, hästen gör inte det. Hästar är en förhållandevis tidskrävande hobby, visst, men man kommer ju hem någon gång. Troligtvis kan man inte ha det där "vi-sitter-ihop-och-gör-exakt-allt-tillsammans-förhållandet" om man blir tillsammans med en hästtjej. Fast jag å andra sidan är jävligt mån om min egentid och hade aldrig klarat av att vara tillsammans med en sån klängig en.
Det är väl bra att bruttan har en egen hobby? Det finns väl ingen som faktiskt gillar att ha en partner sittandes hemma som inte gör något annat än att just bara sitta och vänta?

Tack, någon som förstår mig!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Därmed sagt att jag INTE sagt att det handlar om hela tiden. Mina prioriteringar varierar från dag till dag. Jag skulle aldrig prioritera bort min partner ständigt och jämt EFTER att djuren fått sina behov fyllda.

Och jag kanske är konstig men jag tänker faktiskt ta till självhjälpen innan jag blir för dålig och inte kan ha ett anständigt liv längre när jag blir gammal. Jag kan för i hela mitt liv inte se mig själv liggandes i sjuksängen eller boende på ålderdomshemmet.
När jag inte kan få ut något av livet längre är det dags att släppa taget. Så på det sättet ser jag att jag alltid kommer vara omgiven av djur på något sätt i hela mitt liv. Skulle jag ha en partner men inte klara mig på egen hand hade jag också bett honom att släppa mig. Jag hade också hjälpt honom om det var han istället. Men hade han inte velat göra som jag så hade jag tagit hand om honom. Men när det handlar om mig så är det viktigt för mig att avsluta livet när jag inte får ut något av det längre för jag vill inte vara till last för andra och jag vet själv att jag inte vill sitta och vänta på döden bara för jag inte kan klara mig själv och leva livet som jag vill.

Säger som sagt inget om folks individuella prioriteringar då jag inte vet något om dessa :)

Den inställningen håller jag helt med om och planerar detsamma. Tänker fan inte bli äldre än att jag kan njuta av livet utan att göra det surt för mina nära och kära.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Vad tråkiga diskussioner ni har. :smasha

Kan ni inte gå ihop och köra lite gyttjebrottning istället. I tanga. Vit tanga. Under UV-lampa. :banana:banana

Även om vi skulle göra det så gynnar det ju inte dig det minsta, så länge ingen filmar och dessutom lägger upp det här. Oddsen för det är små! :D

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
I dagens gopro-samhälle? ;)

Precis, it-samhället är överspelat, nu är det gopro som gäller.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vad tråkiga diskussioner ni har. :smasha

Kan ni inte gå ihop och köra lite gyttjebrottning istället. I tanga. Vit tanga. Under UV-lampa. :banana:banana

om du börjar så kanske resten hakar på. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nej, jag tror fortfarande oddsen är låga! :tungan

Oddsen för att du ska delta eller oddsen för att det isåfall ska förevigas? När och var ska jag befinna mig med kameran? :D

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag tror att jag har hittat en som jag skulle passa med.

Så om nån av er råkar vara hon, ring mig. :)

23-margret-gnarr-the-mayor-s-daughter.jpg

tommi

Guest
Nåja han/hon ser ju liggvänlig ut och i mörkret kan ingen höra dig skrika eller hur var det?:confused:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!